Lägg gärna upp länk. Jag letade när det begav sig samt testade med rolexdelar jag hade hemma men utan resultat. Diametern på skruven/hålen är olika.Lyckofen har hört eran önskan
DM med länk kommer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lägg gärna upp länk. Jag letade när det begav sig samt testade med rolexdelar jag hade hemma men utan resultat. Diametern på skruven/hålen är olika.Lyckofen har hört eran önskan
DM med länk kommer.
Har sett att många tar upp detta bekymmer, problemet är helt enkelt att Tudor har gjort en microjustering för lite. Det enda riktiga minuset med klockan… En del händiga gör två hål extra samt filar och polerar bort två av de falska nitarna… andra beställer en 5mm extension länk (som finns på en del rolex etc) på nätet.
Jag får, tack och lov, helt enkelt puddla!! Bästa @Ljungen hade stenkoll på läget och guidade mig rätt. Så nu är man uppsatt på ”kö” tills nästa batch är klar. Så jävla efterlängtatNu tror jag bestämt du pratar i nattmössan!? Jag hoppas verkligen inte det, utan vill tro du har rätt. Men tyvärr tvivlar jag!! Extrahål stämmer bra att folk gör, även jag har planerat det på min 58:a!
Men en 5mm extension finns väl inte som passar till en BB58:a, ELLER!?! Snälla, säg att jag har fel nu och länka mig till något som bevisar motsatsen
@Ljungen kommer posta kontaktuppgifter och länk till hans insta närsomhelst. Fanns några schyssta videos, och bilder, där han var taggad i när folk hade monterat detta. Tror det blir riktigt bra faktiskt?! Halvlänk med snabbjustering som ger 5mm extra.Ok, nu behöver jag också en länk pga innehar bb36..
Se inlägget ovan det här @rambo_amadeusLägg gärna upp länk. Jag letade när det begav sig samt testade med rolexdelar jag hade hemma men utan resultat. Diametern på skruven/hålen är olika.
Grymt jag har ingen panik då jag har ett extra hål så lovar att inte muta mig fram i kön. Dock klart intressant att skaffa för ännu bättre passform.Se inlägget ovan det här @rambo_amadeus
@Ljungen kommer posta hand kontaktuppgifter här i tråden. Men faaaaaaan ta den som lyckas muta sig före mig i kön
Grymt. Vet du vart ifrån de skickas? Priset var rätt saftigt, 150gbp/$200 men kan vara värt det för att få en bra passform.Mer info kära KSsre om 5mm Easy link!!
Han är en passionerad Tudorfan som vi som ville hitta en fin lösning på länkproblemet.
Går att beställa till bb58 och bb36 för tillfället, ev fler modeller framöver.
[email protected]Login • Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.instagram.com
Mer info finns på hans insta och är väldigt väl bemötande med att besvara frågor.
Slit länken och extension med hälsan!!
Bra fråga, UK!Grymt. Vet du vart ifrån de skickas? Priset var rätt saftigt, 150gbp/$200 men kan vara värt det för att få en bra passform.
Någon här på forumet som har en och kan ge ett utlåtande?Bra fråga, UK!
Tycker definitivt det är ett rimligt pris för en sådan här länk med samma finish som original länken, de görs i relativt små batcher som jag förstår det.
Absolut, framförallt med tanke på att AD tar nästa lika mycket för att borra 2 hål.Bra fråga, UK!
Tycker definitivt det är ett rimligt pris för en sådan här länk med samma finish som original länken, de görs i relativt små batcher som jag förstår det.
Inte än... Tror @Ljungen är bland de första att hugga. Och jag satte upp mig på ”listan” direkt. Jag hoppas vi får våra samtidigt så splittar vi på frakten. Av det jag sett på hans insta, och intrycket jag får så tycker jag trots allt 150 gpd verkar riktigt prisvärt!Någon här på forumet som har en och kan ge ett utlåtande?
Mina handleder mäter 17,5cm. Jag brukar alltid plocka bort 3 bitar på mina länkar likaså på länken på min BB58.
Mikrojusteringen har jag satt längst ut.
Under dagen känns det förhållandevis bra. Men ibland och särskilt framåt kvällen känns länken för tight.
När jag sätter en extra bit på länken så blir den alldeles för lång istället.
Är det bara jag som har det problemet? Eller är det dags att gå över till gummi alt nato för sommarsäsongen?
Mellan rummet jag har just nu när plockat bort 3 bitar
på vilken sida tog du 2 bitar? kortare kl 6 vid ojämnt antal länkbitarMina handleder mäter 17,5cm. Jag brukar alltid plocka bort 3 bitar på mina länkar likaså på länken på min BB58.
Mikrojusteringen har jag satt längst ut.
