• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C29D2669-45B1-4EB4-99B6-39B6FE7A642D.jpeg

Visst fasen, det är ju TT (Tudor tisdag....)

Tack för det,
Återigen äldre bilder, patetiskt kanske men klockan är grym. Ledsen för spam utanför vintage men....

Första som jämförelse med index
AEDE6E97-242F-4E3A-8172-153BC648EC0A.jpeg

Andra för blå tavla
440E7074-5A40-4472-B422-D509D8856687.jpeg

Tredje för plexi
642922E0-3F30-4391-9827-A42EF6C674F7.jpeg

Fjärde för hot flinga
CA5F18DC-46E0-46AD-8052-0E187525B146.jpeg
Helt magiskt snygg! Ute efter just denna som årsklocka (’76) men tyvärr tillåter inte riktigt budgeten det just nu. Får nöja mig med bilderna istället. :)

Skrivit till flertalet återförsäljare i Stockholm och ställt frågan om status för BB58 navy blue modellen och fick nedan svar precis. Någon annan som har annan info om kötid/intresselista?

——-
Dessvärre har modellen i fråga till följd av hög efterfrågan och låga levererade kvantiteter blivit väldigt svår att få tag på. Som följd av detta upprättades en intresselista för att hantera förfrågningar, denna har vi dock med hänsyn till förväntad väntetid nu fått stänga.

Skrivit till flertalet återförsäljare i Stockholm och ställt frågan om status för BB58 navy blue modellen och fick nedan svar precis. Någon annan som har annan info om kötid/intresselista?

——-
Dessvärre har modellen i fråga till följd av hög efterfrågan och låga levererade kvantiteter blivit väldigt svår att få tag på. Som följd av detta upprättades en intresselista för att hantera förfrågningar, denna har vi dock med hänsyn till förväntad väntetid nu fått stänga.
Lång omskrivning för ’Vi vet inte ett skit’ :meh:

Lång omskrivning för ’Vi vet inte ett skit’ :meh:
Japp men samtidigt tycker jag det är rimligare att stänga listan istället för att skapa felaktiga förväntningar. Samtidigt så är ju hypen lite självförvållad iom att vi alla här hissar vissa modeller och åven ger efter till gråhandlare och andra som annonserar med en vinstmarginal på 50%

Japp men samtidigt tycker jag det är rimligare att stänga listan istället för att skapa felaktiga förväntningar. Samtidigt så är ju hypen lite självförvållad iom att vi alla här hissar vissa modeller och åven ger efter till gråhandlare och andra som annonserar med en vinstmarginal på 50%
Håller med och det var nog precis det dom menade. Är ingen idé med listan om det inte går att uppskatta väntetiden. Tråkigt för oss som vill köpa en keeper.

Håller med och det var nog precis det dom menade. Är ingen idé med listan om det inte går att uppskatta väntetiden. Tråkigt för oss som vill köpa en keeper.
Vet inte vad du tänkt dig men om du inte vill ha med länk så är möjligheterna på nato eller läder betydligt bättre. I mitt fall för den svarta var listorna för alla alternativen öppna. Men de kunde inte svara alls på länken men uppskattade upp till sex månader. Fick därför tipset att gå på Nato eller läder. Där var väntetiden ”bara” två-tre månader.
Med risk för OT så är nog det bästa sättet att skapa en relation till AD. Utöver köphistorik så väger alltid kontaker och personliga möten tyngre. Vill inte kapa tråden här eftersom det finns spaltmeter i ”Hissa/dissa en AD” tråden :)

Vet inte vad du tänkt dig men om du inte vill ha med länk så är möjligheterna på nato eller läder betydligt bättre. I mitt fall för den svarta var listorna för alla alternativen öppna. Men de kunde inte svara alls på länken men uppskattade upp till sex månader. Fick därför tipset att gå på Nato eller läder. Där var väntetiden ”bara” två-tre månader.
Med risk för OT så är nog det bästa sättet att skapa en relation till AD. Utöver köphistorik så väger alltid kontaker och personliga möten tyngre. Vill inte kapa tråden här eftersom det finns spaltmeter i ”Hissa/dissa en AD” tråden :)
Tack för info. Förstår ditt resonemang och av den anledningen ville jag inte skriva ut specifik AD, bara skriva vad ”jag hört mig för” gällande status på BB58an.

Ska försöka ta mig till AD så snart jag kan för att resonera lite kring möjligheter och variationerna som finns att tillgå. Det löser sig på något sätt :)

Tillbaka
Topp