• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, jag tänkte nog ta engströms i jönköping och kika, får väll ställa mig på listan om det krävs.
Pelagos är en fantastisk dinka, jag saknar min gamla!

Okej, jag tänkte nog ta engströms i jönköping och kika, får väll ställa mig på listan om det krävs.
Pelagos är en fantastisk dinka, jag saknar min gamla!
Lycka till, dom ser riktigt fina ut!
Ja nu har jag hunnit ha några dagar med min Pelagos och känner mig fortfarande mer nöjd och tillfreds än jag gjort efter något annat köp, fantastisk klocka i mitt tycke.

Lycka till, dom ser riktigt fina ut!
Ja nu har jag hunnit ha några dagar med min Pelagos och känner mig fortfarande mer nöjd och tillfreds än jag gjort efter något annat köp, fantastisk klocka i mitt tycke.
Verkligen! Jag går fortfarande och håller tummarna för att den modellen ska få lika mkt kärlek som black bay serien, men o andra sidan är den ganska komplett!

9A2D65D2-4EC9-409A-A2E3-BA89A38AE8AD.jpeg

Låt oss säga du köper en klocka för 50 tusen av dom. Under leveranstiden på 2-5 månader så letar dom världen över efter klockan för ett pris under 50 som dom senare ger till dig.
För en klocka där AD har en uppskattad väntetid på 2-3mån eller inte alls och uret 4-6mån känns det som att prisskillnaden kvittar. Har för mig att det var ett par här på tråden som väntade 3-4mån på sina BB36 när de finns inne hos AD. Fördelen är ju även att man bygger relation med denne på sikt. Och i det senare exemplet borde man kunna diskutera ner priset till motsvarande pris som uret erbjuder. Givetvis tuffare för populärare modeller.

Senast ändrad:
Jag går i tankarna att skeppa iväg min bb58 (blå) och istället köpa nya black bay kronografen med vit urtavla.
Alla tudordinkor jag köpt och ägt har varit här på ks, men denna tänkte jag åka och köpa ny i butik, för jag tror inte det kommer någon beg i närtid, då till frågan, har man någon prutmån alls i butik? För tror den ligger på runt 59k hos återförsäljare, medans uret tar 48k.
Jag hade varit hyffsat nöjd om jag landar där mittimellan.
Tror inte du får någon rabatt just nu men det finns ju annat att förhandla om.
Köp den det är en grym klocka har haft min nu i några månader och är kanonnöjd.

Tror inte du får någon rabatt just nu men det finns ju annat att förhandla om.
Köp den det är en grym klocka har haft min nu i några månader och är kanonnöjd.
Nu när jag fick höra att det var 52 hos AD så drar jag nog upp kortet och ser glad ut! Vad finns det mer att förhandla om? Tudors nato?
Mvh

Nu när jag fick höra att det var 52 hos AD så drar jag nog upp kortet och ser glad ut! Vad finns det mer att förhandla om? Tudors nato?
Mvh
Prova. När jag plockade ut min 58:a (ca 1,5 år sen) bjöd de på en gravering utan diskussion. Själva priset försökte jag inte ens förhandla om men jag var/är mycket nöjd med att de ”bjöd” på gravering.

@CVesper, jag är precis som dig ute efter den vita, av AD jag frågade var från kroons (6 mån väntetid), gjorde en beställning hos uret och la mig upp på intresselistan hos kroons.

Det kanske blir någon liknande väg jag får ta, men ska ringa AD i jönköping samt göteborg, kan ta en liten roadtrip på semestern om det krävs.

Mvh

@CVesper, jag är precis som dig ute efter den vita, av AD jag frågade var från kroons (6 mån väntetid), gjorde en beställning hos uret och la mig upp på intresselistan hos kroons.

Det kanske blir någon liknande väg jag får ta, men ska ringa AD i jönköping samt göteborg, kan ta en liten roadtrip på semestern om det krävs.
Det är klart att man kan förhandla, men då de flesta verkar vara sugen på den vita så tror jag att de säljs ändå utan prut.
Är man inte jättesugen och som jag vill använda den nu i sommar så är det bara att vänta och att pruta på och hoppas att man får en i rimlig tid.

Det är klart att man kan förhandla, men då de flesta verkar vara sugen på den vita så tror jag att de säljs ändå utan prut.
Är man inte jättesugen och som jag vill använda den nu i sommar så är det bara att vänta och att pruta på och hoppas att man får en i rimlig tid.
Jag har inget jättebehov av att förhandla, förrutom att det är kul när man lyckas!
Men jag har noll och inget emot att betala list.

Jag har inget jättebehov av att förhandla, förrutom att det är kul när man lyckas!
Men jag har noll och inget emot att betala list.
Jag håller med att det är riktigt trevligt när man lyckas, jag lyckades inte denna gång. Jag får istället nöja mig med att jag kan använda den nu på sommaren.

Jag håller med att det är riktigt trevligt när man lyckas, jag lyckades inte denna gång. Jag får istället nöja mig med att jag kan använda den nu på sommaren.
Det hade jag också varit nöjd över, jag börjar inse att det här kanske inte blir en snabb semestertripp utan får vänta ett tag, men dom ska återkomma under dagen med hur lång väntelistan är i jönköping.

Ok, jag förstår. Jag valde mellan vit och svart, lämnade den svarta som kanske finns kvar i butiken
8308A8CE-069D-4B04-900E-7669B2E867D0.jpeg
47FC9B17-1E2B-407F-9FF4-2DE89009E7E3.jpeg
Får man fråga vilken butik du var i? Har sett att royal watches har en vit inne för 54, kanske går att få ner till list, tänker inte handla tudor för över list, har jag redan gjort med tudors storebror, dom har ju dock en förmåga att öka i värde, vilket dessa aldrig kommer göra.

Tillbaka
Topp