Jaha så den blir kvar?
-Japp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaha så den blir kvar?
Härligt, ser fram emot den. BB58 OG är imo den optimala, den blå är fantstisk men saknaden blev för stor för mig.BB58an, en absolut fullträff!! Nästan perfekt IMO. Neo-vintage visserligen men med grym känsla för balans av Tudor, och nu med ett in-house verk med all teknik som Rolexfamiljen kan bjuda på i princip. Allt som var bra med de gamla subbarna i ett paket
Ska köra 6mån och sedan bjuda på en ärlig rak recension här på forumet.
Jag förstår att folk vill ha orignaldelar osvosv när det gäller Rolex. Men ifall man köper en svart Tudor Submariner, hur blir det vid eventuell försäljning ifall man hos AD bytt tavla och vridningsinlägg till blå? Att byta tavla och inlägg har jag svårt att se gå för över 6-8kkr.Är sugen på att köpa en blå 79090 alt 76100. Hur mycket mer ska man vara beredd att betala för en 76100, och är det värt det?
Skulle nog vilja få med originaldelar iaf. Men 6-8kkr skulle jag aldrig lägga.Jag förstår att folk vill ha orignaldelar osvosv när det gäller Rolex. Men ifall man köper en svart Tudor Submariner, hur blir det vid eventuell försäljning ifall man hos AD bytt tavla och vridningsinlägg till blå? Att byta tavla och inlägg har jag svårt att se gå för över 6-8kkr.
Tudor tar 25% för att ge tillbaka delar, iallafall tavla. Talar av erfarenhet. Men ifall en blå kostar låt oss säga 10+kkr mer, så är det väl logiskt att man betalar 6-8kkr hos AD?Skulle nog vilja få med originaldelar iaf. Men 6-8kkr skulle jag aldrig lägga.
25%?! Tycker alla borde följa Omegas exempel och ge tillbaks originaldelar. Gällande priset, det beror nog på vad man som kund är ute efter. Jag skulle velat kunna byta tillbaks till fullständigt originalskick.Tudor tar 25% för att ge tillbaka delar, iallafall tavla. Talar av erfarenhet. Men ifall en blå kostar låt oss säga 10+kkr mer, så är det väl logiskt att man betalar 6-8kkr hos AD?
Finns väl för- och nackdelar med det. Lösa delar kommer bara se till att fler fejk och frankens är i omlopp.25%?! Tycker alla borde följa Omegas exempel och ge tillbaks originaldelar.
Jag förstår att folk vill ha orignaldelar osvosv när det gäller Rolex. Men ifall man köper en svart Tudor Submariner, hur blir det vid eventuell försäljning ifall man hos AD bytt tavla och vridningsinlägg till blå? Att byta tavla och inlägg har jag svårt att se gå för över 6-8kkr.
Skulle nog vilja få med originaldelar iaf. Men 6-8kkr skulle jag aldrig lägga.
Tudor tar 25% för att ge tillbaka delar, iallafall tavla. Talar av erfarenhet. Men ifall en blå kostar låt oss säga 10+kkr mer, så är det väl logiskt att man betalar 6-8kkr hos AD?
25%?! Tycker alla borde följa Omegas exempel och ge tillbaks originaldelar. Gällande priset, det beror nog på vad man som kund är ute efter. Jag skulle velat kunna byta tillbaks till fullständigt originalskick.
Vad hände här?!Finns väl för- och nackdelar med det. Lösa delar kommer bara se till att fler fejk och frankens är i omlopp.
Diskuterar.Vad hände här?!
Som sagt each to his own. Om du gillar kör på’t. Själv skulle jag pausat på den kombon.Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Vet inte varför jag frågar när jag vet svaren och vet vad jag tycker . Det flyger inte alls. Men gillade känslan på handleden så jag rockar vidare ett tag .Som sagt each to his own. Om du gillar kör på’t. Själv skulle jag pausat på den kombon.
Inte det jag efterfrågadeDiskuterar.
Tycker definitivt att det kan funka som en sommarkombo typ! Hade kört med mer vitt i bandet, kanske helt vitt med smal färg i mitten. Härligt med textil ibland även på en fining som denna.Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Men du fick ett tips på hur du billigare får en blå.Inte det jag efterfrågade
Nej.Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Inte sugen på att gå tillbaka till speedygänget då?
Nej. Det där flyger inte.Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Inte sugen på att gå tillbaka till speedygänget då?
Så du har en speedy på g alltså?-Det är klart jag är På måndag återgår livet till det normala igen
Så du har en speedy på g alltså?
Spännande!!-Det stämmer bra
Spännande!!
Nej det där flyger inte!Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Håller med dig!Nej det där flyger inte!
Vad säger ni? Hädelse? Aldrig varit förtjust i känslan med nato men på en så här nätt klocka kan jag verkligen förstå charmen. Slipper den där topptunga känslan jag annars alltid får med nato. Väldigt behagligt. Men flyger det?
Om valet stått mellan de två hade det nog blivit en Speedy även om ’58:an är så-Det hade kunnat vara mer spännande faktiskt
Dilemmat var att flippa min BB58 och köpa nya Speedy eller behålla min BB58 och köpa en .005. Det blev en 005:a som är uttagen för 5-6 veckor sedan. Inte så dumt ändå.
Lärdomen av det hela är jag inte klarar mig utan Speedmaster, jag erkänner
Om valet stått mellan de två hade det nog blivit en Speedy även om ’58:an är så
mycket mer användbar i miljöer utanför hemmet och kontoret (ok förutom i rymden ).