• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Håller med om att det är trevligt att se bredd, å andra sidan så kan jag tycka det är charmigt när vissa samlare renodlar sin samling till att bara bestå av Subs tex, med olika tavlor etc.

Jag menade inte att tudorn är ett snikalternativ, verkligen inte. Och som jag sade tidigare så lockar snowflake även mig mer än en 5513. Patek lockar nog för de flesta samlare, det är på något sätt ett slutmål som deras VD beskrev det. Det får vänta ett bra tag för min del dock. Jag har många delmål att beta av på vägen dit :)

Precis! Det finns inget rätt och fel sätt att samla/äga klockor på. Har fobi mot de som säger att man måste ha en röd tråd för att annars har man bara en massa klockor. Visst är det supercharmigt med folk som snöat in på en modell eller kategori men jag vill verkligen bära mina klockor och då vill jag ha klockor med olika historisk betydelse och användningsområde.

Precis! Det finns inget rätt och fel sätt att samla/äga klockor på. Har fobi mot de som säger att man måste ha en röd tråd för att annars har man bara en massa klockor. Visst är det supercharmigt med folk som snöat in på en modell eller kategori men jag vill verkligen bära mina klockor och då vill jag ha klockor med olika historisk betydelse och användningsområde.
Känns som att vi har samma filosofi där! Jag ser mig också som en brukare snarare än samlare och vill helst inte ha klockor som konkurrerar med varandra om min uppmärksamhet.

Har Tudor någon klocka utan datum? Nåt i den här stilen kanske?

xbVElWx.jpg

Exakt! Problemet jag ser är att Tudor känns som ett varumärke som kan få en kortare hype för att sedan tappa i värde igen. En 1675 eller 5513 har fördelen att Rolex alltid kommer vara Rolex. Sen hade en 7016 eller 9401 fortfarande kompletterat min samling bättre än en 5513 i nuläget.

Har haft en del Rolex subs, men inga av dem mäter sig med min 94010....en keeper när det kniper.....så ja....absolut en sådan före en 5513....om vi inte pratar giltisar.....

kqC2e8e.jpg

Tillbaka
Topp