Jag stör mig lite på att datumet på min GMT inte är helt vertikalt centrerat. Vad säger ni? Störande eller inom rimliga gränser?
![]()
Det där skulle jag säga är utom rimlighetens gränser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag stör mig lite på att datumet på min GMT inte är helt vertikalt centrerat. Vad säger ni? Störande eller inom rimliga gränser?
![]()
Störande, jag hade köpt det på en skx men inte på klocka över 5k. Har du väl sett det - åtgärda, garanti eller ej.
Hade inte accepterat det där. Liten sak absolut men den listar väl ändå typ 40k. Då ska såna detaljer sitta.
Det där skulle jag säga är utom rimlighetens gränser.
Jag tror det är rotorn som låter lite högre än mina andra klockor. Minns inte om min förra 76200a lät högt..Ja, jag förstod att det var klockan. Men förstod inte vad det var som lät på den. Min låter inte mer än någon annan. Möjligtvis att rotorn låter lite mer.
Manuella mekaniska klockor låter också. Att den är automatisk har endast med uppdragningen att göra.
Jag var ju ute efter denna ref ett tag tills jag köpte den (tvekade också)Fingret har hovrat över köpknappen på Chrono på din ref. ett bra tag nu. Ändå tvekar jag. Hur har det varit att ha den som enda klocka två veckor (om så nu är fallet)?![]()
Original-bandet som kommer med klockan?Jo. Exakt. Köpte grönt och smoke grey också. Det gröna blev inte bra och jag tror inte det grå heller kommer fungera som jag tänkt... Bara att inse att det är länk eller gummi som gäller![]()
Det bandet funkar absolut färgmässigt men jag har lite svårt för Nato för tillfället så det var därför jag hade hoppats på canvas som är något tjockare än NatoOriginal-bandet som kommer med klockan?
Tror fortfarande att ett band i mörkt navy skulle flyga.Det bandet funkar absolut färgmässigt men jag har lite svårt för Nato för tillfället så det var därför jag hade hoppats på canvas som är något tjockare än Nato
![]()
Förstår dig!Det bandet funkar absolut färgmässigt men jag har lite svårt för Nato för tillfället så det var därför jag hade hoppats på canvas som är något tjockare än Nato
![]()
Har ett mörkblått Nato som jag vet passar bra - hittar dock ingen bra bild på detta (vänstra bilden).Tror fortfarande att ett band i mörkt navy skulle flyga.
Kan bli lite too-much men på en segelbåt i Medelhavet så passar det utmärkt@Back Tror du att ett orange gummiband skulle fungera på klockan?![]()
Då är det bara att skaffa en stor segelbåt och därefter dra till Medelhavet.Kan bli lite too-much men på en segelbåt i Medelhavet så passar det utmärkt![]()
Hoppas på Instagram då, tills 2021 kan man ju inte vänta.@krockettröja förmodligen vid Baselworld 2021 eller så släpper Tudor sina nya klockor bara via sin instagram och hemsida.
Med rådande situation så är ju inte det en helt fel idéDå är det bara att skaffa en stor segelbåt och därefter dra till Medelhavet.![]()
Så, då saknas bara segelbåtenMed rådande situation så är ju inte det en helt fel idéDock inte gå iland

Vad är det där för gummi?Så, då saknas bara segelbåten![]()
Detaljerna
![]()
![]()
![]()
Tack! 79180Mycket bra! Ref på den?
Riktigt fin!Så, då saknas bara segelbåten![]()
Det är ett crafter blue till en seiko så det blev lite glapp. Men kul att prova då jag hade det i en låda.Vad är det där för gummi?
Den kombon, 11.På en skala från 1-10 hur fel är det med gummiband på en Prince Date?
![]()
Hittade detta: https://strapsco.com/product/rubber-perforated-rally-strap-with-curved-ends/Det är ett crafter blue till en seiko så det blev lite glapp. Men kul att prova då jag hade det i en låda.
Magiskt! Sitter fint. Får man fråga vad du har för omkrets på handleden?Så får man äntligen posta här igen!
![]()
Den kombon, 11.