Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sinnessjukt detta. Har gått och väntat på BB36 sen januari och bara blovit säkrare och säkrare på den klockan. Sen en dag efter denna konversation bestämmer jag mig för att avboka beställningen och gå för BB58 ist. Kommer säkert bli nice men orolig över hur snabbt jag ändrat mig.
Personligen skulle jag mer gått på skick än på vilken modell det är. Skillnaderna mellan 76100 och 79090 är ju förhållandevis små. Bortsett från att 76100 har en lollipopvisare så är det i praktiken inga yttre skillnader. Jag upplever att prisdifferensen inte är så stor mellan modellerna. Generellt så brukar den blå kosta ca 10-15tkr mer än en motsvarande i svart, men prisbilden känns väldigt spretig på båda modellerna. Jag har en 79090 och det är en väldigt trevlig klocka.Är sugen på att köpa en blå 79090 alt 76100. Hur mycket mer ska man vara beredd att betala för en 76100, och är det värt det?
Tack för input!Personligen skulle jag mer gått på skick än på vilken modell det är. Skillnaderna mellan 76100 och 79090 är ju förhållandevis små. Bortsett från att 76100 har en lollipopvisare så är det i praktiken inga yttre skillnader. Jag upplever att prisdifferensen inte är så stor mellan modellerna. Generellt så brukar den blå kosta ca 10-15tkr mer än en motsvarande i svart, men prisbilden känns väldigt spretig på båda modellerna. Jag har en 79090 och det är en väldigt trevlig klocka.
...där är vi inte överens Tycker att den blå är överlägsen
Jag tycker båda är fina. Jag köpte en svart för att jag tycker den är mångsidigare som färg.Tack för input!
...där är vi inte överens Tycker att den blå är överlägsen
Trevligt, ser framemot att se dina fina bilder på BB58.
Eller så är det en sjukt stor kaffekoppBB36 och kaffe får förgylla denna dag. Klockan ser sjukt liten ut
Bra val! Jag får förhoppningsvis min AT såld på måndag, sen står valet mellan DJ och BB58. Även jag har dock börjat sakna speedyn igen, men vill ha en 005a istället för 006a denna gång-Jag håller med, Speedy är Speedy
Valet stod dock mellan Speedy .005 + BB58 eller nya Speedy + billigare diver.
Så det blev BB58 + en 005:a igen
Bra val! Jag får förhoppningsvis min AT såld på måndag, sen står valet mellan DJ och BB58. Även jag har dock börjat sakna speedyn igen, men vill ha en 005a istället för 006a denna gång
Hade iofs kunnat vara sant..Eller så är det en sjukt stor kaffekopp
Ren spekulation men storlek, stil/utseende och material kanske? I typ den ordningen. Pelagos är en renodlad tool-klocka medan BB är lite mer mångsidig. Jag har både BB58 och Pelagos LHD och tycker de kompletterar varandra fint. Nu har jag iofs bara haft Pelagosen i mindre än en vecka och BB58 i typ en månadHur kommer det sig att Pelagos förefaller mindre populära än BB? Priset? Utseendet?
Tack för bild, riktigt fina båda två!Ren spekulation men storlek, stil/utseende och material kanske? I typ den ordningen. Pelagos är en renodlad tool-klocka medan BB är lite mer mångsidig. Jag har både BB58 och Pelagos LHD och tycker de kompletterar varandra fint. Nu har jag iofs bara haft Pelagosen i mindre än en vecka och BB58 i typ en månad
Hade tidigare en BB GMT men föredrar dessa båda mer... Bild kommer när jag switchat till telefonen.
Tack. 39mm vs 42mm är det. Samt att det skiljer ca 3 mm på höjden. Så ja, Pelagos är betydligt större.Tack för bild, riktigt fina båda två!
Storleken, är de 40 vs 42mm? Pelagosen ser ju mycket större ut.
Mjooo speciellt på tisdagar. Det där med Tudor Tuesday känns som en efterkonstrukttion. Tudor Thursday kan jag gå med på.Lärdomen av det hela är jag inte klarar mig utan Speedmaster, jag erkänner
Hur är det med efterfrågan på BB58 blå nuförtiden? Såg ett ex i skyltfönstret hos en AD i dag och blev lite förvånad. Trodde det var väntlista, men den kanske inte är så ”het” längre?
Se där alltså. Kanske ska gå tillbaka och slå till. Om inte annat för att göra någon forummedlem glad ;-)-Innan jag köpte min här på forumet hörde jag av mig till olika ADs och ställde frågan. Svaret jag fick var att det är väntetid mellan 6-12 månader.
Se där alltså. Kanske ska gå tillbaka och slå till. Om inte annat för att göra någon forummedlem glad ;-)
Väntetiden är för dem på länk, har sett både på läder och Nato i fönster!Se där alltså. Kanske ska gå tillbaka och slå till. Om inte annat för att göra någon forummedlem glad ;-)
Den här var på länk.Väntetiden är för dem på länk, har sett både på läder och Nato i fönster!
Har inte hängt med hur det utvecklat sig men enl vad som svarades på en fråga om det när den kom så skulle det släppas på den blå och liggas lågt med den svarta. Tillgången vill säga.Hur är det med efterfrågan på BB58 blå nuförtiden? Såg ett ex i skyltfönstret hos en AD i dag och blev lite förvånad. Trodde det var väntlista, men den kanske inte är så ”het” längre?
Intressant. Första 7017/0 jag ser med roulette på dagskivan. Bara söndag eller riktig roulette (vartannan)?Sonntag!
Pratade med en AD i Sthlm för en vecka sedan. På länk var det just nu 100 på kö vilket kan jämföras med Januari då det var typ 10 på kö. Men om du hittat den på länk så slå till. Grym klocka.-Innan jag köpte min här på forumet hörde jag av mig till olika ADs och ställde frågan. Svaret jag fick var att det är väntetid mellan 6-12 månader.
Vet att Bergströms i Göteborg har haft en blå inne som man bara har fått testa. Alltså den var inte till salu. Nu vet jag dock inte om det är så längre.. Den blå har väl dessutom varit något lättare att få tag i än den svarta.Hur är det med efterfrågan på BB58 blå nuförtiden? Såg ett ex i skyltfönstret hos en AD i dag och blev lite förvånad. Trodde det var väntlista, men den kanske inte är så ”het” längre?