• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

- Synd att Tudor imiterar Rolextramset. Låt den kund som kommer in och vill handla göra det om klockan finns i lager. Tycker jag alltså 🙂
Är det Tudors fel att en återförsäljare inte har en klocka eller vill sälja en klocka till just dig?

Sen går alla Tudors serieproducerade klockor att få tag i väldigt snabbt, om man inte är lat och rädd för kontakter.
Upplever Tudors strategi som lite oklar, på samma sätt som man nu gör släpp som man vill kunna kunna konkurrera med Omega med så lägger man sig rätt lågt i produktionstakt.

Om den nuvarande produktionen är kopplat till de råvarumatrialbrister eller annat vet jag inte. Och killgissar även att om man nu gör flera släpp för att testa vad som fungerar så kan det vara en anledning till att man inte massproducerar likt Omega.

Har även förstått att Tudor producerar i batch och ställer om produktionen därefter (dvs. inte samma maskineri för paralell produktion. Ex BB58 OG och blå samsas om samma produktionslina, kan ju även vara samma sak med Chrono svart/vit).

Upplever Tudors strategi som lite oklar, på samma sätt som man nu gör släpp som man vill kunna kunna konkurrera med Omega med så lägger man sig rätt lågt i produktionstakt.

Om den nuvarande produktionen är kopplat till de råvarumatrialbrister eller annat vet jag inte. Och killgissar även att om man nu gör flera släpp för att testa vad som fungerar så kan det vara en anledning till att man inte massproducerar likt Omega.

Har även förstått att Tudor producerar i batch och ställer om produktionen därefter (dvs. inte samma maskineri för paralell produktion. Ex BB58 OG och blå samsas om samma produktionslina, kan ju även vara samma sak med Chrono svart/vit).
Tudor har alltid och kommer troligen också alltid vara Rolexs försökskanin, man testar mha Tudor olika sorters design, strategier, marknadsföring, etc.

P01:an igen. Den är svår att slita sig ifrån. 😊
F18AF573-1223-4F3D-82EE-A5C56A26A97A.jpeg
640D1D64-DEA6-498E-80C7-2EA12A3211CD.jpeg

- Synd att Tudor imiterar Rolextramset. Låt den kund som kommer in och vill handla göra det om klockan finns i lager. Tycker jag alltså 🙂

Är det Tudors fel att en återförsäljare inte har en klocka eller vill sälja en klocka till just dig?

Sen går alla Tudors serieproducerade klockor att få tag i väldigt snabbt, om man inte är lat och rädd för kontakter.

Är inte det en standard grej? Sedan kan de ev. ha skarpa versioner ändå.
Med tanke på att det är väntetid på allt är det väl awesome att de har ett ex i butik som man kan klämma och känna på. Alternativet är ju inte att det finns en massa klockor i lager utan att du inte ens får se dem.

Då fick man mailet man väntat på, kan hämta ut en Blackbay Harrods.
Ingen som ska eller befinner sig i London? 😂
Känns omöjligt att lösa i dessa Covid tider så snacka om dålig timing.

Lite besviket ska erkännas.. 🤢

Ja den är ju så grym! Och de där orangea bandet var fasiken inte dåligt på den heller :D Vilket är det?
Barton Elite. Riktigt trevligt band för hyfsat blygsam peng. Kommer dessutom i två storlekar på den delen utan spänne. :)
Edit: Quick-release på sprintarna.

Barton Elite. Riktigt trevligt band för hyfsat blygsam peng. Kommer dessutom i två storlekar på den delen utan spänne. :)

Tyckte det såg ut som den!
Men denna klocka har på rikt gjort att jag tappat intresset av att köpa nya klockor. Inte kollat seriöst efter ett nytt köp sen jag fick denna pärla.

Tyckte det såg ut som den!
Men denna klocka har på rikt gjort att jag tappat intresset av att köpa nya klockor. Inte kollat seriöst efter ett nytt köp sen jag fick denna pärla.
Är helt med på vad du menar!
Ibland har den känslan fått mig att fundera på att sälja 36an för att prova mer, men nej, en keeper för mig än så länge :)

Tillbaka
Topp