• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min bb58 har som jag tidigare nämnt lite små damm/metalpartiklar under glaset. Ska till en stad där det finns AD i helgen och undrar om det helt sonika är till att traska in och få det åtgärdat på plats?

Klockan är köpt av en användare här på ks och är utplockad i Spanien. Pallar inte med att skicka iväg den för då kan jag lika gärna vänta till service.

Om det åtgärdas samma dag till exempel, tror ni det kostar något iom att den är under world wide garanti?
Ta med certifikatet och traska in. Glöm inte certifikatet.

De kan försöka med "den är inte köpt här" eller "då får du stå för kostnaderna". Vilket inte är rätt , är de AD så skall de hjälpa dig.
Kostnadsfritt om garantin är giltig.

Men så står du antingen på dig och hänvisar till Tudor's egna skrivelser om garanti. Eller så kontaktar du Tudor och berättar vad du var med om och ber dem att assistera dig.

Min bb58 har som jag tidigare nämnt lite små damm/metalpartiklar under glaset. Ska till en stad där det finns AD i helgen och undrar om det helt sonika är till att traska in och få det åtgärdat på plats?

Klockan är köpt av en användare här på ks och är utplockad i Spanien. Pallar inte med att skicka iväg den för då kan jag lika gärna vänta till service.

Om det åtgärdas samma dag till exempel, tror ni det kostar något iom att den är under world wide garanti?
Jag hade ej räknat med att de kan åtgärda på drop-in så att säga, ring och kolla med dem i förväg!
Tråkigt att höra om damm på insidan, undrar om någon innan dig har haft den öppen...?

Mina handleder mäter 17,5cm. Jag brukar alltid plocka bort 3 bitar på mina länkar likaså på länken på min BB58.

Mikrojusteringen har jag satt längst ut.

Under dagen känns det förhållandevis bra. Men ibland och särskilt framåt kvällen känns länken för tight.

När jag sätter en extra bit på länken så blir den alldeles för lång istället.

Är det bara jag som har det problemet? Eller är det dags att gå över till gummi alt nato för sommarsäsongen?

Mellan rummet jag har just nu när plockat bort 3 bitar
D0484C1F-54A9-424B-A299-E862EE2DA6C0.jpeg

Har hänt mig på en sprillans ny Tudor. Lämnade in hos närmaste AD som löste det på några dagar och det gick på garantin. :) Jag hade inte köpt klockan i deras butik.

Ta med certifikatet och traska in. Glöm inte certifikatet.

De kan försöka med "den är inte köpt här" eller "då får du stå för kostnaderna". Vilket inte är rätt , är de AD så skall de hjälpa dig.
Kostnadsfritt om garantin är giltig.

Men så står du antingen på dig och hänvisar till Tudor's egna skrivelser om garanti. Eller så kontaktar du Tudor och berättar vad du var med om och ber dem att assistera dig.
Hur kontaktar man Tudor? Sist jag försökte kontakta dom via deras sida, så hänvisades man bara till närmsta AD.

Senast ändrad:
Mina handleder mäter 17,5cm. Jag brukar alltid plocka bort 3 bitar på mina länkar likaså på länken på min BB58.

Under dagen känns det förhållandevis bra. Men ibland och särskilt framåt kvällen känns länken för tight.

Är det bara jag som har det problemet? Eller är det dags att gå över till gummi alt nato för sommarsäsongen?

Har sett att många tar upp detta bekymmer, problemet är helt enkelt att Tudor har gjort en microjustering för lite. Det enda riktiga minuset med klockan… En del händiga gör två hål extra samt filar och polerar bort två av de falska nitarna… andra beställer en 5mm extension länk (som finns på en del rolex etc) på nätet.

En jävligt uttjatad fråga men...
Svart el blå BB58?
(det är en present som ska graveras och därmed förmodligen hänga med amett bra tag)
Kan jag få några tankar och idéer som gör mig lite mer kluven 😊
Någon som haft båda?

Har sett att många tar upp detta bekymmer, problemet är helt enkelt att Tudor har gjort en microjustering för lite. Det enda riktiga minuset med klockan… En del händiga gör två hål extra samt filar och polerar bort två av de falska nitarna… andra beställer en 5mm extension länk (som finns på en del rolex etc) på nätet.

