• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En något udda Tudor, https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3873/vara/1730538
tud.jpeg
Ja det kan man säga😃

Ni som äger Black Bay (Med in-house movement)
upplever ni klockan som tjock/-För tjock?

jag kollar lite på både ETAn och den nyare men har svårt att bestämma mig vad som är bäst. Tunnare klocka eller inhouse verk?
Var orolig över tjockleken när jag köpte min, men har aldrig stört mog på det efter att jag köpte den. Kör alltid skjorta/kostym på jobbet och klockan brukar glida under fint på de flesta skjortorna om inte ärmarna är för tighta, och ja tycker inte att den upplevs som för tjock på armen. Så med facit i hand har det inte varit ett problem för mig, och jag gillar inhouse verket så för min del är det helt klart rätt val. Med det sagt så är det väl en smaksak, så mitt tips är att dra förbi närmsta AD och testa - fördelen är ju att man kan göra det med 41mm 😊

Har inte provat själv men har för mig att jag sett nån tub-video med positiva åsikter om strapcodes BB58 länkar. Kan vara värt att testa?
F0A0E7DC-456F-4132-88FB-00E34222B4F7.jpeg

Fick hem ett vanguard idag vilket känns rätt bra

Dessa boetter, Tudor 79030N/B, 79190 och 79090, har en tidlös design. Inkluderat, Tudor 7928, 7016, 9401 och Rolex 5512, 5513 och 14060. Vad ska man jämföra med, i brist på bättre förslag, Porsche 911 och Penny loafers. Man känner igen dem på avstånd, de hör hemma i den västerländska designhistorien. Känns som de har funnits för evigt om man är född på 60-talet. Kanske därför min samling är så enkelspårig. Detta formspråk känns helt enkelt hemma. Ibland tar det ett tag att inse saker. Hade både den svarta och den blå 58an, sålde dem. Insåg ganska snabbt därefter att jag saknande dem, och köpte tillbaka dem. De är, enligt mig, de mest klassiska dykarna på marknaden oavsett pris.

IMG_9515.JPG

Dessa boetter, Tudor 79030N/B, 79190 och 79090, har en tidlös design. Inkluderat, Tudor 7928, 7016, 9401 och Rolex 5512, 5513 och 14060. Vad ska man jämföra med, i brist på bättre förslag, Porsche 911 och Penny loafers. Man känner igen dem på avstånd, de hör hemma i den västerländska designhistorien. Känns som de har funnits för evigt om man är född på 60-talet. Kanske därför min samling är så enkelspårig. Detta formspråk känns helt enkelt hemma. Ibland tar det ett tag att inse saker. Hade både den svarta och den blå 58an, sålde dem. Insåg ganska snabbt därefter att jag saknande dem, och köpte tillbaka dem. De är, enligt mig, de mest klassiska dykarna på marknaden oavsett pris.

IMG_9515.JPG
Du saknar en dykare med skölden på kronan. 😊

Om man är nyfrälst Tudorian och vill läsa på om flingorna, vad för kunskapskällor kan ni som vet rekommendera?
Den här källan är helt fantastisk! #skryt :p

Den här källan är helt fantastisk! #skryt :p
Stort tack, helgläsning ordnad då!

Vet ni någon pålitlig urmakare i Stockholm som kan tänka sig installera lite eftermarknadsdelar på en Tudor?
AD går bort, de får ej byta till eftermarknadsdelar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp