• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är när man ser dem sådär som man undrar varför de lämnade formen på 79090-luggens undersida, och tyckte att det var lämpligt att börja göra som på 79030-boetten.
Den är ju som en ishacka i jämförelse. 🙄
Ja, 79030 har en näbb, som de andra inte har, men jag tycker ändock att boetten är en av de snyggare på marknaden när det gäller dykare, trots att den är lite skarp.

En trave Tudordykare, kronor, rosor och sköldar. Referenser nedifrån och upp: 79090, 79030B, 79030N, 79190.
IMG_E9528.JPG
Där har du en hög med awesomeness :)

Ja, 79030 har en näbb, som de andra inte har, men jag tycker ändock att boetten är en av de snyggare på marknaden när det gäller dykare, trots att den är lite skarp.
Det kan jag instämma i. Bara det att den är så väldigt vass. Jag har brutit kanten på min 58:a för att den ville ta ett bett i handledsknölen på mig.
Snygg kan jag dock hålla med om, som sagt.

Nybliven Tudorägare (75090) 😍 har haft en Rolex 14060 tidigare men upplevde alltid den lite för stor, så jag hoppas att denna 36mm blir perfekt!
Finns det några fler ägare av denna lite udda modell på forumet?
BBE79CC1-3BA5-4934-8A57-51C9794F2400.jpeg
Fint om den kommer till användning lite mer 😃.
Funkar länken som den är eller har du fått den justerad?

Upptäckte att det numera finns Big Block piratkit på Ebay... Helt klart en variant på detta (inte samma boett) som är till salu på Blocket nu och som "Linda" försökt kränga tidigare.

Jag blir mörkrädd...

1614784777505.png
1614784813560.png
Mörkrädd är ordet... Har blivit riktigt läskigt med all fejk även i lite lägre prislägen.

Jag har fastnat för Pelagos. Den bygger lite på höjden men den är balanserad och lätt. De verkar säljas direkt om priset ligger runt 30 lax. Grym länk och clasp.

Ja, jag hade tänkt lägga vantarna på en Big Block eller Small Block panda... Men nu blir jag lite osäker. Måste i så fall hitta full set - men kan man ens lita på det?
Urtavlan var rätt skakig på fejkvartianten så den kan man nog avslöja på en bra bild. Även serienumret var avslöjande jmf med hur det ska se ut på en äkta boett. Hittar du ett ex med garantipapper så är det nog väldigt troligt att den är äkta. Men det finns ju oifyllda garantipapper till salu hela tiden... Köp på KS!

Tillbaka
Topp