• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det här funkar inte och jag har letat ihjäl mig på ett likt Tudors original Nato men hittar inget. Köpte ett MN från cheapestnatostraps men blir retur på det.
Någon som har koll på vart man hittar ett Nato: blått med smal vit/grå rand?
B95808B4-60C5-4D45-A140-65E2D61A1F69.jpeg

Fancy Tudor kopior. Har ett och det är riktigt bra kvalitet.

Varför inte Tudors egna som jag tycker är kanon? Blir kanske dyrt om man skall ha detaljerna också.
Nato slänger jag på ibland, men oftast länk eller gummi så känns inte värt att lägga pengen på originalet + när jag väl har Nato så brukar det bytas friskt mellan olika Naton iom det är så smidigt att byta!

Det här funkar inte och jag har letat ihjäl mig på ett likt Tudors original Nato men hittar inget. Köpte ett MN från cheapestnatostraps men blir retur på det.
Någon som har koll på vart man hittar ett Nato: blått med smal vit/grå rand?
B95808B4-60C5-4D45-A140-65E2D61A1F69.jpeg
Erikas med vit rand är ju rätt snygg. Har för mig att det finns ett par som postat den kombon över senaste året.

Erikas med vit rand är ju rätt snygg. Har för mig att det finns ett par som postat den kombon över senaste året.

Har Erikas sen tidigare. Grått med orange rand och sonens födelsedatum printat på bandet. Köptes innan prishöjning, vilket jag nu tycker är lite väl tilltaget

Hämtade hem en ny Pelagos LHD igår, har varit sugen på Pelagos ända sedan den lanserades och äntligen blev det av. Jag har hunnit med många fina dykare genom åren bl.a. från Tudors storebror och är helt uppriktigt chockad över känslan jag fick och fortfarande har av att bära den, ingen klocka tidigare har gett samma tillfredsställelse. Den tickar verkligen av ALLA boxar för mig, åtminstone just nu…
ABAF431A-EE4E-43CF-BB62-2100CAD74A8C.jpeg

TGN hade rätt intressant spaning i det senaste avsnitt där de spekulerade om att Tudor experimenterar lite nu för om ett par år veta vad som fungerar och gå in i den rollen som Rolex hade innan(!) under 90-talet. Även att man nu börjar lägga sig som ett mer prisvärt alternativ till Omega.
Har för mig att Adrian på Bark & Jack hade liknande spaning.
Intressant om det stämmer, känns inte alls orimligt om så är fallet, tiden får utvisa.

Hämtade hem en ny Pelagos LHD igår, har varit sugen på Pelagos ända sedan den lanserades och äntligen blev det av. Jag har hunnit med många fina dykare genom åren bl.a. från Tudors storebror och är helt uppriktigt chockad över känslan jag fick och fortfarande har av att bära den, ingen klocka tidigare har gett samma tillfredsställelse. Den tickar verkligen av ALLA boxar för mig, åtminstone just nu…
Jag håller helt med. Jag har haft min i drygt 1 år och när jag tar på den efter att ha haft någon annan klocka på mig i ett par dagar så känns den fortfarande som klockan framför alla andra. Snowflake visarna i kombination med kvadratiska markeringar ger en helt fantastisk läsbarhet under alla förhållanden. Detta är klockan jag borde ha haft under -90 talet när jag var aktiv inom försvaret istället för den moddade Seamaster 300 som var ok, men inte perfekt. Om jag skulle gå OWG skulle jag lätt välja Pelagosen.

Den perfekta GADA-klockan.
3B7EBBDF-9F68-4CDA-9B13-840ADF2B4D1E.jpeg
Det är en grym klocka och som du säger som GADA är den absolut kompatibel med det mesta. I mitt fall skulle det krävt att jag verkligen bara hade den i lådan.

Har i två omgångar försökt varva den (svarta) med annat i samlingen men den kom verkligen inte till sin rätt. :( Blir däremot alltid sugen på den när jag ser posts som denna :rolleyes:

Kan bara hålla med! Har tittat på en pelagos sen 2012 men dröjde till i år som jag slog till, har köpt ett gäng andra Tudor emellan men måste säga att den är överlägsen.
Kvaliteten är fantastisk och det känns som att Tudor inte snålat på nåt. Vridringen! Och inte minst länken, bara det att dykförlängningen också har små keramiska fjäderbelastade ”kulor”

Tillbaka
Topp