• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jo jag är sugen på en royal :) Men först tänkte jag slå till på nya Rolex OP. Men det fanns ju inte hemma och de första som de får in nästa vecka var redan sålda.

Vad menas med boutique only? Var auktoriserad återförsäljare av Tudor som jag mailade med.
Det gör du rätt i, en OP är ju fint också:)
Det betyder väl endast tudors butiker om jag fattat det rätt?

Big Block... älskar’t.
ABD690FE-B379-4484-91A0-D2594DD2758E.jpeg

Jo jag är sugen på en royal :) Men först tänkte jag slå till på nya Rolex OP. Men det fanns ju inte hemma och de första som de får in nästa vecka var redan sålda.

Vad menas med boutique only? Var auktoriserad återförsäljare av Tudor som jag mailade med.
Ska väll egentligen heta Flagship store. En dedikerad Tudor-butik som endast säljer Tudor. Scottish Watches brukar vara pålästa men hittar inte påståendet nån annanstans.
E7432A4A-884F-4C42-967D-9494BC024A0A.jpeg

Jag ringde till min AD idag och förhörde mig kring royalmodellerna och när de kommer. De hade inte fått veta något än men skulle ringa/maila tillbaka när de fick någon information! Bara att vänta då :wtf:

Jag vet att man kan köpa språnglans nya här men om man vill köpa en blå bb58 hos en AD, ungefär hur lång är väntetiden? Skiljer sig säkert mellan olika AD men tänkte på en ungefärlig tid :)

Jag vet att man kan köpa språnglans nya här men om man vill köpa en blå bb58 hos en AD, ungefär hur lång är väntetiden? Skiljer sig säkert mellan olika AD men tänkte på en ungefärlig tid :)
Det kan jag svara på när dom hör av sig, skrev upp mig samma dag som den släpptes. Men beror väl på ens relation med AD’n och kanske om man tjatar på dom? Inget hört och inte stött på.

Skiljer nog både från AD och vem du är så blir lite "hur långt är ett snöre". I mitt fall tog det från första veckan juli till sista veckan september.

Ah okay gick ganska fort då :) jag hör av mig om de blir aktuellt;)
Som sagt ovan så skiljer det från AD till AD. Vad som ev. kan göra tillgången något bättre är Covid situationen (både färre turister men även en nedgång av lyxkonsumption). När jag frågade min lokala AD (där jag har köphistorik) så sa dem att de inte fått någon tilldelning alls i år och mycket osäkerhet råder om nästa år. Att du skulle få en inom 3 mån är inte jättetroligt/vanligt men önskar dig lycka till.
Jag fick vända mig utomlands för att hitta en.

• Like
Reactions: AoL
Som sagt ovan så skiljer det från AD till AD. Vad som ev. kan göra tillgången något bättre är Covid situationen (både färre turister men även en nedgång av lyxkonsumption). När jag frågade min lokala AD (där jag har köphistorik) så sa dem att de inte fått någon tilldelning alls i år och mycket osäkerhet råder om nästa år. Att du skulle få en inom 3 mån är inte jättetroligt/vanligt men önskar dig lycka till.
Jag fick vända mig utomlands för att hitta en.

Ska tillägga att jag skrev upp mig på listan innan Rolex öppnade fabriken (i våras)och AD tog emot namn på listorna fortfarande.
Ja jag misstänkte de, har inte köpt jättemycket hos ad så har knappast någon historik där :( jag har hört det med, har en på forumet som skall hjälpa mig att ev plocka hem en från utlandet :D jag år generellt för att köpa här mot att köpa i butik men denna gång har jag lovat att fira migsjälv med en helt ny klocka jag verkligen vill ha :angel: därav frågan ;)

Tillbaka
Topp