Nortman
Basic
Gratulerar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar!
Det funkar nog inte m.a.a att konstruktionen är olika hona/hane.Någon som har provat att sätta strapcodes super-o boyer-länk på bb58:ans originaländlänkar?
![]()
Ja, jag insåg lagom tills efter att jag tryckt på "svara", att original ändlänk inte verkar gå att demontera som ett paket tillsammans med första lilla mittlänken. Eller att det åtminstone är en engångsmanöverDet funkar nog inte m.a.a att konstruktionen är olika hona/hane.
Ex.
![]()
Det där är i mitt tycke möjligen det ultimata uret
Den där länken behöver en tvätt
Eftersom du uppenbarligen haft båda och vet. Falsk patina? Vilken menar du har det? Sitter och är lite sugen på nån av dessa och har kollat mängder med bilder och reviews på båda och har inte noterat nåt om patina tidigare.Tudor BB 58 svart eller blå? Jag har pendlat mellan dem, men jag anser nog att den blå är bättre än den svarta, jag har svårt för falsk patina. Men jag kommer att behålla den svarta också av historiska skäl den första ref av BB 58:a.![]()
Sjukt frän bild!Fantiserar om djungeläventyr med min BB58a..
![]()
Eftersom du uppenbarligen haft båda och vet. Falsk patina? Vilken menar du har det? Sitter och är lite sugen på nån av dessa och har kollat mängder med bilder och reviews på båda och har inte noterat nåt om patina tidigare.
Riktigt snyggt!!!Fantiserar om djungeläventyr med min BB58a..
![]()
Sjukt frän bild!![]()
Tack!!Riktigt snyggt!!!
Eftersom du uppenbarligen haft båda och vet. Falsk patina? Vilken menar du har det? Sitter och är lite sugen på nån av dessa och har kollat mängder med bilder och reviews på båda och har inte noterat nåt om patina tidigare.
Instämmer. Jag hade förväntat mig att lumen skulle vara riktigt bra. Men Pelagosen är tyvärr inte i närheten av min SBBN025.Att det skulle vara bra lume på denna är ju bara att glömma
Helt OK men ändå inget i närheten av Seiko.
![]()
Att det skulle vara bra lume på denna är ju bara att glömma
Helt OK men ändå inget i närheten av Seiko.
![]()
Den lumen håller ju lätt en hel natt. Hur många mer timmar behöver ni?Instämmer. Jag hade förväntat mig att lumen skulle vara riktigt bra. Men Pelagosen är tyvärr inte i närheten av min SBBN025.![]()
Ett halvt dygns lume är förmodligen tillräckligt för de flesta. Dock så är ju styrkan i lumen hos Seiko i en helt annan division. Nödvändigt....kanske inte. Men skillnad är det.Den lumen håller ju lätt en hel natt. Hur många mer timmar behöver ni?
Den lumen håller ju lätt en hel natt. Hur många mer timmar behöver ni?
Har inte haft en SBBN025. Men haft skx, de nya femmorna och turtle. Hur är Pelagosens lysmassa jämfört med dessa tre?Instämmer. Jag hade förväntat mig att lumen skulle vara riktigt bra. Men Pelagosen är tyvärr inte i närheten av min SBBN025.![]()
Har inte haft en SBBN025. Men haft skx, de nya femmorna och turtle. Hur är Pelagosens lysmassa jämfört med dessa tre?
Okej, tack!Inte ens i närheten...
Den enda klocka jag hittils haft som varit i närheten av Seiko är Eterna Kontiki (helvete vad jag tjatat om den i denna tråd...).
Tycker Pelagos är på nivå som en ny Submariner i kvalitet på lysmassa. Dock mer kvantitet på Pelagos.
Läcker som sören, ser den hos AD dräglandes men slår aldrig till..LHD, gillar den skarpa tavlan.
![]()