• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det någon här i tråden som har en BB58 och som även har/haft den nya SMP? Vilken föredrog ni och varför? En beggad SMP kostar ju typ samma som en BB58 trots att Omegan har typ 20k högre listpris :)
Jag har ägt båda.

Ganska olika klockor med olika stil. Omegan är mer spännande till en början, BB58 vinner dock överlägset på lång sikt. Länken på SMP är en vattendelare, jag gillar den inte.

Jag förstår att det är svårt, håller med om att de är väldigt olika! Går i funderingar om att köpa mig en ”dyrare” dykare och då står det mellan dessa två. Tycker BB58 verkar grym med den slimma designen och vintage-utseendet. Däremot känns det svårt att motivera priset i jämförelse med SMP med dess urverk. Vilken föredrar du?
Tycker du ska klämma på båda o fundera på vilket stil och klocka du nu vill ha in i samlingen. Båda är fina och en bra duo imho.

Är det någon här i tråden som har en BB58 och som även har/haft den nya SMP? Vilken föredrog ni och varför? En beggad SMP kostar ju typ samma som en BB58 trots att Omegan har typ 20k högre listpris :)
Jag valde mellan BB41 och SMP vid ett inbyte mot min gamla klocka. SMP föll bort pga länken som inte smalnade av och det klumpiga låset. Hade BB41 svart som jag gillade men tröttnade på tyngden och klumpiga höjden på klockan. Nu har jag BB58B som jag är nöjd med.

Har haft båda och hade valt smp faktiskt, mest för att jag älskar hur tavlan glänser och djupet den ger. Tycker Omegan ger en bättre känsla på handleden. Bägge är i stort sett den perfekta klockan, i min mening åtminstone. Så oavsett vad så är det ett bra val!

Men varför välja? ;) Gå och prova båda om du kan.

BB58 hade jag inte valt som ”enda klocka” utan som en i samlingen. SMPC däremot, den skulle jag klara mig med livet ut.

Provar lite AM- real leather från Geckota. Hittills är det en ganska stel upplevelse. Vet inte vad jag tycker om färgen men det var tio gånger billigare än Tudor.
A16AAFE0-39EE-43AF-AE9F-768A0A17827E.jpeg

F6919D54-0809-4393-9ACC-DF12532002DD.jpeg
👍🏻😀

Jag har ägt båda.

Ganska olika klockor med olika stil. Omegan är mer spännande till en början, BB58 vinner dock överlägset på lång sikt. Länken på SMP är en vattendelare, jag gillar den inte.
Kan absolut förstå det resonemanget. BB58 känns lite mer tidlös i designen.
Tycker du ska klämma på båda o fundera på vilket stil och klocka du nu vill ha in i samlingen. Båda är fina och en bra duo imho.
Absolut, har testat SMP och den är ju grym. Inte hunnit testa en BB58 ännu, måste verkligen göras! Tack för lite bra input

Har haft båda och hade valt smp faktiskt, mest för att jag älskar hur tavlan glänser och djupet den ger. Tycker Omegan ger en bättre känsla på handleden. Bägge är i stort sett den perfekta klockan, i min mening åtminstone. Så oavsett vad så är det ett bra val!

BB58 hade jag inte valt som ”enda klocka” utan som en i samlingen. SMPC däremot, den skulle jag klara mig med livet ut.
Jag skulle säga tvärtom. BB58an är en grym "owg-klocka" :)

Tack för lite åsikter! Precis som du säger känns det som att jag skulle bli nöjd oavsett, men vill ju såklart bli maximalt nöjd😉 Måste verkligen prova båda sida vid sida innan jag fattar något beslut.
Jag skulle säga tvärtom. BB58an är en grym "owg-klocka" :)
Spännande att man tycker så olika om samma klockor. Det skulle vara min enda ”finare” dykare i samlingen, har även en billig Glycine Combat Sub

Haha ja 😀
Verkligen fastnat för den blå. Även testat den på och den levde upp till förväntningarna 👍🏻
Vilken gillar du bäst?
Den svarta varmare o mer känsla imho.
men återigen..du ska välja ;)
Härligt! Själv så gillar jag nog den svarta aningen mer, precis som @Hebbe säger så känns det som att den har lite mer värme och så tycker jag de gulnade indexen ser grymma ut. Men detta är ju bara baserat på bilder, så måste verkligen ta och testa dem på handleden i verkligheten. Den blåa ser även den helt grym ut!!! Står du @Mrlave i någon väntelista eller blir det begagnat?

Härligt! Själv så gillar jag nog den svarta aningen mer, precis som @Hebbe säger så känns det som att den har lite mer värme och så tycker jag de gulnade indexen ser grymma ut. Men detta är ju bara baserat på bilder, så måste verkligen ta och testa dem på handleden i verkligheten. Den blåa ser även den helt grym ut!!! Står du @Mrlave i någon väntelista eller blir det begagnat?
Ja, båda superfina. Mer frågan om tycke och smak samt kanske vad man har för komplement i boxen hemma att variera med 😀

En nära vän har en som knappt är använd och han har börjat spana på annat. Han som haft båda gillar den blå mer. Mer krisp i den enligt honom.

Ja, båda superfina. Mer frågan om tycke och smak samt kanske vad man har för komplement i boxen hemma att variera med 😀

En nära vän har en som knappt är använd och han har börjat spana på annat. Han som haft båda gillar den blå mer. Mer krisp i den enligt honom.
Jag har haft både den svarta och har den blå. Den blåa gillar jag mycket mer.

Härligt, då får du vara snabb och hugga den! Får se vart jag själv landar, än är jag helt lost om det blir en BB58 eller SMP först och främst, så får vi se färg senare. Har dock redan en del svarta klockor, så egentligen vore en blå det optimala till samlingen. Så många vändningar kvar för mig i den här frågan innan jag landar i någon klocka😅

Härligt, då får du vara snabb och hugga den! Får se vart jag själv landar, än är jag helt lost om det blir en BB58 eller SMP först och främst, så får vi se färg senare. Har dock redan en del svarta klockor, så egentligen vore en blå det optimala till samlingen. Så många vändningar kvar för mig i den här frågan innan jag landar i någon klocka😅
Haha ja😅
Förstår dig. Lycka till i ditt val! Du får hålla oss uppdaterade 😀

Tillbaka
Topp