Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis på födelsedagen och till klockan!Min födelsedagspresent till mig själv
Grymt val av klocka! En av de mest mångsidiga klockorna oavsett märke.Min födelsedagspresent till mig själv
Grattis i dubbel bemärkelse , bra val på klocka.Min födelsedagspresent till mig själv
Höst, på sin höjd vår.Är den blåa BB58:an en vinter- eller sommarklocka? Eller rentav båda?
Intressant, bara sett Pelagosen men förvånad om den upplevs topptung med titanboetten (är väl bottenplattan som är stål för att ge bottenvikt)Några sidor bakåt i tråden provade jag en LHD pelagos då jag tycker den ser grym ut!! Omkretsen var inte ett issue, däremot upplevde jag den som tjock/topptung. Min 58:à däremot känns knappt på armen.
Körde den svarta under sommaren och nu den blå. Känns mer som en vinterklocka men öven den svarta är grym på vintern. Känns mer ”rugged”.Är den blåa BB58:an en vinter- eller sommarklocka? Eller rentav båda?
Med Hydronauten är du ju ett steg före än Subben, då Hydronaut är efterträdaren till Submariner. Ersätt Sub mot GMT.Nu saknas bara en bigblock och en sub sedan är min Tudorsamlig komplett enligt mig.
Gillar inte GMT:n så någon sådan blir det inte.Med Hydronauten är du ju ett steg före än Subben, då Hydronaut är efterträdaren till Submariner. Ersätt Sub mot GMT.
Finns ju Iconaut och Aeronaut som oxkså har GMT.Gillar inte GMT:n så någon sådan blir det inte.
Håller fullkomligt med om den saken.Jag är väldigt nöjd med 36an! En sann GADA.
Finns inget originalgummi till BB58, dock till PelagosHur upplever ni att gummiarmbandet på BB58:an är?
Ingen fara. Inte lätt att veta.Aaahh..ok, sorry då var det ett sådant jag sett
Tack för klargörandet
Vaddå är väl året runt eller?Är den blåa BB58:an en vinter- eller sommarklocka? Eller rentav båda?
Provat 3 gånger i butik genom åren med hoppet att övertyga mig själv men den är för stor och hög på armen helt enkelt. När de kommer med 39 mm varianten (troligtvis aldrig) så är det den självklara moderna Tudorn.Blivit lite sugen på Tudordykare och tycker Pelagos är väldigt trevlig, men mycket BB58 här. Förklara er! (undrar mest vad som avgjorde för er)
Vad säger experterna om denna 79280? Nyligen servad hos Rolex AD och då också polerad. Jag tycker att den fortfarande ser ganska bra ut, men är lite ovan i att bedöma det här med polering så ta gärna några inspel.
Har ett par till här:Jag tycker att den ser fin ut men det är lite svårt att avgöra med bilder som är tagna rakt framifrån. Försök att få bilder från sidan samt närbilder på bandhornen.
Har ett par till här:
Tack för svar! Nej, det är knepigt detta. Får se om jag går vidare med den då.Med brasklappen att inte heller jag är någon expert på att avgöra poleringar så tycker jag att det ser bra ut. Det är svårt att avgöra men jag tycker inte att något med boetten sticker ut negativt. Det är en fin modell som du säkert kommer att bli nöjd med!
Lägg upp i poleringstråden, du får säkert mer hjälp där.Tack för svar! Nej, det är knepigt detta. Får se om jag går vidare med den då.
Visste inte att det fanns en, ska leta upp den!Lägg upp i poleringstråden, du får säkert mer hjälp där.