• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frugan sålde sin quartz Monaco och ville ha en ny. Vi är båda riktigt nöjda över valet :)

FE769634-E51F-4C2D-9873-7421FCC520F7.jpeg

Det blev en annan AD.
Runt 1 års väntetid tror jag idag, eller om man har tur och stöter på en som sagt.
Hoppas datum håller sig på denna nytillverkade 2020 :happyhappy:
Om jag skulle ”killgissa” så är nog det enklaste sättet att knipa en nu via AD är
att kolla direkt i butik. Möjligt att de börjat få leveranser. Men om folk på listan är på semester och inte svarar så hamnar de i fönstret.

Hur gillar du din..fick oxå hem en ny igår från AD..min första Tudor. Älskar verkligen looken..men känns lite ”topptung” när
jag jämför med min EXP2:a
Jag älskar den här klockan :happyhappy: Visst den är lite topptung som du säger . Jämfört med en Sub så är det runt 35gram i tyngd skillnad med å några mm tjockare. Men jag har haft ögon för detta ur sen den kom ut. Väntat på rätt tillfälle och möjlighet. Äskar färgerna och snittet på hela uret. Nitarna är inte så påtagliga som man ser på videos och en del ogillar. De smälter in bra i länk när den är på armen. Jag har 20,5cm handled så jag gillar tyngden :happyhappy:

Tack för info. Förstår ditt resonemang och av den anledningen ville jag inte skriva ut specifik AD, bara skriva vad ”jag hört mig för” gällande status på BB58an.

Ska försöka ta mig till AD så snart jag kan för att resonera lite kring möjligheter och variationerna som finns att tillgå. Det löser sig på något sätt :)
Du får snacka med @galácticon . Han har en ny på ingång varje vecka :)

Supernöjd med Tudor Black Bay 58 Navy Blue. Måste medge att jag inte tyckte att den var speciell när jag såg bilderna. Till en början hade jag inte tänkt köpa en, men slog till
IMG_0733.JPG
och ångrar mig inte. I verkligheten är den grym, just nu tycker jag att den är mer tilltalande än den svarta.
Måste säga att den växer till sig..... sa precis samma sak och lyckades hämta upp en svart. Men desto fler bilder jag ser på den blå desto snyggare blir den.

Hur upplever ni som äger eller har ägt Tudor Prince Date+Day/Date? Blir den för nära Rolex Day Date/Datejust eller klarar den att stå på egna ben? Drar mig lite för att köpa ’nästan-klockor’ men med dagens prisökning på Rolex börjar man leta substitut.

mvh

Hur upplever ni som äger eller har ägt Tudor Prince Date+Day/Date? Blir den för nära Rolex Day Date/Datejust eller klarar den att stå på egna ben? Drar mig lite för att köpa ’nästan-klockor’ men med dagens prisökning på Rolex börjar man leta substitut.

mvh

Jag har en jumbo 7017 och även en DJ 1601. Visst påminner de om varandra men att jumbon är 2mm större gör ändå att den känns som en lite mer avslappnad och sportigare klocka. Jumbomodellen är väldigt trevlig.

Tillbaka
Topp