• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BB58:an får vila lite nu tills imorrn.
47079F3F-87C5-4B9C-ADBE-D9ADF0BF15FA.jpeg

Vad kostar oem natot till den blå bb58an? Är det enbart via AD man kan fixa, och måste det göras på plats i butik?

Här kan man köpa det :D

Jag går i tankarna att skeppa iväg min bb58 (blå) och istället köpa nya black bay kronografen med vit urtavla.
Alla tudordinkor jag köpt och ägt har varit här på ks, men denna tänkte jag åka och köpa ny i butik, för jag tror inte det kommer någon beg i närtid, då till frågan, har man någon prutmån alls i butik? För tror den ligger på runt 59k hos återförsäljare, medans uret tar 48k.
Jag hade varit hyffsat nöjd om jag landar där mittimellan.

Jag går i tankarna att skeppa iväg min bb58 (blå) och istället köpa nya black bay kronografen med vit urtavla.
Alla tudordinkor jag köpt och ägt har varit här på ks, men denna tänkte jag åka och köpa ny i butik, för jag tror inte det kommer någon beg i närtid, då till frågan, har man någon prutmån alls i butik? För tror den ligger på runt 59k hos återförsäljare, medans uret tar 48k.
Köp där det är billigast, nämligen Uret (kolla Chrono också). Köp hos AD ifall du vill stödja dom.

Köp där det är billigast, nämligen Uret (kolla Chrono också). Köp hos AD ifall du vill stödja dom.
Jag vill ju gärna stödja dom butiker som finns, men det är ju inte värt 12000, däremot 5-6000 kan jag stå ut med.
Jag har väll inte världens bästa erfarenhet av uret heller dom gånger jag handlat där.

10% hade jag gått på direkt, jag får givetvis försöka nästa vecka, ska ringa och kolla så dom har den inne bara.
Stödjer som sagt helst inte uret, och föredrar svensk ad framför c24.

Hur kan Uret.se sälja så pass populära klockor till så pass kraftigt reducerat pris? Att de t.ex. säljer BB58 med rabatt och sedan har 2-5 månaders förväntad leveranstid... Någonting är knas i kedjan i mina ögon. Vad säger ni?

Hur kan Uret.se sälja så pass populära klockor till så pass kraftigt reducerat pris? Att de t.ex. säljer BB58 med rabatt och sedan har 2-5 månaders förväntad leveranstid... Någonting är knas i kedjan i mina ögon. Vad säger ni?
Tudor går oftast en bra bit under list. Speciellt när du köper annat oxå vilket gråhandlare ofta gör. Uret är en gråis. Uret letar oxå upp klockan åt dig worldwide till bästa pris så även de kan göra en liten vinst.

Tudor går oftast en bra bit under list. Speciellt när du köper annat oxå vilket gråhandlare ofta gör. Uret är en gråis. Uret letar oxå upp klockan åt dig worldwide till bästa pris så även de kan göra en liten vinst.

Har också funderat på detta och gissar att det är som ovan. Att dom sourcar klockan åt dig utifrån beställning. På så vis binder de inte heller något kapital i varan och därför kan det bli lönsamt med lägre marginaler.

Låt oss säga du köper en klocka för 50 tusen av dom. Under leveranstiden på 2-5 månader så letar dom världen över efter klockan för ett pris under 50 som dom senare ger till dig.

Har också funderat på detta och gissar att det är som ovan. Att dom sourcar klockan åt dig utifrån beställning. På så vis binder de inte heller något kapital i varan och därför kan det bli lönsamt med lägre marginaler.
Du behöver varken fundera eller gissa. Det är typ så det funkar. Win win för båda parter. Du köper en klocka till det pris du fann vettigt o de gör en liten vinst . Inte konstigare än så. :)

Senast ändrad:
Köp där det är billigast, nämligen Uret (kolla Chrono också). Köp hos AD ifall du vill stödja d
- Listpriset hos AD i Sverige är under 52, så det är inte så stor skillnad.

Under 52? Då hade jag noll koll, ber om ursäkt. Men det låter toppen, får det bli en så fort jag har tid att åka och kolla!
Absolut, det är priset hos AD, var hos Nymans i veckan och hämtade upp min Pelagos och passade på att kika på nya kronografen också. Dom hade en inne att titta på men vill du köpa en så blir det tydligen till att vänta en tag, i alla fall i den butiken.

Tillbaka
Topp