Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tre fina dykare, kan inte gå fel.Nä, blir säkert ett bra komplement till min Pelagos och GS-dykare
![]()
En månad sedan jag köpte den och är fortsatt nöjd. Min enda anmärkning är länken, den sitter antingen för tajt eller löst. Sitter som bäst på soliga dagar med temperatur på ca 20 grader
![]()
En månad sedan jag köpte den och är fortsatt nöjd. Min enda anmärkning är länken, den sitter antingen för tajt eller löst. Sitter som bäst på soliga dagar med temperatur på ca 20 grader
![]()
Gött!
Hade samma problem! Satt aldrig bra. Sökte halvlänk utan framgång![]()
Har inte frågat AD men läst på olika forum, verkar tyvärr inte finnas halvlänkEn halvlänk hade varit kanon att ha. Någon som frågat AD om detta?
En halvlänk hade varit kanon att ha. Någon som frågat AD om detta?
Samma bekymmer med BB36 länken.Frågat AD. Finns inteEn jäkla miss av Tudor. Ett hål till för microjustering hade nog löst problemet
Yes ett hål till hade dugit fint. Nu är bb58 lite tajt på mig med sista hålet men sätter jag på en länk och flyttar in den till första så sitter den slappare en vad jag tycker är bekvämt. Handlar ju kanske om 2 mm åt valfritt håll med ett justeringshål så hade den suttit perfekt. Utrymmet finns ju, kanske något som går att lösa.Frågat AD. Finns inteEn jäkla miss av Tudor. Ett hål till för microjustering hade nog löst problemet
Konstigt är det så för de flesta - Förstår inte att Tudor bara fixar halvlänk som val!Yes ett hål till hade dugit fint. Nu är bb58 lite tajt på mig med sista hålet men sätter jag på en länk och flyttar in den till första så sitter den slappare en vad jag tycker är bekvämt. Handlar ju kanske om 2 mm åt valfritt håll med ett justeringshål så hade den suttit perfekt. Utrymmet finns ju, kanske något som går att lösa.![]()
Ja, när man inte är svullen är ju länken grym, väldigt bekväm.Konstigt är det så för de flesta - Förstår inte att Tudor bara fixar halvlänk som val!
Orginal Natot?
Ser ut som en Erika’s som imho är det skönaste som finns på en klocka (iaf på sommaren). Länk är skönt men i min lilla samling är det bara på Speedyn som den känns given.Orginal Natot?
Orginal Natot?
Yes detta är Erikas Trident strap! Sjukt bekvämt och mitt primära band att köra Smurfen påSer ut som en Erika’s som imho är det skönaste som finns på en klocka (iaf på sommaren). Länk är skönt men i min lilla samling är det bara på Speedyn som den känns given.
Ahh..blev lite sugen på ett.Yes detta är Erikas Trident strap! Sjukt bekvämt och mitt primära band att köra Smurfen på
Självklart - https://erikasoriginals.com/mn-straps/trident.php (välj sedan White)Ahh..blev lite sugen på ett.
Lust o länka till den konfigen du har?
Snyggt! Tack!Självklart - https://erikasoriginals.com/mn-straps/trident.php (välj sedan White)
Samma för mig fast den svarta med grönt band. Allt annat än MN på BB58 känns fel.Yes detta är Erikas Trident strap! Sjukt bekvämt och mitt primära band att köra Smurfen på
provat experimentera med antal bitar på kl 12 respektive kl 6 sidan? sett många som haft fört kort på kl 12 istället för kl 6.En månad sedan jag köpte den och är fortsatt nöjd. Min enda anmärkning är länken, den sitter antingen för tajt eller löst. Sitter som bäst på soliga dagar med temperatur på ca 20 grader
![]()
testa flytta över en till till kl 12 eller tvärtomEn dag som denna sitter den ju alldeles utmärkt men när man svullnad lite så upplevs det lite för tajt.![]()
![]()
Testat det när jag hade en extra länkbit, blev lite skillnad. Ska kanske testa nu med när den sitter lite tajt när d e varmt. Men har bara en justeringslänk per sida nu. Claspen är centrerad i mitten på handleden.testa flytta över en till till kl 12 eller tvärtom
@Ljung87 Såg ett klipp på youtube igår angående detta där en kille fixat ett fjärde hål för microjustering hos sin urmakare. Så absolut går det att fixa.
Kan ha vart denna,Länk till videon?