Kallar man dom verken som går till Breitling för Kenissi-verk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gissar att svaret är nej på den. De hittar säkert på någon egen förkortning och i text skriver att i grunden är det ett Kenissi-verk....Kallar man dom verken som går till Breitling för Kenissi-verk?
Kommer säkerligen säljas till andra varumärken.Fattar inte, kommer Kenissi likt dagens ETA sälja urverk till olika klockföretag? Eller är det enbart Tudor och Chanel som får använda sig av Kenissis urverk?
Det går ju ifrån Hans tanke om att varumärket skulle ha ett namn med 5 bokstäverGissar att svaret är nej på den. De hittar säkert på någon egen förkortning och i text skriver att i grunden är det ett Kenissi-verk....
Kenissi låter mer som en accessoar till Barbie än ett verk till kvalitetsklockor
Hur då?Det går ju ifrån Hans tanke om att varumärket skulle ha ett namn med 5 bokstäver![]()
Nä det blir så klart kvarHur då?
Namnet Tudor kommer knappast försvinna
Verket är ju dock inget som egentligen syns utåt... Men håller med, Kenissi är lite av ett Barbie/Game of Thrones namnNä det blir så klart kvar
Men läste någonstans att när Hans Wilsdorf hittade på namnet Rolex så var ett att kraven varumärkets namn skulle ha 5 bokstäver. Tudor, likaså 5 bokstäver.
Kenissi... Lite längre och krångligare.
Men då lär de ju Tudor tappa status ifall deras urverk finns i micromärken och dylikt? Eller?Kommer säkerligen säljas till andra varumärken.
It’s all about the money
Tiden får utvisaMen då lär de ju Tudor tappa status ifall deras urverk finns i micromärken och dylikt? Eller?
Är det din åsikt?Men då lär de ju Tudor tappa status ifall deras urverk finns i micromärken och dylikt? Eller?
Nja, snarare en fråga.Är det din åsikt?
Dykare i de lägre prisklasserna får mig att tänka på Hydronaut 89190 och Mini-Sub.Vad är en bra starter inom Tudor? Börjat gilla de lite mer och mer, dykare tänker jag då eller annan i de lägre prisklasserna då jag vill "känna på märket" först.
Tack, ska kollaDykare i de lägre prisklasserna får mig att tänka på Hydronaut 89190 och Mini-Sub.
Vilka märken kör på tudors urverk?Att Tudor flyttar ut till egen byggnad låter ju rimligt om de ska skala upp produktionen och behöver mer plats.
Att urverken säljs till andra märken har jag svårt att se att det skulle vara negativt ur Tudors status, urverk mellan olika tillverkare blandas ju reda hejvilt. ”Vanliga människor” har ingen aning om vilket urverk som sitter i klockan och bryr sig inte heller om det.
Syftade i allmänhet.Vilka märken kör på tudors urverk?
Breitling.Vilka märken kör på tudors urverk?
Syftade i allmänhet.
Najs! Har också varit och klämt och känt på den. Blev det Bergströms eller Hours?
Klämde på denna goding i Malmö idag.![]()
Det här är en trevlig starter, Black Bay 36.Vad är en bra starter inom Tudor? Börjat gilla de lite mer och mer, dykare tänker jag då eller annan i de lägre prisklasserna då jag vill "känna på märket" först.
Riktigt trevlig, vad kan den i 41mm gå lös på? Hur är statusen på Tudor vs Tag Heuer?Det här är en trevlig starter, Black Bay 36.
Finns även i 41mm.![]()
Ja dom är grymma säg till när du skall flippa din du har väl haft den i några dagar nu. Är ute efter en blå på länk.Det här är en trevlig starter, Black Bay 36.
Finns även i 41mm.![]()
Listpriset på 41an är 30 460 kr men vad den går lös på hos diverse handlare ex hos AD, C24 osv får du nog göra research. Såg det såldes en begagnad i fint skick förra året för 21. https://klocksnack.se/threads/tudor-bb-41-blue-2019-21k.122039/Riktigt trevlig, vad kan den i 41mm gå lös på? Hur är statusen på Tudor vs Tag Heuer?
Ha ha ja du jag får väl ödmjukt säga att man vet aldrigJa dom är grymma säg till när du skall flippa din du har väl haft den i några dagar nu. Är ute efter en blå på länk.![]()