• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var förbi bankfacket i ett ärende och passade på att testa big blocken. Lekte lite med tanken att ta ut den och köra en månad, men den åkte in igen... Kan inte säga annat att den är så härligt jovialiskt överviktig! 😁

Tudor 2.jpeg

Har letat lite efter en hemsida med tabeller där det går att datera clasp code på Tudors modeller, men jag kan inte hitta något. Eller är det så enkelt att dom har samma clasp code-datering som Rolex?

God afton. Vad är tankarna kring Tudor Pelagos. Hört att det alltid är en diskussion kring den äldre ETA versionen mot den nya inhouse. MÅNGA föredrar den äldre ETA framför nya inhouse vilket är ovanligt då inhouse alltid brukar gå före men... Pelagos ETA är betydligt tynnre än den nya in-house versionen.

oavsett är de sjuuuuukt snygga och sitter som smäck på armen. Betydligt bättre än BB 41 modellerna, i min mening.

Vad tycker ni? Kommentera nere...

Väldigt bra video om båda:

Mina egna bilder från dagens wristshot!

5847295C-D7EE-4C6C-8BF7-013BC828B356.jpeg
9F8AAF46-59E1-4C96-8AD4-CB5726FE850A.jpeg
D1DFACA8-2AEE-4546-946B-ACBAAACAACAC.jpeg
515E7A99-D151-4FB1-8A8A-682B86D9F762.jpeg

Funderat ett tag på Tudors kronografer. Generellt sätt verkar det varit populära och nått ut till den större massan. Men tex här på KS tycker jag sällan att man ser några som lägga ut till försäljning.

Personligen försöker jag undvika Chrono24 och dyl men det verkar vara den enda vägen ut. Vet någon hur de kommer sig att det omsätts så få Tudorkronografer här? Alla kan ju inte uppleva att det är ”keepers”? Eller nådde aldrig kronograferna från 70-90 den svenska marknaden? Kanske en svår fråga att svara på men skulle uppskatta en diskussion kring detta.

Funderat ett tag på Tudors kronografer. Generellt sätt verkar det varit populära och nått ut till den större massan. Men tex här på KS tycker jag sällan att man ser några som lägga ut till försäljning.

Personligen försöker jag undvika Chrono24 och dyl men det verkar vara den enda vägen ut. Vet någon hur de kommer sig att det omsätts så få Tudorkronografer här? Alla kan ju inte uppleva att det är ”keepers”? Eller nådde aldrig kronograferna från 70-90 den svenska marknaden? Kanske en svår fråga att svara på men skulle uppskatta en diskussion kring detta.
Killgissar att du är på rätt spår: känns som att kronografer från både Rolex och Tudor var ganska ointressanta för svenska köpare under den perioden. Jag är ju så gammal att jag kan säga att ”jag var med på den tiden” och det var jävligt mycket Datejust, lite Day-Date bland direktörerna och en o annan Sub om man var sportig.

Kan inte minnas att jag såg nåt från Tudor någonsin, kanske var vår köpkraft så stark att man gick på the real deal dvs Rolex? Man fick ju en Sub för 6-7 lax på 80-talet så varför köpa en flinga?

Har köpt bägge mina Big Block på KS så ge inte upp! Håll koll på Kaplans o Buckan också, de dyker upp då och då.

Senast ändrad:
Watch & Wonders smyger allt närmre och rykten börjar väl startas vad gäller lanseringar. Jag ska inte spekulera mer än att jag tror det kan bli ett köp under april.
Vad hoppas jag på? Inte en aning men har för länge bara haft två Tudor-bröder. De behövs kompletteras med en tredje

Någon som har en bra gissning eller ska vi gå det gamla vanliga: en GMT i samma case som BB58 och BB58 i fler färger?

Watch & Wonders smyger allt närmre och rykten börjar väl startas vad gäller lanseringar. Jag ska inte spekulera mer än att jag tror det kan bli ett köp under april.
Vad hoppas jag på? Inte en aning men har för länge bara haft två Tudor-bröder. De behövs kompletteras med en tredje

Någon som har en bra gissning eller ska vi gå det gamla vanliga: en GMT i samma case som BB58 och BB58 i fler färger?
Jag tror inte men hoppas på fler färger för BB36.