Under dagen känns det förhållandevis bra. Men ibland och särskilt framåt kvällen känns länken för tight.
När jag sätter en extra bit på länken så blir den alldeles för lång istället.
Är det bara jag som har det problemet? Eller är det dags att gå över till gummi alt nato för sommarsäsongen?
Mellan rummet jag har just nu när plockat bort 3 bitar
Helt klart värt att testa låter det som! Ska se om jag lyckas knö mig in på listan också!Inte än... Tror @Ljungen är bland de första att hugga. Och jag satte upp mig på ”listan” direkt. Jag hoppas vi får våra samtidigt så splittar vi på frakten. Av det jag sett på hans insta, och intrycket jag får så tycker jag trots allt 150 gpd verkar riktigt prisvärt!
Jag tror det är ett klokt beslut. Ser som sagt riktigt bra ut och jag tror verkligen det kommer bli grymt. Och man vet ju aldrig, är de lika bra som jag tror och hoppas lär ju efterfrågan ta en raketfart med tanke på hur efterlängtat en sån här lösning är!? Vore ju trist om det inom kort vart rolex-köer på länkbitenHelt klart värt att testa låter det som! Ska se om jag lyckas knö mig in på listan också!
Å där fick jag svar, ca 1 månads väntetid. Det här har sannerligen varit efterlängtat!Helt klart värt att testa låter det som! Ska se om jag lyckas knö mig in på listan också!
på vilken sida tog du 2 bitar? kortare kl 6 vid ojämnt antal länkbitar
Någon här på forumet som har en och kan ge ett utlåtande?
@SCM Inte av vad jag vet iaf, vi som först får hem länken får reviewa här på forumet!Inte än... Tror @Ljungen är bland de första att hugga. Och jag satte upp mig på ”listan” direkt. Jag hoppas vi får våra samtidigt så splittar vi på frakten. Av det jag sett på hans insta, och intrycket jag får så tycker jag trots allt 150 gpd verkar riktigt prisvärt!
Najs Jag tror som sagt det kommer bli en jävla efterfrågan inom kort. Som du säger är det här verkligen efterlängtat, globalt vad det verkar!?Å där fick jag svar, ca 1 månads väntetid. Det här har sannerligen varit efterlängtat!
Det flesta klockor verkar bara billigare utomlands. Vad beror det på, lägre momssatser från början? Svenska KS medlemmar som hypar och blåser upp priserna i SE?Blir småtjurig över att det går utanför EU få begagnade BB58or på länk för 25-30kkr.
Nog en blanding av främst högre tilldelning och moms etc. som du nämner. Sedan hypar ju gråhandlare ju upp priserna sjukt mkt. Där kan jag nog se eventuell(?!) koppling till klockentusiaster som kan vara beredda att gå dem prismässigt till mötes.Det flesta klockor verkar bara billigare utomlands. Vad beror det på, lägre momssatser från början? Svenska KS medlemmar som hypar och blåser upp priserna i SE?
Först och främst moms, men också att folk i Sverige är väldigt kåta på Rolex och Tudor. Men också att medelinkomststagaren i Sverige tjänar lite mer än medelinkomsttagare i många andra länder.Det flesta klockor verkar bara billigare utomlands. Vad beror det på, lägre momssatser från början? Svenska KS medlemmar som hypar och blåser upp priserna i SE?
Grattis till nyförvärvet!!Tog ut denna skönhet igår och är väldigt Imponerad! Tjockleken är inte alls lika allvarlig som på bilder. Skulle säga att den sitter väldigt bra på min 19 cm handled. Dock verkar bezeln sitta lite högt så att några hål syns undertill samt att lumen på timvisaren verkar vara lite ojämnt applicerat. Är detta något förekommande på era ex eller bara min klocka?
Din känns ju mycket bättre. Kan dock kanske bero på att du har en dykarbezel? Får se om någon med GMT kan uttala sig om liknande skönhetsfel eller om det bara är mitt exemplar.Grattis till nyförvärvet!!
Har inte haft en GMT men ser onekligen knepigt ut… på min bb58 ligger bezeln helt mot casen, går ej att få in ett hår emellan typ.
Vad gäller lumen så har jag en någon dag gammal bild jag kan dela (sorry för att sekundvisaren blockar lite…) men ser jämnare ut.
Hej Flingafans!Mer info kära KSare om 5mm Easy link!!
Han är en passionerad Tudorfan som vi som ville hitta en fin lösning på länkproblemet.
Går att beställa till bb58 och bb36 för tillfället, ev fler modeller framöver. Han befinner sig i UK.
[email protected]Login • Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.instagram.com
Mer info finns på hans insta och han är väldigt väl bemötande med att besvara frågor via DM på insta eller mailen.
Slit länken och extension med hälsan!!