• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur tycker ni att länken bär sig på BB58? Föredrar klockor med länk, men något som är lite trist är avsaknaden av snabbjustering.. Har känt att det skulle vara trevligt att ha vid ett flertal tillfällen. Kollat lite på Pelagos men den är tyvärr för stor för min smak.

Hur tycker ni att länken bär sig på BB58? Föredrar klockor med länk, men något som är lite trist är avsaknaden av snabbjustering.. Har känt att det skulle vara trevligt att ha vid ett flertal tillfällen. Kollat lite på Pelagos men den är tyvärr för stor för min smak.
Kolla in tidigare tips om snabblänk:

• Like
Reactions: ajs
Hej
Skulle behöva lite input ang. Black bay.
Ägde tidigare 1:a gen. med röd bezel och älskade allt med den men sålde av nån idiotisk anledning.
Funderar på att köpa en ny men undrar hur den nyare varianten är i jämförelse med den jag tidigare ägde.
Jag vill ha en röd så 58 går bort.
Om jag älskade ETA-versionen, kommer jag då få samma känsla med den nya eller gör höjden och fejkskruvarna att klockan känns helt annorlunda?
Nån som ägt båda versionerna?
Inte ägt med ETA men provat antal gånger, den är ändå liksom sweetspot i storlek vad gäller Black Bay tycker jag. Förstår att dom är eftertraktade. Med inhouse är dom klossigare och högre. GMT är utseendemässigt lite bättre då dom har fasat av underkanten på boettens sidor men boetten tar ju ändå samma plats. Fejknitarna på länken kunde väl gott försvinna men dom stör mig inte alls, tänker inte på dom. Du bör helt enkelt försöka testa en innan köp.

Trevlig helg 💙
1C2448F6-BB95-4B1E-9F71-6CFA248B5ED3.jpeg

Ja det ska bli intressant. Har inte särkilt höga förväntningar dock med ihåliga ändlänkar och en simpel pressad clasp.
Jag kör Tid & Tings jubilee på min Alpinist och jag tycker den funkar bra.
Härligt rassel som även Seiko länkar brukar ha. Fick hem en oysterlänk idag jag med från samma firma så jag ska testa den med fast på lite annat.
Ska bli intressant att se hur den ser ut på din BB36 så upp med bilder när det är klart :)

Jag kör Tid & Tings jubilee på min Alpinist och jag tycker den funkar bra.
Härligt rassel som även Seiko länkar brukar ha. Fick hem en oysterlänk idag jag med från samma firma så jag ska testa den med fast på lite annat.
Ska bli intressant att se hur den ser ut på din BB36 så upp med bilder när det är klart :)
Självklart kommer det bilder! Beställde idag så lär dock dröja några dagar, så jäkla segt att beställa prylar på Fredagar :banghead:

Provat många klockor idag inklusive två Tudor.. BB58 är den som tilltalat mig mest hittills. Började med S&S och sen en Omega PO.. Blå var riktigt fin irl. Bilderna på nätet är lite missvisande tyckte jag som med allt. Men jag funderar ändå på en svart. Den satt riktigt fint både på länk och Nato (något som jag inte föredrar i vanliga fall).
F14FFE52-B1A3-4475-8D6D-D46E7DB57A8A.jpeg
09237D02-08BB-4EEA-9AB6-38B3088D3648.jpeg

Vad är status för väntelistan på BB58 Blue i nuläget, någon som vet?

Vad är status för väntelistan på BB58 Blue i nuläget, någon som vet?
Jag har fått allt från 1-3 månader till stängd lista när jag pratat med lite olika ADs i och runt Stockholm. La då en order och handpenning hos de som hade kortast och går nu och väntar på att de ska ringa. Detta var då med klockan på länk, på nato har jag sett finns i butik.

Tror dock att det var någon som hade sett den på länk i butik här i tråden så kan ju kanske löna sig att ringa runt lite och kolla på fler ställen än Stockholm, Uppsala och Västerås som jag bara gjorde.

Senast ändrad:
Jag har fått allt från 1-3 månader till stängd lista när jag pratat med lite olika ADs i och runt Stockholm. La då en order och handpenning hos de som hade kortast och går nu och väntar på att de ska ringa. Detta var då med klockan på länk, på nato har jag sett finns i butik.

Tror dock att det var någon som hade sett den på länk i butik här i tråden så kan ju kanske löna sig att ringa runt lite och kolla på fler ställen än Stockholm, Uppsala och Västerås som jag bara gjorde.
Intressant, tack för infon!

Träffade på bästa @Reko en snabbis vid lunch idag. Så vi passade på att jämföra våra 58:eek:r. Min svarta mot hans blå! Tror vi var ganska överens om att det är sjukt svårt att utse en vinnare! Jag personligen kände iaf att jag lätt skulle kunna tänka mig att komplettera min svarta med en blå brorsa. Men samtidigt vill jag inte byta ut min...
Men det var riktigt skoj för mig då det var första gången jag fick klämma och känna lite irl!
A92BB168-C054-4B8F-82B5-D824CE211F0D.jpeg
34FAB297-0F24-48F8-B0A6-04CF63297844.jpeg
D3575088-DEF9-42E2-A6E0-F66A87184381.jpeg

Träffade på bästa @Reko en snabbis vid lunch idag. Så vi passade på att jämföra våra 58:eek:r. Min svarta mot hans blå! Tror vi var ganska överens om att det är sjukt svårt att utse en vinnare! Jag personligen kände iaf att jag lätt skulle kunna tänka mig att komplettera min svarta med en blå brorsa. Men samtidigt vill jag inte byta ut min...
Men det var riktigt skoj för mig då det var första gången jag fick klämma och känna lite irl!
Alltid trevligt att råkas @Burnman!
Speciellt när man får klämma på lite klockor och som idag jämföra två så snarlika, men ändå olika klockor. Jag tycker båda är vinnare!

Edit: Nästan ruggigt hur bra den blåa satt på dig till din jacka! blink blink

Alltid trevligt att råkas @Burnman!
Speciellt när man får klämma på lite klockor och som idag jämföra två så snarlika, men ändå olika klockor. Jag tycker båda är vinnare!

Edit: Nästan ruggigt hur bra den blåa satt på dig till din jacka! blink blink
Jag håller med. Passade skrämmande bra, tyvärr🤩
Men jaja, jag kan väl köpa din blå då. Vi hör väl som vanligt? Ca 60% av listpris 😉

När man ser de bredvid varandra så inser man (i allafall jag) att svarta BB58 utan gilt hade nog slagit båda.

Tillbaka
Topp