Pelagos GMT tror jag på 👍

Hej!
Jag tror på lågt hängande frukter, min gissning är en BB 58 med röd bezel med samma urtavla som den svarta. Men, det jag hoppas på att en återlansering av deras submariner i BB 58 format och en mindre chrono (40 mm), typ en homage till deras äldre chronos.

Hej!
Jag tror på lågt hängande frukter, min gissning är en BB 58 med röd bezel med samma urtavla som den svarta. Men, det jag hoppas på att en återlansering av deras submariner i BB 58 format och en mindre chrono (40 mm), typ en homage till deras äldre chronos.
Kommer en chrono i 40 mm så köper jag bums. Spelar knappt någon roll hur den ser ut 😃

Tanken om att i något skede inneha en blå flinga eller Submariner har växt på sistone. Nästa stund tittar jag på den blåa BB58:an och inser att den ändå checkar mina boxar.

Hur går era tankar om blåa Tudors?

77B6090D-D223-4821-84BA-E8D49F519DC0.jpeg
Tycker blåa Tudor är riktigt läckra, men den grövre submariner-bezeln är nog snäppare vassare än nya modellerna.

Drömsläppet vore en ny blå Tudor Submariner

God afton. Vad är tankarna kring Tudor Pelagos. Hört att det alltid är en diskussion kring den äldre ETA versionen mot den nya inhouse. MÅNGA föredrar den äldre ETA framför nya inhouse vilket är ovanligt då inhouse alltid brukar gå före men... Pelagos ETA är betydligt tynnre än den nya in-house versionen.

oavsett är de sjuuuuukt snygga och sitter som smäck på armen. Betydligt bättre än BB 41 modellerna, i min mening.

Vad tycker ni? Kommentera nere...

Väldigt bra video om båda:

Mina egna bilder från dagens wristshot!

5847295C-D7EE-4C6C-8BF7-013BC828B356.jpeg
9F8AAF46-59E1-4C96-8AD4-CB5726FE850A.jpeg
D1DFACA8-2AEE-4546-946B-ACBAAACAACAC.jpeg
515E7A99-D151-4FB1-8A8A-682B86D9F762.jpeg
Pekagos är egentligen lite stor för mig men haft 3 (eta och inhouse). Inhouse är ju bättre och nice med lång hångreserv. Dock skulle jag köpa eta om det blev en pelagos igen. Det bara av estetiska skäl då jag gillar två rader bättre.

Även om jag är den förste att ställa mig i kö för en GMT i BB58-format tror jag inte det sker. Hade samma förhoppning tidigare men någon klok här på KS förklarade att det högst sannolikt inte sker så länge det redan säljs en annan Tudor-GMT. Det skulle vattna ur den klockans värde på ett sätt som förstör mer för dem själva.
Dessutom har jag, tyvärr, lite svårt att se hur de ska få in ett GMT-verk i en BB58-förpackning. Inte heller chronos lär passa tyvärr (vilket jag OCKSÅ är mycket intresserad av).

Så det blir väl en BB58 i ny färg, ryktades väl om grönt tidigare?

Nu ska jag inte vara för negativ här – så håller en tumme för någon slags datumvisning på en BB58 eller kanske-kanske en omgörning av länken?
Eller kanske kan man få en modern version av deras Ranger som jag också såg att det ryktades lite lätt om?

Det hade varit roligt med en större förändring än en ny färg på en befintlig modell i alla fall!

Även om jag är den förste att ställa mig i kö för en GMT i BB58-format tror jag inte det sker. Hade samma förhoppning tidigare men någon klok här på KS förklarade att det högst sannolikt inte sker så länge det redan säljs en annan Tudor-GMT. Det skulle vattna ur den klockans värde på ett sätt som förstör mer för dem själva.
Dessutom har jag, tyvärr, lite svårt att se hur de ska få in ett GMT-verk i en BB58-förpackning. Inte heller chronos lär passa tyvärr (vilket jag OCKSÅ är mycket intresserad av).

Så det blir väl en BB58 i ny färg, ryktades väl om grönt tidigare?

Nu ska jag inte vara för negativ här – så håller en tumme för någon slags datumvisning på en BB58 eller kanske-kanske en omgörning av länken?
Eller kanske kan man få en modern version av deras Ranger som jag också såg att det ryktades lite lätt om?

Det hade varit roligt med en större förändring än en ny färg på en befintlig modell i alla fall!
Chronos lär passa efter lite ombyggnation av verket så man kan ju hoppas att något på den fronten kommer

Tillbaka
Topp