JappEn ”Kristian-Haagen”
I LIKE!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
JappEn ”Kristian-Haagen”
I LIKE!
Trevligt pris! Hade jag inte haft den svarta hade jag kunnat tänka mig att slå till och testa den lite.. Men någon måtta på min galenskap får det varaIngen som klippt denna ännu?
https://klocksnack.se/threads/tudor-bb58-blå-35k-endast-idag.138747/
Bara byta Freddie! Datejust till mig, blå BB till dig.Trevligt pris! Hade jag inte haft den svarta hade jag kunnat tänka mig att slå till och testa den lite.. Men någon måtta på min galenskap får det vara![]()
Folk kanske sparar till julen.Ingen som klippt denna ännu?
https://klocksnack.se/threads/tudor-bb58-blå-35k-endast-idag.138747/
Håller med. Riktigt sjukt! Är detta ett tecken från Tudor på vad som komma skall?Say what? En av världens största samlare (hans pappa är nog en av de mest kända) postade denna precis...
För övrigt har de minst två av Piece Unique Tudor klockorna sålde på Only Watch auktionen i sin ägo
![]()
Jag hade en BB36 samtidigt som min DJ36 på jubilee (den senaste versionen av DJ). Upplevde att BB36 bärs något större då den kändes en aning bulkigare men den nya DJ-referensen är ju lite mer slimmad.Hur upplever ni BB36 vs Datejust 36 på wristen? Jag provade OP36 funkade inte alls på mig men DJ36 blir en annan "heft" med tex jubilee vs OP
https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/tutorials/how-to-adjust-the-fabric-strapGod morgon gents!
Vet någon om det går att justera Tudors OEM natoband på längden? Det är som en liten loop på slutet så tänkte om det gick att förlänga några mm.
![]()
Vad är det jag missar? Är det inte en vanlig BB58 svart fast med Hodinkee logo? Hursomhaver, inte snyggt med vit text i mina ögon...Say what? En av världens största samlare (hans pappa är nog en av de mest kända) postade denna precis...
För övrigt har de minst två av Piece Unique Tudor klockorna sålde på Only Watch auktionen i sin ägo
![]()
Missar nog inget, precis så det ser ut. Bara udda version och ingen verkar ha hört att det har gjorts en. Ser hemskt utVad är det jag missar? Är det inte en vanlig BB58 svart fast med Hodinkee logo? Hursomhaver, inte snyggt med vit text i mina ögon...
Mailade med AD igår och fick svaret: ”Tudor Royal är en ny familj och kommer börja levereras nästa år”.Någon som vet när royale modellerna kommer till Sverige?![]()
Okeeej, bara vänta då hahaMailade med AD igår och fick svaret: ”Tudor Royal är en ny familj och kommer börja levereras nästa år”.
Nästa år är ju lite flytande, hade velat ha ett exakt datum..
Undrar också detta. Ser helt klart spännande ut! Rekommenderat pris också på 21,5-23k för stålvarianterna känns prisvärt - t.ex. när BB ligger 10k över.Någon som vet när royale modellerna kommer till Sverige?![]()
Precis! Sjukt nyfiken på att prova!Okeeej, bara vänta då haha![]()
In-house hade ju varit att föredra. Men känns klockan nice i övrigt så kan jag leva med att det är ett eta-verk.Tycker dock det är lite synd att det är eta urverk i, vad tycker ni?
ETA-verken som sitter i Tudor är jättefina och dom jag har går minst lika bra som dom med inhouse.Tycker dock det är lite synd att det är eta urverk i, vad tycker ni?
Inhouse hade ju gett ett klart högre pris. Klart man kan leva med ETA men 38 timmar PR har jag funnit lite klent när jag haft det. Gött med 60-70, man rotar i lådan och finner att den fortfarande går..In-house hade ju varit att föredra. Men känns klockan nice i övrigt så kan jag leva med att det är ett eta-verk.
Ja 38 timmar är klent. Men jag får ställa om de mekaniska klockorna som jag har ändå när jag roterar dem.Inhouse hade ju gett ett klart högre pris. Klart man kan leva med ETA men 38 timmar PR har jag funnit lite klent när jag haft det. Gött med 60-70, man rotar i lådan och finner att den fortfarande går..
Exakt, högre pris blir det ju definitivt, mest små saker man märker av med ETA, exempelvis gångreserv.. men finns det eta med betydligt högre gångreserv?Inhouse hade ju gett ett klart högre pris. Klart man kan leva med ETA men 38 timmar PR har jag funnit lite klent när jag haft det. Gött med 60-70, man rotar i lådan och finner att den fortfarande går..
Är du sugen på en royale? Blir det nästa klocka?Ja 38 timmar är klent. Men jag får ställa om de mekaniska klockorna som jag har ändå när jag roterar dem.
Jag får väl skaffa winder, trots att det i vissa kretsar anses borgligt..
Enligt Scottish Watches så är de ”boutique only”, får hoppas din källa har mer rätt. Skulle vara fint att pröva.Mailade med AD igår och fick svaret: ”Tudor Royal är en ny familj och kommer börja levereras nästa år”.
Nästa år är ju lite flytande, hade velat ha ett exakt datum..
Jo jag är sugen på en royalÄr du sugen på en royale? Blir det nästa klocka?![]()
Vad menas med boutique only? Var auktoriserad återförsäljare av Tudor som jag mailade med.Enligt Scottish Watches så är de ”boutique only”, får hoppas din källa har mer rätt. Skulle vara fint att pröva.