• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Tudor LV med svart vävt band :D

Absolut! Jag brukar styra GTGs. Glöm inte DJn på ön :D

Ser någon annan västeråsare detta är det bara att PMa, eller någon som har lust att åka en bit för en GTG! Tänkte styra en i Västerås i september.
Tyvärr har Island korkade bestämmelser som gör att jag drar mig för att föra den ur landet, kan förklara i ett PM om du vill.

Din Ranger är väldigt fin. Kan bli en ny jakt för mig på en. Skall läsa på och utvärdera. Härligt med nya uppgifter!
Gillar din förra bild på klockan med läder från Bulang & sons.
Jobbar på en recension, tar nog en vecka till. Men det är en enormt trevlig och mångsidig klocka. Väldigt nöjd med den och den kompletterar min Black Bay väldigt bra!

Brukar ni salta och peppra efter att de är förvällda? Själv vill jag köra dem lite hårdare så att de blir mer krispiga. Tritiumet lär också reagera. Läst om projekt där klockor ugnsbakas för att få fram den sköna patinalooken
image.jpg
Vad hände där. Inte vad jag tänkt!
image.jpg
Tar försäkringen detta? Ville ju bara boosta tritium. Är det bara ugnen som funkar? Är detta något som skall tas upp i vintagetråden eller har nån av er erfarenhet?

Missade att lägga ut wristshot med bättre ljus (eller ljud, Dixie)
Nöjd över klockan är ett understatement. Genomskådas kanske efter bilderna på detta forum. Kan väl inte påstå att jag varit direkt aktiv tidigare..
image.jpg
Är man uppväxt med farbro Barbro så är man! ;)

Snygg dinka, passar skitbra på det där lädersnöret

Väger upp med en bild på gummi för säkerhets skull då!
Är det någon som kan säga om mitt bezelinlägg är korrekt till klockan (annat än att det är nytt)? Finns ju fatfont antar jag?

Edit: ledsen för dåliga bilder..
image.jpg
image.jpg
Vet inte om det är min stadiga whiskey eller dina bilder som är anledningen, men jag blir typ illamående av bilderna. ;)

Fan också, blir jag mer accepterad om jag skickar in min andra blåa krigare?
image.jpg
Det är de klockorna, tillsammans med en njure som jag hoppas kan generera en Rolex Sub red från 1970.
Tudor Snowglaken kommer annars alltid vara en keeper trots året 1976. Argumenten för köpen har annars varit att Steve McQueen Tag och Rolex GMT II är från min dotters födelse 2003. Saknar inköp sonens 2007 som gör livet lättare att leva. Skönt att ha de argumenten kvar. Har ni nått till salu för denna årgång?

Tillbaka
Topp