Kanske inte nödvändigt, men lite roligare blir detEtt halvt dygns lume är förmodligen tillräckligt för de flesta. Dock så är ju styrkan i lumen hos Seiko i en helt annan division. Nödvändigt....kanske inte. Men skillnad är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske inte nödvändigt, men lite roligare blir detEtt halvt dygns lume är förmodligen tillräckligt för de flesta. Dock så är ju styrkan i lumen hos Seiko i en helt annan division. Nödvändigt....kanske inte. Men skillnad är det.
Konstigt. Jag kommer ihåg att min Pelagos (1a gen) hade riktigt bra lume.Det gör inte min.
Håller inte länge och det lilla som är kvar lyser svagt, precis som på min Rolex Sub.
Min Eterna däremot, kan ligga i sängbordslådan och lysa som fan!
Var ju så mycket snack på nätet om hur fantastisk lumen på Pelagos är.
Konstigt. Jag kommer ihåg att min Pelagos (1a gen) hade riktigt bra lume.
Min Chrono Heritage Black håller en hel natt (utan att ladda) så man slipper titta på mobilen för att hålla koll på klockan.
Chrono Heritage Blue däremot har dålig lume (för små visare)
Kan AD ”mäta” lume?
Trist!Hade klockan på mig hela dagen igår, lade ifrån mig den när jag gick ut i garaget för att pilla och satte på mig den 2 timmar senare när jag kom in.
Kom på tråden och gick in i ett mörkt rum i källaren, nästintill stendöd. Gick inte ens att urskilja visarnas position.
Men den är ju iallafall snygg
![]()
Trist!
Det sista har du i alla fall rätt i![]()
Har ju ägt både nya och gamla Rolex innan samt även AP så jag är van vid dålig lume
Men hade ju lite förhoppningar om denna men men. Det är ju som det är![]()
Viktigt att inte bryta en vanaHar ju ägt både nya och gamla Rolex innan samt även AP så jag är van vid dålig lume
Men hade ju lite förhoppningar om denna men men. Det är ju som det är![]()
Nä, man kan ju bli bortskämdViktigt att inte bryta en vana![]()
SnyggtSlippa fejknitar on a budget.
Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se
![]()
![]()
![]()
Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me![]()
Snyggt
Mittlänken som ansluter till ändlänken, är den original (hur lossar man den från original-länken?), eller är den egentillverkad?
Pratar vi om samma 279 krs länk (bilden är på den jag just fått hem från tidoting)? Har du knackat isär en länkbit för att komma åt en lös mittlänk, eller fanns det en lös mittlänk på din tidoting-länk?Den hör till nya länken. Tudorns ändlänkar är helt lösa. Dvs de släpper om man drar ur stiftet.
Pratar vi om samma 279 krs länk (bilden är på den jag just fått hem från tidoting)? Har du knackat isär en länkbit för att komma åt en lös mittlänk, eller fanns det en lös mittlänk på din tidoting-länk?![]()
@carlm , check, tack! Måste ha beställt fel länk![]()
Jepp, tack! Såg den nu, missade helt att det fanns två olika.Dubbelkollade nu. Det var denna jag körde på:
https://tidochting.se/klockarmband/oysterlank-silver-rostfritt-stal-19mm-20mm
Kör bara!Nöjd med nyförvärvet. Min första Tudor, check. Kan klart bli fler. En Big Block har jag länge velat testa.
![]()
![]()
![]()
Jojo, vi kan bytaKör bara!
![]()
Snygg startNöjd med nyförvärvet. Min första Tudor, check. Kan klart bli fler. En Big Block har jag länge velat testa.
![]()
![]()
![]()
Det där var inte vackert. Inte Tiffany’s direkt...Say what? En av världens största samlare (hans pappa är nog en av de mest kända) postade denna precis...
För övrigt har de minst två av Piece Unique Tudor klockorna sålde på Only Watch auktionen i sin ägo
![]()
En ”Kristian-Haagen”Keeper!
![]()