• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fantastiskt bra släpp! Och bekräftar lite allt jag kände vid guld&silver släppen i våras, brons med länk ger så mycket mer klocka (och Tudorkänsla) än de halvdanna ädelmetallvarianterna.

Fantastiskt släpp tycker jag!

Någon som lyckats lokalisera huruvida baksidan är öppen eller sluten? Kan man gissa på öppen då brons har en tendens att färga av sig mot hud?

Edit: Teorin om att undvika brons mot huden faller ju helt med tanke på länken, haha!

Senast ändrad:

Någon som lyckats lokalisera huruvida baksidan är öppen eller sluten? Kan man gissa på öppen då brons har en tendens att färga av sig mot hud?

Edit: Teorin om att undvika brons mot huden faller ju helt med tanke på länken, haha!
Tror mig vara rätt säker på att den är stängd. Revoulotion Watch la ut en video där det såg så ut..

Kan vara stål baklock också.

Kan vara stål baklock också.
Förmodligen är bakboetten i brons också.

7C526E9B-61FF-443A-B26C-47F76CA1FB15.jpeg

3FF83BE1-4D68-4B36-8B7D-E8631A674FA4.jpeg

E9E7448F-A4FD-4998-9E1C-CE9237F9B06E.jpeg

Superfin klocka!

men vad gäller det nya låset, 8mm justering. Det är väl ungefär vad det är mellan hålen på det vanliga låset?

E9E7448F-A4FD-4998-9E1C-CE9237F9B06E.jpeg

Superfin klocka!

men vad gäller det nya låset, 8mm justering. Det är väl ungefär vad det är mellan hålen på det vanliga låset?
Nja, det är väl cirka 6 mm mellan ytterhålen på det vanliga låset? Och eftersom en länkbit är cirka 10 mm hamnar många av oss ”mellan hålen” när man försöker hitta rätt. Jag har den här typen av pushclasp på min Seamaster och det är oslagbart. Hoppas bara att den även kommer i stål och kan köpas separat så småningom.

Nja, det är väl cirka 6 mm mellan ytterhålen på det vanliga låset? Och eftersom en länkbit är cirka 10 mm hamnar många av oss ”mellan hålen” när man försöker hitta rätt. Jag har den här typen av pushclasp på min Seamaster och det är oslagbart. Hoppas bara att den även kommer i stål och kan köpas separat så småningom.
Ok 6mm, men kan tycka att dom kunde ha brallat på med lite större spann.
har en pelagos och gillar verkligen funktionen.

Inte en dag för tidigt med en sådan lösning.
Skulle vara grymt att ha en sån där justering på BB36an.

Ok 6mm, men kan tycka att dom kunde ha brallat på med lite större spann.
har en pelagos och gillar verkligen funktionen.
Ja, det kan man tycka. Det är väl en kompromiss. Med 8mm kan man hålla nere storleken på spännet i linje med det ganska nätta armbandet på BB58, men det räcker väl inte om man tänker att man ska ha klockan utanpå en våtdräkt. (Men å andra sidan: om man faktiskt ska dyka med sin klocka så känns Pelagos som det rimligare valet i alla fall).

Ja, det kan man tycka. Det är väl en kompromiss. Med 8mm kan man hålla nere storleken på spännet i linje med det ganska nätta armbandet på BB58, men det räcker väl inte om man tänker att man ska ha klockan utanpå en våtdräkt. (Men å andra sidan: om man faktiskt ska dyka med sin klocka så känns Pelagos som det rimligare valet i alla fall).
Rätta mig om jag har fel men dom som dyker använder väl oftast digitala dykarklockor dessutom? :)

Undrar hur svår den blir att få tag i. Bett farsan som är italienare ringa Rom butiken och se om det finns en att plocka upp i sommar när man ändå ska ner. Kul att testa iaf!

Tillbaka
Topp