Jag förstår, tack för input!
Läs gärna den här eminenta genomgången av @thomastheswede
https://klocksnack.se/threads/tudor-jumbo-date-day-en-översikt.117620/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår, tack för input!
Mycket bra! En sån där måste jag hittaTudorTorsdag
![]()
![]()
@kevinklocksnack Skulle skriva i princip samma sak. Jumbomodellerna känns överhuvudtaget inte lika DJ/DD, helt andra klockor och känsla. De mindre 36 mm får jag däremot lite nästan-vibbar av, dock har jag bara provat en sådan som hastigast.Jag har en jumbo 7017 och även en DJ 1601. Visst påminner de om varandra men att jumbon är 2mm större gör ändå att den känns som en lite mer avslappnad och sportigare klocka. Jumbomodellen är väldigt trevlig.
Vet du eller någon annan ifall denna modell har sina index och visare också i brons?Hej!
Köpte BB Chrono men sålde den igen, men så i våras slog jag till på GMTn och nu får denna i brons en plats i samlingen.
![]()
Hmm, jag behöver tydligen en BBB till. Bra kort!Hej!
Köpte BB Chrono men sålde den igen, men så i våras slog jag till på GMTn och nu får denna i brons en plats i samlingen.
![]()
Okej, tack för input även här! Min sweetspot ligger dock på runt 34-36mm måste jag nog säga..Får se hur det blir med köp framöver men med Prince får man som sagt möjlighet att köpa något roligt, ex blue linen dial, (riktigt vacker!) som på Rolex har spårat iväg fullständigt i pris..@kevinklocksnack Skulle skriva i princip samma sak. Jumbomodellerna känns överhuvudtaget inte lika DJ/DD, helt andra klockor och känsla. De mindre 36 mm får jag däremot lite nästan-vibbar av, dock har jag bara provat en sådan som hastigast.
Efter en knapp vecka med den svarta BB58’an på handleden växer den sig starkare med varje ny dag.
Personligen älskar jag den svarta för att den just är så uttrycksfull och med en viss flirt med sin historia. Med ett par vintage i lådan är jag även mer van vid den mjukare gula lumen. Älskar den svarta men som alltid med mig och Tudor växer sig det nya sakta men säkert på mig. I detta fallet den blå versionen.
Ni som haft eller har båda, vad skulle ni se som pro vs cons med dem? Är det värt att försöka ”knö” sig in på listan för en blå?
Intressant att du nämner just detta, då en sak som jag ”saknar” på den svarta är att den kunde få kännas lite mer sliten. Just nu blänker den lite väl mkt vilket inte går ihop med gilt färgningen och den patina inspirerade designen.Avsaknaden av flask patina gör att den blir mer av en "tool watch" (i brist på ett bra svenskt uttryck), medan den svarta känns mer varm och dressad.
Det är bra, för snart får den ju en plats i skuggan bakom 62MAS, eller hur?Nästan uteslutande denna som får all tid på handleden just nu, riktigt nöjd. Speciellt med matchande gummi nu på sommaren
![]()
![]()
Risken finnsDet är bra, för snart får den ju en plats i skuggan bakom 62MAS, eller hur?![]()
Efter en knapp vecka med BB58 på handleden trodde jag inte att jag skulle sakna 36:an. Men inser sakta hur riktigt bra den är.Alltid trevligt med lume när man kommer in.
![]()
Javisst är den bra. Sålde du din eller är den på tillfällig permission i klocklådan ?Efter en knapp vecka med BB58 på handleden trodde jag inte att jag skulle sakna 36:an. Men inser sakta hur riktigt bra den är.
Den finns kvar för tillfället. Planen var att den skulle få gå vidare men känner mig just nu osäker.Javisst är den bra. Sålde du din eller är den på tillfällig permission i klocklådan ?
Då är det bara att behålla tills du känner dig säker på saken.Den finns kvar för tillfället. Planen var att den skulle få gå vidare men känner mig just nu osäker.
Okej, tack för input även här! Min sweetspot ligger dock på runt 34-36mm måste jag nog säga..Får se hur det blir med köp framöver men med Prince får man som sagt möjlighet att köpa något roligt, ex blue linen dial, (riktigt vacker!) som på Rolex har spårat iväg fullständigt i pris..
Risken finns![]()
Går säkert kanon att äga båda, bortsett från att båda är dykare har dom inte mycket gemensamtEn tanke som slagit mig med. Har både smurf och 62mas på ingång![]()
Går säkert kanon att äga båda, bortsett från att båda är dykare har dom inte mycket gemensamt![]()