• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20201004_122810.jpg

Tudor BB 58 svart eller blå? Jag har pendlat mellan dem, men jag anser nog att den blå är bättre än den svarta, jag har svårt för falsk patina. Men jag kommer att behålla den svarta också av historiska skäl den första ref av BB 58:a.
IMG_0735.JPG
Eftersom du uppenbarligen haft båda och vet. Falsk patina? Vilken menar du har det? Sitter och är lite sugen på nån av dessa och har kollat mängder med bilder och reviews på båda och har inte noterat nåt om patina tidigare.

Eftersom du uppenbarligen haft båda och vet. Falsk patina? Vilken menar du har det? Sitter och är lite sugen på nån av dessa och har kollat mängder med bilder och reviews på båda och har inte noterat nåt om patina tidigare.

Tror det syftar till den lite gula/cremefärgade nyansen på indexen på den svarta BB58. (Jämför med den blå som har vita index.) Jag tycker det passar bra på modellen, tillför lite värme och inget som stör mig iaf. Men det är ju det där med smaken och baken...

Hej! Det jag menar med falsk patina, i brist på bättre uttryck, är att lume-prickarna är i off-white eller beige istället för vita, visarna är förgyllda och även ringarna runt lumen, vidare är siffrorna på bezelen, ja vad ska man säga, roséguld till färgen. Även texten och chapterringen är förgyld. Allt detta sammantaget gör att klockan ser "sminkad" ut i jmf med en vanlig rolex sub. Antingen gillar man det eller inte, jag har svårt med detta. Den är lite för dressad i min stil, jag hade föredragit den i stål, vitt och svart. Det är därför jag gillar BB 58 Blå, den är blå, vit och stål.

Har inte haft en SBBN025. Men haft skx, de nya femmorna och turtle. Hur är Pelagosens lysmassa jämfört med dessa tre?

Inte ens i närheten...
Den enda klocka jag hittils haft som varit i närheten av Seiko är Eterna Kontiki (helvete vad jag tjatat om den i denna tråd... :bag:).
Tycker Pelagos är på nivå som en ny Submariner i kvalitet på lysmassa. Dock mer kvantitet på Pelagos.

Tillbaka
Topp