Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dear?
Felpost, smög sig antagligen in när jag skrev ett mail till mina utländska kollegor
Fin är den, såg att den nu är till salu. Misstänker dock starkt att den likt allt annat Tudor producerade mellan 1999-2012 kommer bli svårsåld.På tisdagar är det Tudor som gäller! Nån mer här på forumet som har en sådan här?
![]()
Tack, den är riktigt fin men är nu sugen på nån quartz beater istället. Så kan det mycket väl vara, vi får vänta och se. Hur som helst är det mycket klocka för pengarna för den som finner dessa Tudors intressantaFin är den, såg att den nu är till salu. Misstänker dock starkt att den likt allt annat Tudor producerade mellan 1999-2012 kommer bli svårsåld.
Vad vill du veta?Någon som har erfarenhet av Tudor Oyster Prince/Prince Date/Prince Oysterdate? Tycker de ser ut att vara fina klockor men har ingen koll på dem.
Vilket år slutade Tudor tillverka dem? Såg att det finns en ny modell som heter Royal. Ersätter den Prince? Kommer dem enbart med ETA urverk? Vad är rimligt att betala för en begagnad modell som är i bra skick?Vad vill du veta?
Tudor prince date & Tudor prince day date produceras fortfarande och går att köpa nya i Asien (Hong Kong)Vilket år slutade Tudor tillverka dem? Såg att det finns en ny modell som heter Royal. Ersätter den Prince? Kommer dem enbart med ETA urverk? Vad är rimligt att betala för en begagnad modell som är i bra skick?
Dom äldre har rolex-krona, boett osv. Det som kan vara trevligt att veta är att det fanns en jumbo 37,5mm mot dagens ~36mm. Trevlig storlek, har själv en som jag gillar skarpt.Någon som har erfarenhet av Tudor Oyster Prince/Prince Date/Prince Oysterdate? Tycker de ser ut att vara fina klockor men har ingen koll på dem.
Har en Prince Oysterdate, just min är en 34mm så rätt liten klocka. Hade en Prince Date+Day som satt lite bättre med sina 36mm. Den var fin. Båda har rassliga länkar och ETA-verk. Den tidigare har som nämnt boett och krona från Rolex.Någon som har erfarenhet av Tudor Oyster Prince/Prince Date/Prince Oysterdate? Tycker de ser ut att vara fina klockor men har ingen koll på dem.
Att länkarna är rassliga är inget som du stört dig på?Har en Prince Oysterdate, just min är en 34mm så rätt liten klocka. Hade en Prince Date+Day som satt lite bättre med sina 36mm. Den var fin. Båda har rassliga länkar och ETA-verk. Den tidigare har som nämnt boett och krona från Rolex.
Jo, men de är följdsamma. Man får väll se till priset också. Liknande jubileelänk till en ny sex-siffrig datejust är ju mer rejäl men till ett betydligt högre pris.Att länkarna är rassliga är inget som du stört dig på?
Den är läcker och det är som du säger: tog lite tid innan man faktiskt insåg att den är bra, riktigt bra!Tudor North Flag. Tyckte till en början att den var strykful. Tänkte att en var för rund, för tjock, för svart, för gul, ja för allt egentligen... MEN! Den har vuxit på mig. Den har vuxit på mig på så sätt att jag faktiskt börjar bli lite småsugen på en! Läst lite om den, har klämt o kännt på en hos handlaren. Verkar vara en riktigt grym everyday beater. Spec roligt att det är Tudors första in-house! Vad tycker ni om denna? Är det en blivande modern klassiker? Betyder det något ”investeringsmässigt” att det är Tudors första inhouse?
Passar Hydronautens länk till din BB och tvärtom?Tudortorsdag![]()
Nej Tror inte det BB har 19 mm bandbredd så Hydronaut länken passar iallafall inte på BB andra vägen kanske men inte snyggt med glapp.Passar Hydronautens länk till din BB och tvärtom?
Jovisst, så är det! Har personligen inställning att jag äger prylarna, inte dom mig... Självklart kan man inte veta om det kommer att bli hit eller **it om 15år men roligt att spekuleraDen är läcker och det är som du säger: tog lite tid innan man faktiskt insåg att den är bra, riktigt bra!
Om det är en bra investering kan man aldrig veta. Köp den om du tycker om den och behandla den som den ska behandlas - moderna klockor tål så mycket så man ska inte behöva oroa sig för lite smuts eller att den får vara med om lite äventyr!
Hej inga problem med datumet den tickar påDet där är i mitt tycke möjligen det ultimata uretbärs bättre än storebror GMT.
Har du haft några datumproblem med ditt exemplar?
Hade lite strul med min men lämnade in den till Nymans som hjälpte till på bästa tänkbara sätt så nu rullar den perfekt.
Galet bra!! Haft min BB58:a strax över ett halvår nu tror jag. Saktar sig strax under 0,3/spd. Brukar ha tappat 7-11 sek/månad. Ruskigt nöjd med detTudortorsdag och inom en sekund/dygn, fortfarande.
![]()