• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är för lite Pelagos i tråden ;)

IMG_3359.JPG

Hur upplever ni BB36 vs Datejust 36 på wristen? Jag provade OP36 funkade inte alls på mig men DJ36 blir en annan "heft" med tex jubilee vs OP

Hur upplever ni BB36 vs Datejust 36 på wristen? Jag provade OP36 funkade inte alls på mig men DJ36 blir en annan "heft" med tex jubilee vs OP
Jag hade en BB36 samtidigt som min DJ36 på jubilee (den senaste versionen av DJ). Upplevde att BB36 bärs något större då den kändes en aning bulkigare men den nya DJ-referensen är ju lite mer slimmad.

God morgon gents!
Vet någon om det går att justera Tudors OEM natoband på längden? Det är som en liten loop på slutet så tänkte om det gick att förlänga några mm.

Bandet.jpg

Say what? En av världens största samlare (hans pappa är nog en av de mest kända) postade denna precis...

För övrigt har de minst två av Piece Unique Tudor klockorna sålde på Only Watch auktionen i sin ägo

54D4915B-861A-4E97-82B8-F4D9E7FEB6C0.jpeg
Vad är det jag missar? Är det inte en vanlig BB58 svart fast med Hodinkee logo? Hursomhaver, inte snyggt med vit text i mina ögon...

Förstår precis vad ni menar, har inget alls emot deras ETA, hade bara vart lite roligare med in-house, förövrigt riktigt fin modell :)

In-house hade ju varit att föredra. Men känns klockan nice i övrigt så kan jag leva med att det är ett eta-verk.
Inhouse hade ju gett ett klart högre pris. Klart man kan leva med ETA men 38 timmar PR har jag funnit lite klent när jag haft det. Gött med 60-70, man rotar i lådan och finner att den fortfarande går..

Inhouse hade ju gett ett klart högre pris. Klart man kan leva med ETA men 38 timmar PR har jag funnit lite klent när jag haft det. Gött med 60-70, man rotar i lådan och finner att den fortfarande går..
Ja 38 timmar är klent. Men jag får ställa om de mekaniska klockorna som jag har ändå när jag roterar dem.
Jag får väl skaffa winder, trots att det i vissa kretsar anses borgligt..

Exakt, högre pris blir det ju definitivt, mest små saker man märker av med ETA, exempelvis gångreserv.. men finns det eta med betydligt högre gångreserv?

Mailade med AD igår och fick svaret: ”Tudor Royal är en ny familj och kommer börja levereras nästa år”.

Nästa år är ju lite flytande, hade velat ha ett exakt datum..
Enligt Scottish Watches så är de ”boutique only”, får hoppas din källa har mer rätt. Skulle vara fint att pröva.

Är du sugen på en royale? Blir det nästa klocka?;)
Jo jag är sugen på en royal :) Men först tänkte jag slå till på nya Rolex OP. Men det fanns ju inte hemma och de första som de får in nästa vecka var redan sålda.

Enligt Scottish Watches så är de ”boutique only”, får hoppas din källa har mer rätt. Skulle vara fint att pröva.
Vad menas med boutique only? Var auktoriserad återförsäljare av Tudor som jag mailade med.

Tillbaka
Topp