Jag har en köpesannons ute på en BB36BB58 är ju klart populär men den var inget för mig. Provade den, gick runt med den hemma för att känna efter och sålde den sen. Däremot så är jag helt såld på BB36.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en köpesannons ute på en BB36BB58 är ju klart populär men den var inget för mig. Provade den, gick runt med den hemma för att känna efter och sålde den sen. Däremot så är jag helt såld på BB36.
Det är väldigt olika känsla på dom tre så det är bara att prova och se vilken du gillar bäst.Jag har en köpesannons ute på en BB36Vi får se vad som kommer in först, 36, 58 eller GMT.
36 och 58 kompletterar varandra perfekt. Skaffa båda.Jag har en köpesannons ute på en BB36Vi får se vad som kommer in först, 36, 58 eller GMT.
Efter inläggen igår började jag halvt till helt seriöst fundera på att börja träna mer handled/underarm på gymmet för att kunna gå tillbaka till GMTn, med någon form av värdighetDet låter ju helt klart som att jag borde skaffa en BB58 i väntan på bättre tiderSynd, GMT'n är ju så ball!
Absolut inte, jag har tänkt och gjort detsamma. Men jag kan dessvärre informera dig om att det är i princip omöjligt att träna sig till grövre handleder. Det enda sättet är att tjocka på sig ordentligtEfter inläggen igår började jag halvt till helt seriöst fundera på att börja träna mer handled/underarm på gymmet för att kunna gå tillbaka till GMTn, med någon form av värdighetUngefär så bra är den. Diagnosvarning på det?
![]()
Tror att detta är lite klocksnacks fel. Det verkar ju vara en i min mening galen upphängning på klockans storlek i relation till handleden. Jag vill hävda att detta är relativt då man verkar tillåta vissa modeller ett jävla överhäng och andra inte. Sen tycker jag också att det mest syns när man fotar klockan och inte så mycket när nån annan bär den. Nya kort i i skrivande stund:Efter inläggen igår började jag halvt till helt seriöst fundera på att börja träna mer handled/underarm på gymmet för att kunna gå tillbaka till GMTn, med någon form av värdighetUngefär så bra är den. Diagnosvarning på det?
![]()
Det är väl en ytterst personlig och subjektiv sak. Jag kan bara tala för hur jag upplevde den på handen.Tror att detta är lite klocksnacks fel. Det verkar ju vara en i min mening galen upphängning på klockans storlek i relation till handleden. Jag vill hävda att detta är relativt då man verkar tillåta vissa modeller ett jävla överhäng och andra inte. Sen tycker jag också att det mest syns när man fotar klockan och inte så mycket när nån annan bär den. Nya kort i i skrivande stund:
![]()
![]()
Äger du dessa tre samtidigt?Tack alla för en bra tråd! Kan inte bli bättre för en Tudor-fantast som mig. Personligen gillar jag lite guldkant på tillvaron och bifogar här tre bilder på min handled med mer eller mindre inslag av guld
Vilken skulle ni själva välja?![]()
Ja, det hade varit något!Äger du dessa tre samtidigt?
Förstår det. Det är helt klart min favoritmodell utav alla klockor jag hunnit prova genom åren. Den funkar till allt.BB36 är fortfarande mycket förtjust i den.![]()
Ah ok. Jag hade personligen valt den första. Älskar tvåtonslänken men bara på chronon.Ja, det hade varit något!
Började med en BB men bytte till en S/G men skaffade då även en stål-länk med glide-lock så jag kan ”klä ned” den något vid lämpliga tillfällen.
Ja Chronon är riktigt schysst som S&G.Ah ok. Jag hade personligen valt den första. Älskar tvåtonslänken men bara på chronon.
Mycket snyggt! Och absolut tillåtet med läder på den
Tack. Ja jag tycker det även om jag tycker länken är riktigt bra den med. Fake-nitarna spelar mig ingen roll alls. Tidigare haft Molequin på speedy och GS GMT. Då black grained men tycker denna gör sig bättre på brunt. Har lite svårt för poppisbanden med de sneda stygnen närmast bandhornen så detta band passade min smak perfekt. Väldigt bekvämt och smalnar av till 18mm vid spännet. Nu ska det då åldras på handleden. Och inte ens desk dives på länken änMycket snyggt! Och absolut tillåtet med läder på den![]()
Dem tickar fint
Jag förstår inte hatet mot fejknitarna. Det passar bra ihop med "fejkpatinan" på tavlan och grejen med hela modellen är väl ändå att den ska vara vintage-inspirerad.Tack. Ja jag tycker det även om jag tycker länken är riktigt bra den med. Fake-nitarna spelar mig ingen roll alls. Tidigare haft Molequin på speedy och GS GMT. Då black grained men tycker denna gör sig bättre på brunt. Har lite svårt för poppisbanden med de sneda stygnen närmast bandhornen så detta band passade min smak perfekt. Väldigt bekvämt och smalnar av till 18mm vid spännet. Nu ska det då åldras på handleden. Och inte ens desk dives på länken än![]()
Nitarna varken syns eller stör när man bär klockan, så mig stör det inte.Jag förstår inte hatet mot fejknitarna. Det passar bra ihop med "fejkpatinan" på tavlan och grejen med hela modellen är väl ändå att den ska vara vintage-inspirerad.
+1 på denNitarna varken syns eller stör när man bär klockan så mig stör det inte.
Även om jag logiskt tänker att den är lite för inställsam som ett hopkok av hela klockvärldens önskemål så säger magen att den är grym. Så otroligt mysig klocka. Funderar på riktigt att komplettera med en Rado golden horse i grönt eller rött bara för att den spinner på samma tema.Jag förstår inte hatet mot fejknitarna. Det passar bra ihop med "fejkpatinan" på tavlan och grejen med hela modellen är väl ändå att den ska vara vintage-inspirerad.
Lätt att förstå, grattis!![]()
Min första Tudor. Kvalitén och känslan över förväntan.
Kan förstå det. Påminner mycket om originallädret. Jag är riktigt nöjd med, i synnerhet som komplement till länken. Så jag kan förstå att du är nöjd med kombon klocka-läder.