• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det gör inte min.
Håller inte länge och det lilla som är kvar lyser svagt, precis som på min Rolex Sub.
Min Eterna däremot, kan ligga i sängbordslådan och lysa som fan! :D

Var ju så mycket snack på nätet om hur fantastisk lumen på Pelagos är.
Konstigt. Jag kommer ihåg att min Pelagos (1a gen) hade riktigt bra lume.
Min Chrono Heritage Black håller en hel natt (utan att ladda) så man slipper titta på mobilen för att hålla koll på klockan.
Chrono Heritage Blue däremot har dålig lume (för små visare)

Kan AD ”mäta” lume?

Konstigt. Jag kommer ihåg att min Pelagos (1a gen) hade riktigt bra lume.
Min Chrono Heritage Black håller en hel natt (utan att ladda) så man slipper titta på mobilen för att hålla koll på klockan.
Chrono Heritage Blue däremot har dålig lume (för små visare)

Kan AD ”mäta” lume?

Hade klockan på mig hela dagen igår, lade ifrån mig den när jag gick ut i garaget för att pilla och satte på mig den 2 timmar senare när jag kom in.
Kom på tråden och gick in i ett mörkt rum i källaren, nästintill stendöd. Gick inte ens att urskilja visarnas position.

Men den är ju iallafall snygg :)
20201007_074334.jpg

Hade klockan på mig hela dagen igår, lade ifrån mig den när jag gick ut i garaget för att pilla och satte på mig den 2 timmar senare när jag kom in.
Kom på tråden och gick in i ett mörkt rum i källaren, nästintill stendöd. Gick inte ens att urskilja visarnas position.

Men den är ju iallafall snygg :)
20201007_074334.jpg
Trist!
Det sista har du i alla fall rätt i :)

Slippa fejknitar on a budget.

Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se

A373381D-8DEF-4861-9CAD-F02E0A540FEC.jpeg
E96B602F-0207-4A22-AF59-53D5E13BE26E.jpeg
3F71E504-1E6B-4409-B940-AA8CCE938114.jpeg

Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me ;)
Snyggt :)
Mittlänken som ansluter till ändlänken, är den original (hur lossar man den från original-länken?), eller är den egentillverkad?

Den hör till nya länken. Tudorns ändlänkar är helt lösa. Dvs de släpper om man drar ur stiftet.
Pratar vi om samma 279 krs länk (bilden är på den jag just fått hem från tidoting)? Har du knackat isär en länkbit för att komma åt en lös mittlänk, eller fanns det en lös mittlänk på din tidoting-länk? :) På min tidotinglänk sitter yttre och inre länkbitar ihop, de är inte ihopstiftade och alltså inte lösa från varandra.

Bilagor

• IMG_20201007_210521.jpg
    IMG_20201007_210521.jpg
    762.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_20201007_211620.jpg
    IMG_20201007_211620.jpg
    1.2 MB · Visningar: 2
Nja, min hade curved ends (tror jag) så inte exakt lika. Och ingen mittbit var lös - när man tog bort ändlänken så stack mittbiten ut. Make Sense?

Pratar vi om samma 279 krs länk (bilden är på den jag just fått hem från tidoting)? Har du knackat isär en länkbit för att komma åt en lös mittlänk, eller fanns det en lös mittlänk på din tidoting-länk? :)

Say what? En av världens största samlare (hans pappa är nog en av de mest kända) postade denna precis...

För övrigt har de minst två av Piece Unique Tudor klockorna sålde på Only Watch auktionen i sin ägo

54D4915B-861A-4E97-82B8-F4D9E7FEB6C0.jpeg

Tillbaka
Topp