• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska du se till att ha en vattentät klocka, så vänta med trycktest eller nya packningar fram till maj/juni, precis innan badsäsongen börjar.
Jag skulle nog ändå känna mig rätt trygg med att den är tät i sommar om jag utför servicen nu. Trycktest på gamla packningar hade kanske varit onödigt nu som du säger. Då hade man nog ändå velat trycka den i vår 👍🏼

Hur lång är väntetiden på en ny BB58 på stål? 1 år?
Verkar väldigt olika beroende på AD - jag har bara kollat svart iof. Detta va svaren jag fick för några veckor sedan
Krons sa ett år, Nymans har inget preliminärt datum men noterade mitt intresse och skulle återkomma när det finns en (nån tidigare i tråden fick ju ett samtal nyligen så kanske är fler på g?) Bergströms i Uppsala tar inte ens namn på lista på svarta pga osäkerhet kring leveranstid

Rob Engström sa cirka 6 månader över mail men när jag pratade med en annan medarbetare i butik sa hon mer troligt 8-10-12 månader.
För att skriva sig på lista ville hon ha 10k och det verkade bindande

/ H

Tack för svaret! Är det vanligt att behöva binda upp pengar för stå på lista?

Under 1 år låter rimligt ändå, har ingen stress. Undra om man kan vara så fräck att pruta på dessa klockor, gick fint med Navin men ingen väntetid på den hehe.

Under 1 år låter rimligt ändå, har ingen stress. Undra om man kan vara så fräck att pruta på dessa klockor, gick fint med Navin men ingen väntetid på den hehe.
Blir nog svårt att pruta på en klocka som det är 1 års kö på... Då blir det nog tack och hej, och nästa man på listan får den.

Verkar väldigt olika beroende på AD - jag har bara kollat svart iof. Detta va svaren jag fick för några veckor sedan
Krons sa ett år, Nymans har inget preliminärt datum men noterade mitt intresse och skulle återkomma när det finns en (nån tidigare i tråden fick ju ett samtal nyligen så kanske är fler på g?) Bergströms i Uppsala tar inte ens namn på lista på svarta pga osäkerhet kring leveranstid

Rob Engström sa cirka 6 månader över mail men när jag pratade med en annan medarbetare i butik sa hon mer troligt 8-10-12 månader.

/ H
Är lite olika men när du frågade, var du inne i butik eller ringde/mailade du? Brukar uppleva att det är betydligt enklare att bli uppskriven när man besöker butiken.

Det värsta man kan få är ju ett nej, men skulle kanske inte räkna med det eller köpa en klocka med utgångsläget att få xy% rabatt.

Senast ändrad:
Vad tycker ni om tudor glamour double date?Skulle kunna tänka mig en!
1607624296242.jpeg
Jag har seriöst funderat på den där. Men skulle behöva hålla i den tror jag.

Som redan påtalat kan du nog glömma att pruta på en 58:a i dagsläget. Försöka går ju men tror inte du ska räkna med någon framgång där. Men man kan ju ”pruta” på olika vis. Jag själv ”lyckades” med att få klockan graverad utan något påslag när jag plockade ut min. Vet inte hur mycket de tar för en gravering vanligtvis men jag var trots allt nöjd med att de ”bjöd” på detta då 58:an som sagt är långt ifrån en hyllvärmare
4A84F659-41EC-4627-801F-440C9BACFE76.jpeg

Någon som försökt få tag på/kika på de nya Tudor Royal i Skåne trakten? Varken Bergströms eller Hours i Malmö har fått in och ej heller återkommit om tid.

Är extremt sugen på en 41 mm. Hade dock velat få känslan om den blir för mycket homage (?) Av en Royal Oak/Datejust.

Känns som en AP hade mjukt sex med en Datejust II och Tudor Royal föddes, är jag fel ute här?
Omega Constellation Manhattan kan ha varit med på ett hörn också Finns vissa likheter som Jennie Elle tar med i sin recension.

Trist med så platta svar som du får...
Jag gissar att du undrar om tiden för att beställa i Sverige. Här köper man ingen på noll dagar såvitt jag vet.

Svaret noll dagar stämmer, men inte från Sverige. Det finns de, jag har inte försökt, men blivit erbjuden hjälp att fixa, som köper från södra Europa. Där går det att hitta. Typ från Spanien, t ex.

Det har diskuterats otaliga ggr i tråden, massor av medlemmar har köpt de blå 58: orna på det viset. Det kan man skriva. Eller så skriver man bara 0 dagar. Och utelämnar resten.

