• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min (2021) satt faktiskt också likadant, dvs med en del ev ”tänderna” synliga. Vridringen trycktes ner när man vred på den. Trodde det var så den skulle vara, lite fjädring sådär.

När jag var förbi Rob Engström tidigare idag för att få hjälp med ett insert-swap så fick jag dock tillbaka klockan UTAN mellanrummet.

Konstigt.
Kanske ett känt fel som de rättade till?

Det gör ont att höra vad du har råkat ut för. Både ADn och Tudor har ett stort ansvar här IMO, du som kund hamnar i väldig kläm här pga något som ej får hända med en klocka i denna prisklassen. Du ska ej behöva lida i veckor för att de nu ska kolla klockan de aldrig skulle ha lämnat till dig i första taget. Önskar att allt löser sig bra för dig, är spänd att höra om fortsättning.
Jag har fått lämna in min 2 senaste nya Tudor på garantiärende. GMT:n för datumstrul, när den kom tillbaka så hade jag nya fel, vridringen hade inga distinkta klick och låset gick inte att stänga. Nu är min bb58 inne för att den stannar om man drar upp den fullt.
Tudor har nog växt lite för snabbt som företag och slarvar med kvaliteten.

Vet fasen inte om jag haft någon klocka jag varit såhär nöjd med. Jagat modellen länge innan jag slog till, kanske därför. Men för mig funkar den till allt, och får hänga med på allt :)
FDF301AE-DD6D-4BBE-BD38-0896E69FBC0B.jpeg

Grattis till fin klocka, ja dom är grymma där i Västerås
Tack! Blev love at first sight trots att jag sett den många gånger på bild innan.
Den poppade verkligen med sin kontrast när jag såg den i skyltfönstret.
Trodde först den tillhörde pre-owned sortimentet men dom hade smått oväntat fått in två nya ex.
Den känns lite som den fula ankungen som inte fått någon riktig kärlek men den lär säkert öka i popularitet nu när den är discontinued. Men kärlek ska den få nu :)

Min (2021) satt faktiskt också likadant, dvs med en del ev ”tänderna” synliga. Vridringen trycktes ner när man vred på den. Trodde det var så den skulle vara, lite fjädring sådär.

När jag var förbi Rob Engström tidigare idag för att få hjälp med ett insert-swap så fick jag dock tillbaka klockan UTAN mellanrummet.

Konstigt.
Tror inte att det ska vara glapp då det kan komma in smuts och göra bezeln trög.

Ingen aning, men borde inte ena av dom du har vara kopia?
Om inte annat så "borde" ju den udda fågeln (ursprungliga tunna) vara den som är fejk, men den satt ju på en sprillans ny inplastad klocka som jag själv hade äran att få klä av.

Kan det vara så att det sedan lansering 2018 (Tudor GMT) skett differenser i produktionen av dessa inlägg? Vi snackar smått-smått. Kollar man exempelvis 4 och 5-siffriga Rolex så finns det ju en hel uppsjö av olika font-storlekar, flat-4´s, open-9´s jada jada. Det fanns ju även massvis av olika service-inlägg till dessa rollar som skiljde sig i utseende från "originalen".

Alltså, precis som det diskuteras här ovan gällande kvalitetsproblem med vridringsproblem, datumstrul, ojämn lume etc........kan det inte då finnas kvalitetsskillnader även i produktionen av aluminium-inläggen?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Senast ändrad:
Tror inte att det ska vara glapp då det kan komma in smuts och göra bezeln trög.
Då kan jag på en gång säga att bezeln känns ännu bättre efter att den satts på plats ordentligt. Blir en helt annan kvalitetskänsla på själva vridet.

Hoppas du får det löst snabbt så att du kan börja njuta av klockan!

Vet fasen inte om jag haft någon klocka jag varit såhär nöjd med. Jagat modellen länge innan jag slog till, kanske därför. Men för mig funkar den till allt, och får hänga med på allt :)
FDF301AE-DD6D-4BBE-BD38-0896E69FBC0B.jpeg
BB36 kan vara en av de bästa GADA-klockorna någonsin, som en roligare Explorer 1 i min mening.

Ser väldigt mycket fram emot att få plocka ut min blåa BB36, och blir inte mindre sugen efter denna bilden(annan färg men skitsamma) :D

Bergströms hörde precis av sig och dom har reserverat en 79360N (svart urtavala) åt mig. Har dagen ut på mig att ge besked. Om jag tackar ja så lär jag sälja min blå bb58 för att finansiera köpet (älskar denna klocka). Hade ni gjort det???????

Bergströms hörde precis av sig och dom har reserverat en 79360N (svart urtavala) åt mig. Har dagen ut på mig att ge besked. Om jag tackar ja så lär jag sälja min blå bb58 för att finansiera köpet (älskar denna klocka). Hade ni gjort det???????
Scrolla igenom de senaste sidorna ang svart v. blå. Finns massor av bra kommentarer där.

"There will be plenty of people calling me out for sour grapes here. That’s par for the course whenever anyone criticizes a Rolex. If I wanted an Explorer, I could have one. This isn’t because I can’t afford or source an Explorer. It’s because I would never be tempted when something that I a) actually prefer and b) retails for less than half the price is readily available."

Kan inget annat att hålla med denna rad i texten, sen tycker jag även Explorer 1 är en otroligt fin klocka, men enligt mig är Tudorn roligare och inte lika "säker" som den från storebror Rolex.
Skulle dock Rolex få för sig att släppa en Exp1 i 36mm med en urtavla i blått eller annat rolig färg(kommer aldrig hända men man kan väl önska) skulle jag nog vara en av de första som ställde sig i kön!

Skulle dock Rolex få för sig att släppa en Exp1 i 36mm med en urtavla i blått eller annat rolig färg(kommer aldrig hända men man kan väl önska) skulle jag nog vara en av de första som ställde sig i kön!

Finns en Op med explorer dial i blått. Kikade på den för ett år sedan men körde på en BB36 istället. Nu ett år senare väntar jag tålodigt i kö på den nya Expyn i 36.

Anledningen till att jag sålde min var att den inte fick tillräckligt med tid på handleden pga. konkurrens från mycket annat i lådan. Däremot om Tudor Ranger skulle komma i 36 skulle jag överväga mig att stryka mitt namn från Explorern.
1621507429711.png

Men..... BB36 är riktigt bra och vansinnigt mycket pang för pengen. Det är en riktig GADA som fått alldeles för litet uppskattning utanför klockkretsar (kan tänka mig att klientelet utanför klockkretsar antingen a, bara känner till Rolex och kör på det eller b, inte vill lägga så mkt för en klocka och går på en Tissot eller liknande (vilket är bra klockor men inte lika sköna eller med samma finish).

Provat många klockor idag inklusive två Tudor.. BB58 är den som tilltalat mig mest hittills. Började med S&S och sen en Omega PO.. Blå var riktigt fin irl. Bilderna på nätet är lite missvisande tyckte jag som med allt. Men jag funderar ändå på en svart. Den satt riktigt fint både på länk och Nato (något som jag inte föredrar i vanliga fall).
F14FFE52-B1A3-4475-8D6D-D46E7DB57A8A.jpeg
09237D02-08BB-4EEA-9AB6-38B3088D3648.jpeg

Tillbaka
Topp