VerkligenNytt på g?
Känns lovande isf...
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VerkligenNytt på g?
Känns lovande isf...
![]()

Kul, grattis!Första gången jag äger en Tudor. Helnöjd än så länge![]()
![]()
Härligt grattis! Köpte min första denna sommaren och definitivt mycket pang för pengen!Första gången jag äger en Tudor. Helnöjd än så länge![]()
![]()
Aldrig gjort.När ni justerar länkarna på era black bay använder ni loctite eller kör ni utan? Mvh
Pelagos får mycket beröm för tillfället. Vet industrimänniskorna något som vi inte vet...
Bark & Jack:Theo & Harris:![]()
Det är absolut sant. Har tagit lite tid för många att inse men sanningen har nu kommit upp till ytanAlla vet väl att Pelagos is the shit
Tudortisdag!
![]()
Använd aldrig loctite om du inte är hundra procent säker på varför, är mitt råd.När ni justerar länkarna på era black bay använder ni loctite eller kör ni utan? Mvh
Pelagos är den enda klockan som är säker hemma hos migPelagos får mycket beröm för tillfället. Vet industrimänniskorna något som vi inte vet...
Kanske kommer en mindre. Yay!Pelagos får mycket beröm för tillfället. Vet industrimänniskorna något som vi inte vet...
Storleken är så perfekt

Det är ju det som är det konstiga: den har ju några år på nacken...Kanske kommer en mindre. Yay!
För det är ju länge sedan den vanliga kom så känns knas att göra reviews av gamla modeller
Intressant, känns som man kommer trycka på detta som en cash cow åt Rolex group. Att de flyttar ut är också intressant, frågan är om man kommer knoppa av och låta Tudor vara ett eget bolag men med Rolex som majoritetsägare istället.Det här var nyheter för mig!
Tudor, with investors, has started up an international company to produce movements, and to provide movements, to those watch manufacturers that will fall into Swatch/ETA companies decision to stop providing movements to non-Swatch companies.
Tudor's new company is named Kenissi, and has invited investors, like Chanel, who have bought into it to ensure that they, too, will have movements available into the future.
Tudor will be moving out of the Rolex building and will construct their own watch making facilities, jointly, with their new movement making company, all on Rolex property.
So, like Rolex used their in-house movement maker Aegler to provide movements, Tudor will use their in-house movement maker Kenissi, to provide movements going into the future.
Since Tudor is Rolex, you can be sure that there will be a huge Rolex engineering influence in Kenissi movements.