Senast ändrad:

/ H
Jag köpte via Rob Engström i våras.

Fick en svart BB58 på läder med länk på sidan inom tre månader. Lade handpenning, dvs. bindande, men det tycker jag kan vara en fördel.
Priset var inte alls dumt, en bit under list på totalen.

Nu har jag inte läst 815 sidor i Tudortråden, men måste det inte vara ett rätt nytt fenomen att prata kötid/väntelistor samt att konstatera att "inte säkert att man får någon alls". Så oavsett om BB58 Blå är en klocka som bara hoppar ned i winder och vänder för många, så verkar det ju onekligen som den varit ett dragplåster till att Tudor fått ytterligare en nivå av Hype kring sina releaser.

Eller är det så att jag missat någon tidigare release som också bidragit?

Nu har jag inte läst 815 sidor i Tudortråden, men måste det inte vara ett rätt nytt fenomen att prata kötid/väntelistor samt att konstatera att "inte säkert att man får någon alls". Så oavsett om BB58 Blå är en klocka som bara hoppar ned i winder och vänder för många, så verkar det ju onekligen som den varit ett dragplåster till att Tudor fått ytterligare en nivå av Hype kring sina releaser.

Eller är det så att jag missat någon tidigare release som också bidragit?
Det var ganska hypat kring GMTn och även den svarta BB58an strax efter årskiftet vill jag minnas. Jag gissar att bristen på Rolex har bidragit ordentligt. Sen är väl Black Bay generellt ganska KS vänlig i det att den är en ”billig” dyr lyxklocka med ett nedtonat utseende vilket svenskar verkar gilla. Jag ogillar personligen uttrycket ”toolig” men det är den väl.

Som redan påtalat kan du nog glömma att pruta på en 58:a i dagsläget. Försöka går ju men tror inte du ska räkna med någon framgång där. Men man kan ju ”pruta” på olika vis. Jag själv ”lyckades” med att få klockan graverad utan något påslag när jag plockade ut min. Vet inte hur mycket de tar för en gravering vanligtvis men jag var trots allt nöjd med att de ”bjöd” på detta då 58:an som sagt är långt ifrån en hyllvärmare
4A84F659-41EC-4627-801F-440C9BACFE76.jpeg
Klockren text - En dag i taget 🌱

Någon här i gruppen som har erfarenhet av datumstrulet med GMT:n?
Misstänker att min har samma problem, helt plötsligt så har datumet fastnat mellan två datum några morgnar i rad nu, till synes helt utan anledning... :arghh:

Någon här i gruppen som har erfarenhet av datumstrulet med GMT:n?
Misstänker att min har samma problem, helt plötsligt så har datumet fastnat mellan två datum några morgnar i rad nu, till synes helt utan anledning... :arghh:
Min höll ett år, sen började den hoppa två dagar i taget. Lämnade in den, den skickades till Tudor och det tog ca: 7 veckor. När den kom tillbaka hade den två nya fel.
Gångjärnet på låset i länken satt mer eller mindre fast och sen hade dom meckat med vridringen, inlägget hade roterats och vridningen var mer eller mindre steglös. Fick vänta några veckor till och igår kunde jag hämta ut den igen.
Tudor nämner ingenting om vad som gjorts.

Min höll ett år, sen började den hoppa två dagar i taget. Lämnade in den, den skickades till Tudor och det tog ca: 7 veckor. När den kom tillbaka hade den två nya fel.
Gångjärnet på låset i länken satt mer eller mindre fast och sen hade dom meckat med vridringen, inlägget hade roterats och vridningen var mer eller mindre steglös. Fick vänta några veckor till och igår kunde jag hämta ut den igen.
Tudor nämner ingenting om vad som gjorts.
Stort tack för svar.
Det blir att lämna in min snarast, men hade hoppats på lite kortare tid än 7 veckor men det är nog naivt...
Verkar allt bra på din nu?
Känns sådär att få tillbaka den med nya problem... o_O

Stort tack för svar.
Det blir att lämna in min snarast, men hade hoppats på lite kortare tid än 7 veckor men det är nog naivt...
Verkar allt bra på din nu?
Känns sådär att få tillbaka den med nya problem... o_O
jodå, nu verkar allt funka, håller tummarna för att datumproblemet är löst nu. Att det inte återkommer efter garantitiden.
Sen kan jag tycka att Tudor kan bjuda på en förklaring vad som gjorts med klockan.

Tillbaka
Topp