• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den är bra den här
68A95EE8-273C-42E3-8D0B-F552A1CD61D1.jpeg

Hur kommer det sig att Pelagos förefaller mindre populära än BB? Priset? Utseendet?

Därför att folk saknar smak :D
Skämtåsido, Pelagos är väl antagligen för stor för många men egentligen tycker jag den enbart är hög, men det är en BB också. Ingen av dom är lika slimmade som en Submariner exempelvis.
Men Pelagos är minst lika bekväm som en Sub på handleden tycker jag - om nästan inte bättre.
20210517_152911.jpg

Skämtåsido, Pelagos är väl antagligen för stor för många men egentligen tycker jag den enbart är hög, men det är en BB också. Ingen av dom är lika slimmade som en Submariner exempelvis.
Men Pelagos är minst lika bekväm som en Sub på handleden tycker jag - om nästan inte bättre.
20210517_152911.jpg
Black bay 58 är 1.1mm tunnare än dagens Rolex Submariner.

Eller menar du en vintage Tudor Sub?

20210517_152911.jpg
Hade Pelagos varit lite nättare hade jag utan problem valt den över BB58 modellerna.

20210517_152911.jpg
Snyggt!

Ah jag tycker själv att Pelagos är snyggare än både BB, Sub och Seamaster. Däremot har jag inte provat någon av dem än, så kan inte säga något om känslan.
Men mina handleder är 19,5-20cm så storleken borde inte vara något problem.

Däremot vågar jag mig nog inte på den blåa. Den ser schysst ut men jag tänker mig att den är svår att matcha? Jag brukar köra blåa skjortor, men försöker förnya mig lite även på den fronten.

Snyggt!

Ah jag tycker själv att Pelagos är snyggare än både BB, Sub och Seamaster. Däremot har jag inte provat någon av dem än, så kan inte säga något om känslan.
Men mina handleder är 19,5-20cm så storleken borde inte vara något problem.

Däremot vågar jag mig nog inte på den blåa. Den ser schysst ut men jag tänker mig att den är svår att matcha? Jag brukar köra blåa skjortor, men försöker förnya mig lite även på den fronten.

Tavlan är fantastisk. Som att titta ned i ett LEGO paradis.
Ingen tavla har en liknande struktur, antingen älskar eller så hatar man det kan jag tänka mig.

Matchning är inte jag brydd av. Det blåa framhäver LEGO tavlan bättre men svart är fin den med.
Men jag gillar väl mer "excentriska" klockor givet min klockhistorik...

• Like
Reactions: iko
A5C4EFEE-2394-4C66-AECD-BF718A795689.jpeg
Någon sugen på en knappt 1år gammal 1926 41mm? :) uttagen ny på bergströms i Malmö och såklart fullset. sänd mig ett pm med bud innan den går ut på annons. Eventuellt annat ur i byte ;)

Kollade Pelagos innan jag slog till på min blå BB58. Otroligt snygg och hade den varit 40 mm eller under hade jag kanske valt den framför 58an. Höjden stör inte för min del.

Totalt sett är Tudors dykarsegment helt makalöst rent estetiskt. Enda dykaren jag någonsin hanterat som slagit min kära 58 är Seiko sbdx001.

Någon som har tips på blått Nato som matcher bra till BB58 blå? Har kollat runt lite på nätet men svårt att avgöra om det matchar bra. Tycker OEM är riktigt snyggt men vill inte lägga de pengarna. Länk vore tacksamt och ännu bättre en bild (nato+klocka). Tack! 🙂

Någon som vet hur väntetiden ser ut nu för bb58?
Åter igen. Leta utanför Sverige så hittar ni en denna vecka. Kom igen nu.

Ring eller maila varenda AD kring semesterorter. Du lär inte få vänta länge på en.

Ganska enkelt hos AD utanför Sverige.

Spansk AD gav mig 4-6 veckor, i förra veckan. Köpte en begagnad direkt istället.

Min bb58 har som jag tidigare nämnt lite små damm/metalpartiklar under glaset. Ska till en stad där det finns AD i helgen och undrar om det helt sonika är till att traska in och få det åtgärdat på plats?

Klockan är köpt av en användare här på ks och är utplockad i Spanien. Pallar inte med att skicka iväg den för då kan jag lika gärna vänta till service.

Om det åtgärdas samma dag till exempel, tror ni det kostar något iom att den är under world wide garanti?

Tillbaka
Topp