Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte hos AD.Går det att få tag på en 58 i Stockholm ny!
Tack
Inte hos AD.
Håller med! Inte riktigt insatt, hur stort strul har det varit med datumet? Har det rört alla eller bara en liten del?Var ett tag sedan man såg GMT på Tudors insta. Plötsligt händer det på stories. Vore väl kul om de börjar marknadsföra enligt mig deras snyggaste klocka Kanske varit lite försiktiga med tanke på strulet med datumhjulet.
Nog ingen som vet förutom Tudor förstås. Vissa hävdar att det bara är de första från 2018 medan andra säger sig haft problem med de från 2020. Nåväl, med 5 års garanti känner jag mig lugn.Håller med! Inte riktigt insatt, hur stort strul har det varit med datumet? Har det rört alla eller bara en liten del?
Helt enig om att det är den snyggaste klockan de har i sin kollektion just nu. Enda gången jag kan tänka mig betala över list för en klocka är ifall man släpper denna GMT i 39mm.Var ett tag sedan man såg GMT på Tudors insta. Plötsligt händer det på stories. Vore väl kul om de börjar marknadsföra enligt mig deras snyggaste klocka Kanske varit lite försiktiga med tanke på strulet med datumhjulet.
Håller med! Inte riktigt insatt, hur stort strul har det varit med datumet? Har det rört alla eller bara en liten del?
Min skötte sig ett år. Nu är den inlämnad sen en månad.Håller med! Inte riktigt insatt, hur stort strul har det varit med datumet? Har det rört alla eller bara en liten del?
Håller helt med. En GMT i samma format som BB58 så hade jag köpt direkt.Helt enig om att det är den snyggaste klockan de har i sin kollektion just nu. Enda gången jag kan tänka mig betala över list för en klocka är ifall man släpper denna GMT i 39mm.
Vi får antagligen fortsätta drömma.Håller helt med. En GMT i samma format som BB58 så hade jag köpt direkt.
Helt enig om att det är den snyggaste klockan de har i sin kollektion just nu. Enda gången jag kan tänka mig betala över list för en klocka är ifall man släpper denna GMT i 39mm.
Är jag den enda på forumet som tycker att 41mm är perfekt?Håller helt med. En GMT i samma format som BB58 så hade jag köpt direkt.
JaÄr jag den enda på forumet som tycker att 41mm är perfekt?
Jag sålde BB58an och behöll GMT för att jag tyckte att det var en roligare klocka i roligare storlek.Är jag den enda på forumet som tycker att 41mm är perfekt?
Jag sålde min BB 41mm för att den var för tung och tjock. Min BB58 är så mycket bättre och skönare.Är jag den enda på forumet som tycker att 41mm är perfekt?
Jag sålde den svarta efter 20 minuter - Den blå är en klocka jag tror kommer vara kvar länge
Toknöjd med denna ni som har sett den blåa irl, vilken tycker ni ser snyggast ut?
Ja, BB58 känns rätt tråkig när jag burit GMT:n ett tag.Jag sålde BB58an och behöll GMT för att jag tyckte att det var en roligare klocka i roligare storlek.
Den är ju perfekt vilket är bedrövligt i längden.Ja, BB58 känns rätt tråkig när jag burit GMT:n ett tag.
Rätt tråkig och utan djup...Uppenbart att smaken skiljer sig åt här!
Jag fastnade för utseendet på 41:an men efter att ha provat den så insåg jag att den var alldeles för hög och klossig för mig och lade tankarna på en Black bay åt sidan, tills BB58 dök upp något år senare! Dock var det inte kärlek vid första IRL-träffen, upplevde den som rätt tråkig och utan djup, alldeles för enkel för att vara spännande liksom. Men kunde inte hålla mig ifrån den och det enkla är ju också på något sätt det som gör klockan så bra! Särskilt med sin varma ton från det guldfärgade. Testade den blå BB58 för ett tag sedan men där fanns det inget som fick pulsen att öka. Har även provat GMT'n och hade den bantats ned på höjden så hade den blivit riktigt intressant! Men mest av allt längtar jag nog efter en BB58 i Harrods färger!!
Lite otydligt av mig kanske. Tycker verkligen inte att den är trist men fick inte den där wow-känslan första gången jag testade den på som jag kanske hade väntat mig efter att ha spanat bilder på www en lång tid. Men den är fruktansvärt allround med en härlig touch av det varma som guldfärgerna och lumen på visarna/index ger och oftast den klocka jag väljer på morgonen. Funkar till allt och är skön att bära!Rätt tråkig och utan djup...
Att saker kan uppfattas så olika är fascinerande.
Jag ser, och såg redan från början, en klocka i perfekt storlek, med fina fasningar, tunna vackra bandhorn och en tavla som har toner av brunt i sig, vilket är det som ger den sådan värme som den har. Kompletterat av de roséfärgade visarna och index ihop med cremefärgad lume så får den ett mycket varmt intryck.
I min värld en fullträff. Finge jag önska nåt skulle det vara ett diskret datumfönster och en länk utan låtsasnitar och tillika ändplattor på länkbitarna.
Men hur man kan klassa den som trist fattar jag inte alls. Den blå däremot, har ju en kall och hård ton. En helt annan klocka.
Varför är Tudors originalNATO till BB36 fel storlek?Jag kunde inte hålla mig borta från Tudor länge.
Äntligen med i "klubben" igen!
Tack!Varför är Tudors originalNATO till BB36 fel storlek?
Grym klocka förövrigt!