Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det kan man säga
Var orolig över tjockleken när jag köpte min, men har aldrig stört mog på det efter att jag köpte den. Kör alltid skjorta/kostym på jobbet och klockan brukar glida under fint på de flesta skjortorna om inte ärmarna är för tighta, och ja tycker inte att den upplevs som för tjock på armen. Så med facit i hand har det inte varit ett problem för mig, och jag gillar inhouse verket så för min del är det helt klart rätt val. Med det sagt så är det väl en smaksak, så mitt tips är att dra förbi närmsta AD och testa - fördelen är ju att man kan göra det med 41mmNi som äger Black Bay (Med in-house movement)
upplever ni klockan som tjock/-För tjock?
jag kollar lite på både ETAn och den nyare men har svårt att bestämma mig vad som är bäst. Tunnare klocka eller inhouse verk?
Läcker bild, på en läcker klocka!Tudor torsdag
BB Fifty‐Eight
TU BB Fifty-Eight (ref: M79030N) was first revealed at Baselworld 2018. A simple, yet elegant solid curved end Super-O Boyer fitted bracelet for the 58 will definitely become a hot item.www.strapcode.com
Har inte provat själv men har för mig att jag sett nån tub-video med positiva åsikter om strapcodes BB58 länkar. Kan vara värt att testa?
Så himla bra blå. Jag gillar inte ens blå men ändå vill jag ha denna som komplement till den svarta
Fick hem ett vanguard idag vilket känns rätt bra
TackarLäcker bild, på en läcker klocka!
Klart du ska ha bådaSå himla bra blå. Jag gillar inte ens blå men ändå vill jag ha denna som komplement till den svarta
Du saknar en dykare med skölden på kronan.Dessa boetter, Tudor 79030N/B, 79190 och 79090, har en tidlös design. Inkluderat, Tudor 7928, 7016, 9401 och Rolex 5512, 5513 och 14060. Vad ska man jämföra med, i brist på bättre förslag, Porsche 911 och Penny loafers. Man känner igen dem på avstånd, de hör hemma i den västerländska designhistorien. Känns som de har funnits för evigt om man är född på 60-talet. Kanske därför min samling är så enkelspårig. Detta formspråk känns helt enkelt hemma. Ibland tar det ett tag att inse saker. Hade både den svarta och den blå 58an, sålde dem. Insåg ganska snabbt därefter att jag saknande dem, och köpte tillbaka dem. De är, enligt mig, de mest klassiska dykarna på marknaden oavsett pris.
Det är sant, finns det serienummer med sköld på kronan på deras sista sub ref 79190?Du saknar en dykare med skölden på kronan.
Ingen som helst aning, men det finns iallafall Subs med sköld på kronan.Det är sant, finns det serienummer med sköld på kronan på deras sista sub ref 79190?
Yes, det är jag till 99% säker på att det är det på de senare utgåvorna. Jag fick en Tudorkrona av misstag när jag servade min 79090 så nog finns det kronor som passar.Det är sant, finns det serienummer med sköld på kronan på deras sista sub ref 79190?
Om du vill sälja så hör av digEn sen flinga (1981), ref 94110
En sen flinga (1981), ref 94110
Årsklocka?Om du vill sälja så hör av dig
Är inte riktigt säker på vad du menar?Årsklocka?
Tänkte att du var sugen på den för att du var född -81, men du kanske bara är allmänt fliing-sugen?Är inte riktigt säker på vad du menar?
Det senare, behöver en flinga inom kortTänkte att du var sugen på den för att du var född -81, men du kanske bara är allmänt fliing-sugen?
Den här källan är helt fantastisk! #skrytOm man är nyfrälst Tudorian och vill läsa på om flingorna, vad för kunskapskällor kan ni som vet rekommendera?
Stort tack, helgläsning ordnad då!Den här källan är helt fantastisk! #skryt
TUDOR SNOWFLAKE - en översikt
Förord Efter att ha skrivit ihop en översikt om Rolex SEA-DWELLER ref. 1665 tänkte jag ge mig på något enklare, nämligen Tudor Snowflake. Ack vad jag bedrog mig, i sann Rolex-anda så har Tudor agerat precis som sitt systerföretag och ändrat på detaljer under resans gång och inte alltid i helt...klocksnack.se
I know the feeling.Det senare, behöver en flinga inom kort
Har läst någonstans att man i mitten av 80-talet gick över på vitguldsvisare på Rolex för att minska problem med korrision och reaktion med tritium. Gissar att Tudor gjorde samma sak samtidigt.@thomastheswede har du någon aning om Tudor Subamariner från 80 och 90-talet har likt Rolex Sub vitguldsvisare?