• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack! Har haft koll på priser i 6 månader och på Chrono24 går de för uppemot 85.000kr till och med.

Förlåt men går verkligen en 792XX med Tiger på urtavlan för 85.000? Fina 791XX går väl för ca 70.000 och den modellen har alltid varit 10-20.000 dyrare.

Jag ser inget direkt fel på klockan du postade. Går det att få någon bra bild på bandhornen framifrån? Jag tycker att de ser lite runda ut.

Förlåt men går verkligen en 792XX med Tiger på urtavlan för 85.000? Fina 791XX går väl för ca 70.000 och den modellen har alltid varit 10-20.000 dyrare.

Jag ser inget direkt fel på klockan du postade. Går det att få någon bra bild på bandhornen framifrån? Jag tycker att de ser lite runda ut.

Här är lite olika Tiger-varianter

Vad heter bandhorn på engelska?
Så ska jag fråga efter bilder.

Lugs

Om de går för 85 och de säljer för 40, då hade iaf jag dragit öronen åt mig. Lite "för bra för att vara sant"?
Screenshot_20210309-074432_Chrome.jpg

Jag äger en ETA och har även haft med in-house. Personligen föredrar jag utseendet på ETA samt att den är lättare att serva. Tjockleken är en liten bidragande faktor med. Men i slutändan tror jag nog mest att det är viken urtavla/länk man föredrar.
ok :) Tror jag kommer rika in mig på ETA, nästan 2mm tunnare väger tyngre än in-house verket :)

Fy fan, 85k för en 79260. För 85k får du ju en Big Block? Eller något annat roligt.
@thomastheswede Är det verkligen så att man får betala 85k för en Tiger nuförtiden? Då borde ju BB vara uppe i hundringen...

Om de går för 85 och de säljer för 40, då hade iaf jag dragit öronen åt mig. Lite "för bra för att vara sant"?
Screenshot_20210309-074432_Chrome.jpg
De bästa exemplaren i EU går för uppåt 80k. Utbudet i Japan verkar vara bananas stort. Tiger var ju tok-populär i Asien eftersom hans mamma var asiat så gissar att andrahandsmarknaden är enorm där..

Får inte till längden vilket är det första problemet (skulle ju kanske bli bra med ett extra hål) Tycker dock att den skaver rejält oavsett antalet länkbitar på. Just nu tveksam till att ha kvar den men annars får jag nog försöka med borren

Har inte provat själv men har för mig att jag sett nån tub-video med positiva åsikter om strapcodes BB58 länkar. Kan vara värt att testa?

Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Men det går även att lämna in hos ad och få det gjort till det facila priset

Stämmer inte med priset jag fick på Bergströms Gbg för ett tag sedan. Har för mig att en fullservice skulle kosta runt 4500kr. Ska se om jag fick något mail på det eller om det var muntligt.

Edit: Inget mail på det men det var något på 4XXXkr då.
Är det värt att lämna in till en AD eller går det lika bra att lämna in till valfri urmakare som kan ETA-verket? (Kanske omöjligt att svara generellt).

Tillbaka
Topp