Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade min hos AD igår!Trots det lite tråkiga vädret, en väldigt bra dag! Ny-upphämtad Black Bay Chronograph, ”reversed panda”. Även min första Tudor
Trevlig fredag på er!
Hur kommer det sig att Pelagos förefaller mindre populära än BB? Priset? Utseendet?
Black bay 58 är 1.1mm tunnare än dagens Rolex Submariner.Därför att folk saknar smak
Skämtåsido, Pelagos är väl antagligen för stor för många men egentligen tycker jag den enbart är hög, men det är en BB också. Ingen av dom är lika slimmade som en Submariner exempelvis.
Men Pelagos är minst lika bekväm som en Sub på handleden tycker jag - om nästan inte bättre.
Black bay 58 är 1.1mm tunnare än dagens Rolex Submariner.
Eller menar du en vintage Tudor Sub?
Den gamla black bayen, 79230N är 13mm, som Rolex Sub. Om det var den referensen du provade.Se där, nej jag tänkte modern vs modern.
När jag testade kändes Tudor BB tjockare än min Rolex Sub.
Hade Pelagos varit lite nättare hade jag utan problem valt den över BB58 modellerna.Därför att folk saknar smak
Skämtåsido, Pelagos är väl antagligen för stor för många men egentligen tycker jag den enbart är hög, men det är en BB också. Ingen av dom är lika slimmade som en Submariner exempelvis.
Men Pelagos är minst lika bekväm som en Sub på handleden tycker jag - om nästan inte bättre.
Ställde precis den frågan i värderingstråden. Känns helt bananas.är detta troll eller är det vad BB chrono går för på andrahandsmarknaden? Såg nämligen en inne hos AD förra veckan (vet ej dock om den var bokad). https://klocksnack.se/threads/tudor-bb-chrono-panda-dial-41mm.149571/
Ja helt galetStällde precis den frågan i värderingstråden. Känns helt bananas.
Hade Pelagos varit lite nättare hade jag utan problem valt den över BB58 modellerna.
Snarare idi*ter som försöker göra lite snabba stålar och ”hoppas” efterfrågan ska överstiga tillgången.är detta troll eller är det vad BB chrono går för på andrahandsmarknaden? Såg nämligen en inne hos AD förra veckan (vet ej dock om den var bokad). https://klocksnack.se/threads/tudor-bb-chrono-panda-dial-41mm.149571/
Snyggt!Därför att folk saknar smak
Snyggt!
Ah jag tycker själv att Pelagos är snyggare än både BB, Sub och Seamaster. Däremot har jag inte provat någon av dem än, så kan inte säga något om känslan.
Men mina handleder är 19,5-20cm så storleken borde inte vara något problem.
Däremot vågar jag mig nog inte på den blåa. Den ser schysst ut men jag tänker mig att den är svår att matcha? Jag brukar köra blåa skjortor, men försöker förnya mig lite även på den fronten.
Tänkte ge tudorgruppen lite förturDet finns K&S av en anledning
Absolut , välkommen in i värmen
Grattis och välkommen till den roliga tråden.
Den gör sig riktigt bra på det bandet!Har aldrig varit så tagen av en klocka som denna. Efter alla om och men sen 50-talet har Tudor nu fått sista ordet vad gäller den perfekta dykarn.
Tack @SCM! En dykarflinga och MN strap är något som är evigt förnippat.Den gör sig riktigt bra på det bandet!
Beror nog på modell och typ av band. Men förmodligen minst 3-6mån.Någon som vet hur väntetiden ser ut nu för bb58?
Åter igen. Leta utanför Sverige så hittar ni en denna vecka. Kom igen nu.Någon som vet hur väntetiden ser ut nu för bb58?
Ring eller maila varenda AD kring semesterorter. Du lär inte få vänta länge på en.
Ganska enkelt hos AD utanför Sverige.
Spansk AD gav mig 4-6 veckor, i förra veckan. Köpte en begagnad direkt istället.