-Tack för bra svar.

Svart el blå BB58?
(det är en present som ska graveras och därmed förmodligen hänga med amett bra tag)
Någon som haft båda?
Det finns ju en del videos på tuben att kika på. Här är en

Har haft båda och tycker att i slutänden är den svarta den bästa. Båda är sjukt bra och den blå fungerar bättre att matcha än man kan tro (även till blå tröja eller skjorta). Men jag föredrar de varmare tonerna i den svarta men även den röda triangeln över 12 vilket ger en extra skjuts av färg. Även om personen som får klockan är en OWG och den ska fungera som GADA så är båda helt OK. Tror det handlar om personlig preferens. Och framförallt med olika band till blir båda till helt olika klockor.
Lycka till!
00EB1CF6-03E9-4E31-A6DC-7A335163B741.jpeg D49F9D89-2300-4681-AC21-CEA01C15AC61.jpeg

Svart el blå BB58?
Någon som haft båda?
Äger bara den blå, men jag tycker att den har en ganska speciell blå. Inte alls skrikig utan relativt nedtonad. Upplevs nästan svart i svag belysning.
IMG_20210516_005059.jpg
IMG_20210513_152222.jpg

Hade samma problem och slutade med att Nymans borrade ett extra hål i spännet/mikrojusteringen. Den lilla skillnaden på c.a 2 mm gjorde susen.
20200930_080150.jpg
20200929_172449.jpg

Nu tror jag bestämt du pratar i nattmössan!? Jag hoppas verkligen inte det, utan vill tro du har rätt. Men tyvärr tvivlar jag!! Extrahål stämmer bra att folk gör, även jag har planerat det på min 58:a!
Men en 5mm extension finns väl inte som passar till en BB58:a, ELLER!?! Snälla, säg att jag har fel nu och länka mig till något som bevisar motsatsen😬

Nu tror jag bestämt du pratar i nattmössan!? Jag hoppas verkligen inte det, utan vill tro du har rätt. Men tyvärr tvivlar jag!! Extrahål stämmer bra att folk gör, även jag har planerat det på min 58:a!
Men en 5mm extension finns väl inte som passar till en BB58:a, ELLER!?! Snälla, säg att jag har fel nu och länka mig till något som bevisar motsatsen😬
Vore ju en dröm med en easylink liknande lösning.

Svart el blå BB58?
Någon som haft båda?
Som keeper och, möjligtvis, enda klocka hade jag kört svart! Jag har själv en svart sedan lite mer än ett år tillbaka. Hade jag köpt en 58:a idag hade jag nog tagit den blå. Inte för att jag upplever den som bättre. Men för mer variation då det är vanligare med svarta klockor, och jag har ingen blå. Men som sagt, hade jag varit OWG så hade jag tveklöst gått för den svarta.

Har faktiskt låtit gravera även min då tanken är att det ska var en keeper for life.
0E9A2FE6-D876-441A-9CAA-B2E8437850DF.jpeg

Vore ju en dröm med en easylink liknande lösning.
Lyckofen har hört eran önskan :)
DM med länk kommer.

Det finns ju en del videos på tuben att kika på. Här är en

Har haft båda och tycker att i slutänden är den svarta den bästa. Båda är sjukt bra och den blå fungerar bättre att matcha än man kan tro (även till blå tröja eller skjorta). Men jag föredrar de varmare tonerna i den svarta men även den röda triangeln över 12 vilket ger en extra skjuts av färg. Även om personen som får klockan är en OWG och den ska fungera som GADA så är båda helt OK. Tror det handlar om personlig preferens. Och framförallt med olika band till blir båda till helt olika klockor.
Lycka till!
00EB1CF6-03E9-4E31-A6DC-7A335163B741.jpeg D49F9D89-2300-4681-AC21-CEA01C15AC61.jpeg
Tack för input, det är väl förmodligen så att en annan som är nördig och för en som är normalt klock intresserad så blir det säkert bra hursomhelst.

Tillbaka
Topp