• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Tudor-tisdag:)
IMG_20200512_171420.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
PO1 är nog den klocka som jag helst skulle vilja ha, (förutom mina gamla Sinn), men som jag aldrig kommer att köpa :) Tycker att den är brutalt cool på alla sätt. Men som någon klok på forumet skrivit tidigare behöver man ju inte köpa allt utan det kan räcka bra med att titta på fina bilder.

Är det någon som har sett några bilder på den med gummi eller länk? Hittar inget vid en snabb googling, bara på originalet.

Lånad bild.

maxresdefault.jpg
 
Senast ändrad:

dino

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att handla Tudor från HK? Det finns ju modeller som säljs nya där och som inte finns lika lättillgängligt i övriga världen. Tänker på Prince Date Day och Glamour.
 

Gabriel90

Panerai
Någon som har erfarenhet av att handla Tudor från HK? Det finns ju modeller som säljs nya där och som inte finns lika lättillgängligt i övriga världen. Tänker på Prince Date Day och Glamour.
Köpte min klocka från JC-station (JETCO Investment ltd).
Hade klockan hemma efter 3 (!) dagar, superbra service.
 
C

Coach

Guest
Jag tycker den gjorde sig bra på jubilee.

Gillar verkligen utseendet på original länken
men får den inte att sitta riktigt bra.
Alla länkbitar kvar och justeringen längst in så blir det för löst, en länkbit bort och justeringen längst ut så blir det för tajt :eek:
Så jag kommer nog sälja min BB36 på länk.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag tycker den gjorde sig bra på jubilee.

Gillar verkligen utseendet på original länken
men får den inte att sitta riktigt bra.
Alla länkbitar kvar och justeringen längst in så blir det för löst, en länkbit bort och justeringen längst ut så blir det för tajt :eek:
Så jag kommer nog sälja min BB36 på länk.
Skitfånigt att länkbitslängden vs mikrohålen är så slapphänt designade, samma problem på BB-dykarnas lås om man råkar ha "fel" handledmått!

Men tror det finns en rimligt billig lösning, du bör kunna be en uris fixa ett hemmasnickrat fjädrat "pelagoslås" till din BB36.

Behöver egentligen rita för att förklara tror jag. Cliffhanger, återkommer ;)
 
C

Coach

Guest
Skitfånigt att länkbitslängden vs mikrohålen är så slapphänt designade, samma problem på BB-dykarnas lås om man råkar ha "fel" handledmått!

Men tror det finns en rimligt billig lösning, du bör kunna be en uris fixa ett hemmasnickrat fjädrat "pelagoslås" till din BB36.

Behöver egentligen rita för att förklara tror jag. Cliffhanger, återkommer ;)
Spännande! Du gör skäl för ditt nick ;)
Införskaffade dock en ny på läder idag för att kunna släppa min andra nya BB36 på länk.
Kändes enklare att sälja den komplett istället för enbart länken osv.
Så skulle någon vara sugen på en Black Bay 36 i nyskick på länk så dra ett pm :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
89B8A42C-B486-4BD5-83F4-0F04DBBD4B7D.jpeg
86EE6159-3B71-40D4-8DCC-C62B0C72B699.png
Jag tycker den gjorde sig bra på jubilee.

Gillar verkligen utseendet på original länken
men får den inte att sitta riktigt bra.
Alla länkbitar kvar och justeringen längst in så blir det för löst, en länkbit bort och justeringen längst ut så blir det för tajt :eek:
Så jag kommer nog sälja min BB36 på länk.

Skitfånigt att länkbitslängden vs mikrohålen är så slapphänt designade, samma problem på BB-dykarnas lås om man råkar ha "fel" handledmått!

Men tror det finns en rimligt billig lösning, du bör kunna be en uris fixa ett hemmasnickrat fjädrat "pelagoslås" till din BB36.

Behöver egentligen rita för att förklara tror jag. Cliffhanger, återkommer ;)

Yup, jag har EXAKT de problemen med min nya BB58. Får inte till passformen hur jag än gör. Antingen bilhandlarhäng eller så stryper jag blodtillförseln. Gissa vilket alternativ jag kör på i dagsläget o_O Så jag tänkte ta med klockan till en jävligt duktig smedpolare jag har och be han fixa 1-2 hål till för microjusteringen, inåt. Då borde jag kunna få till det med en länkbit till?! Känns som den enklaste lösningen va?!
 
C

Coach

Guest
89B8A42C-B486-4BD5-83F4-0F04DBBD4B7D.jpeg
86EE6159-3B71-40D4-8DCC-C62B0C72B699.png




Yup, jag har EXAKT de problemen med min nya BB58. Får inte till passformen hur jag än gör. Antingen bilhandlarhäng eller så stryper jag blodtillförseln. Gissa vilket alternativ jag kör på i dagsläget o_O Så jag tänkte ta med klockan till en jävligt duktig smedpolare jag har och be han fixa 1-2 hål till för microjusteringen, inåt. Då borde jag kunna få till det med en länkbit till?! Känns som den enklaste lösningen va?!
Känns som att Tudor har lite förbättring att göra på sina länkar framledes. Jag kör tvärtom dvs aningen för löst, får panik när det blir för tajt.
Blir avis på dom som får den att sitta bra och som har rätt proportioner.
Ja 1-2 microjusteringar inåt så hade jag behållt min på länk helt klart. Jag gillar verkligen utseendet på länk.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Känns som att Tudor har lite förbättring att göra på sina länkar framledes. Jag kör tvärtom dvs aningen för löst, får panik när det blir för tajt.
Blir avis på dom som får den att sitta bra och som har rätt proportioner.
Ja 1-2 microjusteringar inåt så hade jag behållt min på länk helt klart. Jag gillar verkligen utseendet på länk.
Agree!! Inte ok att det inte finns bättre lösningar som standard på alla deras länkar. Jag trivs inte heller när den sitter så här tight men jag verkligen HATAR när klockan glider ner så kronan hamnar mitt på handryggen!
Får se när jag har tid att åka över till polarn bara men jag tror som sagt att 1-2 hål till kommer bli perfekt. Lär återkommer med slutresultatet
 
C

Coach

Guest
Agree!! Inte ok att det inte finns bättre lösningar som standard på alla deras länkar. Jag trivs inte heller när den sitter så här tight men jag verkligen HATAR när klockan glider ner så kronan hamnar mitt på handryggen!
Får se när jag har tid att åka över till polarn bara men jag tror som sagt att 1-2 hål till kommer bli perfekt. Lär återkommer med slutresultatet
Inväntar resultatet från både dig och Smeden med spänning.
Ett glidelock hade varit en dröm.
 
PO1 är nog den klocka som jag helst skulle vilja ha, (förutom mina gamla Sinn), men som jag aldrig kommer att köpa :) Tycker att den är brutalt cool på alla sätt. Men som någon klok på forumet skrivit tidigare behöver man ju inte köpa allt utan det kan räcka bra med att titta på fina bilder.

Är det någon som har sett några bilder på den med gummi eller länk? Hittar inget vid en snabb googling, bara på originalet.

Lånad bild.

maxresdefault.jpg

P01 är också en klocka som jag kommer tillbaka till. Har provat den flera gånger men den är tyvärr mycket bättre på bild. Fast jag måste nog prova den igen nu, för kanske kanske blir det bra denna gången.
 
Topp