• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tjena tjena, någon som lyckats ställa sig i kö för nya Tudor Chrono? Berström i Malmö har tydligen lång lista...
På sikt har jag svårt att tro att den skulle vara svårare att få tag på än ex en GMT. Exakt samma case och länk väl? Verkar riktigt trevlig men 20’ upp från vad man kan få ut för sin beggade GMT känns tveksamt om det är värt.
 

Honk

Omega
2-Faktor
Fick precis hem min första Tudor. Ruskigt nöjd måste jag säga. Blir ett perfekt kompliment till min betydligt större Panerai.
IMG_20210412_164532.jpg
IMG_20210412_164628.jpg
IMG_20210412_175453.jpg

Tack @Empa 👌
Snygg!
 
Senast ändrad:

admdze

Breitling
På sikt har jag svårt att tro att den skulle vara svårare att få tag på än ex en GMT. Exakt samma case och länk väl? Verkar riktigt trevlig men 20’ upp från vad man kan få ut för sin beggade GMT känns tveksamt om det är värt.
Case verkar vara tunnare men länken är samma. Nästan så man börjar leta efter en beg chrono, förra modellen i silver utförande :)
 
Testar ett nytt läder till min BB58.
Tycker ni det funkar eller bör jag köra på ett mörkare? Mycket skönare än Tudors orginalläder i alla fall där claspet hamnar helt fel och tuggar sig in i armen 👍
20210412_180223.jpg
20210413_064445.jpg
20210413_064501.jpg
Snyggt, det funkar. Jag tycker att BB 58 svart är ett riktigt strapmonster, funkar med både ljust, mörkt läder, även natos i olika färger.

För inspiration se nedan.

 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Snyggt, det funkar. Jag tycker att BB 58 svart är ett riktigt strapmonster, funkar med både ljust, mörkt läder, även natos i olika färger.

För inspiration se nedan.


Tack! Ja, eller hur. Känns som att allt funkar på den. Första klockan som jag kan konstatera blir en keeper (kanske ;)).

Tack för länken, nu ska jag kika runt lite.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Yes känns skönt att den är under garanti, men täcker garantin vattenskador? Tänker typ att dom kan säga att man ska trycktesta årligen och därmed får skylla sig själv liksom... Bara spekulerar

Så länge du inte gjort någon åverkan eller påverkat klockan ja.
Jag hade nog trycktestat den för att vara säker. Det kan ju bli trista samtal om garanti hit eller dit i värsta fall.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Snyggt, det funkar. Jag tycker att BB 58 svart är ett riktigt strapmonster, funkar med både ljust, mörkt läder, även natos i olika färger.

För inspiration se nedan.

Ser riktigt bra ut!
Min Tudor bb58 är utplockad sommaren 2020, men finns det någon poäng med att trycktesta såpass nya dykare innan bad?

Hur tänker ni här?
Om du under hela året kört den som vanligt och ex duschat, tvättat händerna med den etc. skulle jag köra på som vanligt och lita på att garantin ev löser det annars. Om du däremot tänkte gå ned 100m vid landsort kanske det kan vara en bra idé att trycktesta ;)
 
Ytterligare optimister.... 😂 EB83624F-402F-44AC-B509-B585BE5BD9DA.jpeg
Helt j******la sjukt! Det var samma med den blå 58... 45-50 tusen i till en början. Nu kan man köpa av gråhandlare till i princip listpris. Om vi alla klocknördar kan lugna sig något och vänta ut dessa så kommer priserna att närma sig list, om man inte har turen eller möjligheten att få hamna på en väntelista... Själv har jag både köpt till list och överpris då jag har varit otålig. Nu har jag sagt till mig själv att ha is i magen. Köp någon av de nya Tudors om 10-12 månader.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Helt j******la sjukt! Det var samma med den blå 58... 45-50 tusen i till en början. Nu kan man köpa av gråhandlare till i princip listpris. Om vi alla klocknördar kan lugna sig något och vänta ut dessa så kommer priserna att närma sig list, om man inte har turen eller möjligheten att få hamna på en väntelista... Själv har jag både köpt till list och överpris då jag har varit otålig. Nu har jag sagt till mig själv att ha is i magen. Köp någon av de nya Tudors om 10-12 månader.
Svårt att förstå hur man kan vilja betala dessa nivåer. Det är ju inte direkt så att det är en begränsad utgåva. Utöver klocknerdar så kan jag tänka mig att det är mycket ”flex” kunder som ex drar in på LW som i sin tur pitchar den som vansinnigt exklusiv och sedan är karusellen igång.
Tror dessutom att det räcker med 5-6mån sedan kan man köpa över disk. Sedan om COVID släpper så lär ju möjligheten att köpa av AD utomlands över disk vara ännu enklare. :)
 
Topp