Länge sedan min Pelagos lämnade, men det är väl skruvar som ska lossas...
Stämmer, tog bort en länkbit och den satt mycket bättre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länge sedan min Pelagos lämnade, men det är väl skruvar som ska lossas...
Det gör den inte, om man jämför med en Rolex Submariner (5513, 1680) från samma tid är de nog fortfarande billigare.Någon som är insatt i Tudor & kan förklara varför en Submariner Snowflake kostar lika mycket som en Rolex Submariner?
MVH
Tudor Submariner 7016-1 (1968).
![]()
Jodå jämföra kan man alltidSå sant som det är sagt, troligtvis lite fel att jämföra Rolex & Tudor från början..
Gillar att de retas med oss! Men vad menas med detta?Tudor fortsätter teasa oss
Tankar?
![]()
Tolkar det som att de grävt i arkiven.Gillar att de retas med oss! Men vad menas med detta?
Om de nämner _myt_ kan det inte vara ännu ett derivat av Black Bay iaf.Gillar att de retas med oss! Men vad menas med detta?
Samma.Tolkar det som att de grävt i arkiven.
1920 eller 20xx-talet?Om de nämner _myt_ kan det inte vara ännu ett derivat av Black Bay iaf.
Var det inte nån som nämnde att det fanns en 41mm Tudor Sub på 20-talet?
20-talet är lite vääääl tidigt för en sub?!?!Om de nämner _myt_ kan det inte vara ännu ett derivat av Black Bay iaf.
Var det inte nån som nämnde att det fanns en 41mm Tudor Sub på 20-talet?
Exakt.20-talet är lite vääääl tidigt för en sub?!?!
Vi läste samma mening ungefär samtidigt om inte du memoriserat faktan utantill.1954 introducerades Tudor 7922
@Vess1an bara kan sitt shitVi läste samma mening ungefär samtidigt om inte du memoriserat faktan utantill.
https://www.tudorwatch.com/magazine/article/tudor-history-submariners-1954-to-1968
Röd Tudor Submariner kanske
blir en röd sub! Eller BB med röd tavla
Samma.
Tror på en Submariner.
En av varje tack!Det har ju spekulerats rätt mkt om det. Då får man hyra in ordningsvakter utanför tudorbutikerna som styr upp alla som försöker ta sig in för att få plats på kölistan. Ett gäng vuxna män som beter sig ungefär som tonårstjejer på en Justin Bieber konsert.
![]()
Rimlig tolkning! Hoppas likt andra på en sub, såklart.Tolkar det som att de grävt i arkiven.
Inte helt osannolikt - 2018 firades ju 1958 med BB58 så varför inte 1969 i år. Har florerat gissningar kring 1989 med BB89 men varför inte en BB69?Spinner vidare på grävt i arkiven-teorin (som jag också tycker känns trolig och dessutom är i linje med den allmänna vintageinspirerade/tillbakablickande trenden i branschen de sista åren): 1969 släppte ju Tudor ”andra generationens” submariners (7016 och 7021) och det var väl då snowflakevisarna introducerades. Kanske har Baselsläppet något att göra med detta 50-årsjubileum?
Vad för roligt släpptes 1989?Inte helt osannolikt - 2018 firades ju 1958 med BB58 så varför inte 1969 i år. Har florerat gissningar kring 1989 med BB89 men varför inte en BB69?
Nu har jag inte verifierat men ref 79090 bör ha släppts då!Vad för roligt släpptes 1989?
Jo det var nog första året, spänningen stigerNu har jag inte verifierat men ref 79090 bör ha släppts då!
79090 va?Vad för roligt släpptes 1989?
Nu har jag inte verifierat men ref 79090 bör ha släppts då!
Ah! Håller tummarna att ref 76100 släpptes 19X979090 va?