• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Covidkontoret blir bra mycket trevligare med en liten Pelargos.

Ligger ju både svart o blå BB58 på K&S...om ni som är på jakt missat detta...
Engströms i Jkp hade häromdagen en GMT på länk i butiken utifall någon är sugen

Min Tudor bb steel auktion tar slut idag om nån är intresserad. :)
Spännande, en auktion med reservationspris. Hur tänkte du där, varför inte lägga samma summa som utgångspris istället?

Reservationspris brukar oftast resultera i en icke såld vara för att folk tröttnar.

Edit: För att förtydliga så ifrågasätter jag inte priset utan valet att sätta reservationspris istället för utgångspris. Om ursprungsannonsen låg på 29k så misstänker jag att du satte res.pris däromkring.

Senast ändrad:
Nymans ur i Västerås har nu ett gäng Tudor Royal hemma för den som vill se den live. 38’an såg väldigt fin ut.
Någon som försökt få tag på/kika på de nya Tudor Royal i Skåne trakten? Varken Bergströms eller Hours i Malmö har fått in och ej heller återkommit om tid.

Är extremt sugen på en 41 mm. Hade dock velat få känslan om den blir för mycket homage (?) Av en Royal Oak/Datejust.

Känns som en AP hade mjukt sex med en Datejust II och Tudor Royal föddes, är jag fel ute här?

Någon som försökt få tag på/kika på de nya Tudor Royal i Skåne trakten? Varken Bergströms eller Hours i Malmö har fått in och ej heller återkommit om tid. Är extremt sugen på en 41 mm. Hade dock velat få känslan om den blir för mycket homage (?) Av en Royal Oak/Datejust. Känns som en AP hade mjukt sex med en Datejust II och Tudor Royal föddes, är jag fel ute här?
Jag får i sådana fall mer känslan av en Rolex Oyster Quartz :)

Hej Alla tudor älskare!

Jag har de senaste månaderna gått och blivit tudor frälst! Men har så svårt att bestämma mig för vilken att gå på, tycker alla har något!
Först trodde jag det skulle bli en bb58 sen såg jag deras submariner och blev lite kär men nu känns det som det blir en jakt efter en pelagos!

Kan ni hjälpa mig lite? Fördelar nackdelar med dom olika, svårare lättare att få tag på?? 😊😊

Tack! :)

Hej Alla tudor älskare!

Jag har de senaste månaderna gått och blivit tudor frälst! Men har så svårt att bestämma mig för vilken att gå på, tycker alla har något!
Först trodde jag det skulle bli en bb58 sen såg jag deras submariner och blev lite kär men nu känns det som det blir en jakt efter en pelagos!

Kan ni hjälpa mig lite? Fördelar nackdelar med dom olika, svårare lättare att få tag på?? 😊😊

Ingen av modellerna du nämner är svår att få tag på. Finns flertalet BB58 här på k&s, submarinern kan du köpa på c24 och pelagosen kan du väl knalla in och köpa hos i princip vilken AD som helst. Submarinern tillverkas inte längre så där är beggat enda alternativet. 58:an kan vara svår att köpa hos ad men finns som sagt flertalet till salu här på ks, även under list. Pelagosen är väl ”lättast” att köpa då den finns hos ad samt kommer ut relativt frekvent som beggad. Har du handleder för det hade jag gått på en pelagos. LHD hade personligen varit mitt val

Ingen av modellerna du nämner är svår att få tag på. Finns flertalet BB58 här på k&s, submarinern kan du köpa på c24 och pelagosen kan du väl knalla in och köpa hos i princip vilken AD som helst. Submarinern tillverkas inte längre så där är beggat enda alternativet. 58:an kan vara svår att köpa hos ad men finns som sagt flertalet till salu här på ks, även under list. Pelagosen är väl ”lättast” att köpa då den finns hos ad samt kommer ut relativt frekvent som beggad. Har du handleder för det hade jag gått på en pelagos. LHD hade personligen varit mitt val
Tack som tusan!

Jag borde verkligen gå o testa, så man vet vad handleden går för! har tidigare bara burit 1601 datejust.

Men Pelagos LHD är för jäkla fin, blir kanske ett jule nöje att gå o testa 😊

Tack för svar!

Hej Alla tudor älskare!

Pelagosen är nog bara att gå in till AD och köpa...det är en grym klocka!
De andra är det lite mer jakt på

Fråga angående bb36 från 2016, alltså 5 år till sommaren. Två kostnadsförslag efter att den börjat gå lite långsamt och jag efterfrågade pris på packningsservice.

1. Ruckning + trycktest 850kr
2. Ruckning + nya packningar 2300kr

Är det för tidigt med en packningsservice efter 5 år? Jag vill ha en 100% tät klocka då jag i regel har på den när jag badar. Lutar åt att jag vill serva den men skriker folk att det är för tidigt så kan jag nog övertalas att vänta 😅

Edit: Jag sa åt dom att köra på nya packningar, brukar ändå bli en del pool, hav, bastu etc. Ändå intressant att höra om någon hade gjort anonrlunda!

Senast ändrad:
Fråga angående bb36 från 2016, alltså 5 år till sommaren. Två kostnadsförslag efter att den börjat gå lite långsamt och jag efterfrågade pris på packningsservice.

1. Ruckning + trycktest 850kr
2. Ruckning + nya packningar 2300kr

Är det för tidigt med en packningsservice efter 5 år? Jag vill ha en 100% tät klocka då jag i regel har på den när jag badar. Lutar åt att jag vill serva den men skriker folk att det är för tidigt så kan jag nog övertalas att vänta 😅

Edit: Jag sa åt dom att köra på nya packningar, brukar ändå bli en del pool, hav, bastu etc. Ändå intressant att höra om någon hade gjort anonrlunda!
Ska du se till att ha en vattentät klocka, så vänta med trycktest eller nya packningar fram till maj/juni, precis innan badsäsongen börjar.

Tillbaka
Topp