• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortorsdag! 79190 på Erikas MN.
IMG_0571.jpg

.....av vad jag bara kan anta är en av 1000-tals sålda redan så sluta dela och gör en grej (minst tredje posten). Om 1 promille är defekt skulle jag säga att det faller inom ramen för vad som är acceptabelt.
…av vad jag bara kan anta är du en av 1000-tals medlemmar på Klocksnack så sluta kommentera och göra en grej.

Alltså...kan inte släppa en sak med nya black bay ceramic. Verkar då inte som den har någon lume-pip, vilket gör att den i stort sett inte kan användas som ett dykar-ur. Någon kan komma med argumentet att "man inte kommer använda den att dyka med ändå" men vad är då poängen med något? Då behöver den ju inte ha 200 meter vattentesistens, och jag kommer inte ofta utsätta mig för 15000 gauss (vad jag vet) osv. Det blir ju som att sälja en kronograf som inte går att ta tid med!

Om jag skulle lägga den sköna pengen på en sån här klocka ska den för sjutton gubbar kunna användas vad den är gjord för oavsett om jag dyker eller inte. En Orient (som jag gillar) för 1000 spänn blir ju mer praktisk..

Någon får gärna ta ner mig på jorden här och säga att det ändå inte är viktigt så jag kan sova gott i natt...

Annars gillar jag nästan allt med klockan 🙃
Screenshot_20210527_221843.jpg

Alltså...kan inte släppa en sak med nya black bay ceramic. Verkar då inte som den har någon lume-pip, vilket gör att den i stort sett inte kan användas som ett dykar-ur. Någon kan komma med argumentet att "man inte kommer använda den att dyka med ändå" men vad är då poängen med något? Då behöver den ju inte ha 200 meter vattentesistens, och jag kommer inte ofta utsätta mig för 15000 gauss (vad jag vet) osv. Det blir ju som att sälja en kronograf som inte går att ta tid med!

Om jag skulle lägga den sköna pengen på en sån här klocka ska den för sjutton gubbar kunna användas vad den är gjord för oavsett om jag dyker eller inte. En Orient (som jag gillar) för 1000 spänn blir ju mer praktisk..

Någon får gärna ta ner mig på jorden här och säga att det ändå inte är viktigt så jag kan sova gott i natt...

Annars gillar jag nästan allt med klockan 🙃
Screenshot_20210527_221843.jpg
Den kommer lysa lika mycket som en hockeypuck på armen. lär vara omöjlig att läsa under ytan :rolleyes:

Fick hem denna igår och måste säga att jag är postivt överraskad! Jag var lite orolig över storleken då jag är van vid aningen större klockor, speciellt när det är vridbar bezel. Men denna sitter helt perfekt även på min 19,5cm handled ☺️ Jag stod i valet och kvalet angående färgen, men just nu känns det som att det blev helt rätt för mig 🥳
537B5092-2B54-4554-B1E3-CB6DD0D689DC.jpeg

Ligger dom inte någonstans runt 22-26 000 cirka på begmarknaden med länk och fullset beroende skick såklart ? Rätta mig gärna om jag har fel någon :).
Jag skulle vilja tro att den tidigare ETA-versionen med ros och smiley (samt att den är tunnare) är en klocka som kommer hålla värdet bra och är/kommer bli allt mer efterfrågad. Betydligt mer efterfrågad än nuvarande 41:an. Prisbilden är nog mellan 25-30k och kanske något över det för fina exemplar. En svart betingar för övrigt mera då de såldes under en så kort period.

Jag föredrar den svarta men…. sålde även för att det fanns för mkt annat med svarta inslag i lådan. Mao 36’an fick inte den tid den förtjänade. Så ta den som du tror att du kommer att använda mest om du gillar båda.
Jag håller med, den svarta funkar "jämnt", men jag har samma dilemma som du, oftast är mycket annat i lådan också svart vilket gör att man går lite miste om att kunna variera sig. Så gillar man båda hade jag också gått på den blåa :)

39AC83BA-24B1-4213-A0B2-9EDC08DD9878.jpeg

Svart, blå eller silver BB36?
Båda är riktigt bra så valet är svårt. Jag var i samma val och kval förra hösten och köpte båda :) Efter en tids utvärderande så fick den blå gå och den svarta vara kvar.
Den blå är mer lekfull enligt mitt tycke medans den svarta har mer punch i tavlan och går att matcha till de flesta av outfits.
Dock är jag vansinnigt nyfiken på att prova silver framöver.
IMG_2697.jpeg
IMG_3691.jpeg
IMG_3156.jpeg

Jag föredrar den svarta men…. sålde även för att det fanns för mkt annat med svarta inslag i lådan. Mao 36’an fick inte den tid den förtjänade. Så ta den som du tror att du kommer att använda mest om du gillar båda.

Jag håller med, den svarta funkar "jämnt", men jag har samma dilemma som du, oftast är mycket annat i lådan också svart vilket gör att man går lite miste om att kunna variera sig. Så gillar man båda hade jag också gått på den blåa :)

Brukar vara så för mig med. Jag köper andra färger än svart just för att jag har för många svarta klockor och mest derför jag funderar på den blåa nu, men varje gång jag köper nånting med färg säljer jag den igen för att jag inser at jag älskar svarta klockor och aldrig använder klockor med färg.. :banghead:

Jag håller med, den svarta funkar "jämnt", men jag har samma dilemma som du, oftast är mycket annat i lådan också svart vilket gör att man går lite miste om att kunna variera sig. Så gillar man båda hade jag också gått på den blåa

Efter en tids utvärderande så fick den blå gå och den svarta vara kvar.
Den blå är mer lekfull enligt mitt tycke medans den svarta har mer punch i tavlan och går att matcha till de flesta av outfits
Visserligen OT, men med handen på hjärtat så skall det nämnas att jag står på listan för en Expy 36mm. Visserligen svart den med men just som ni nämnder ang "mer punch" så upplever jag att i det fallet att 3,6,9 kombinationen gör att den skiljer sig från mängden.
Där jag ser ett klart användningsområde för den svarta BB36 är att det är en schysst klocka så som en alternativ reseklocka så är det en grym klocka som är lika tålig som diskret men samtidigt är det ingen klocka i 70-100kSEK klassen.

Förutom 79190, 79090 och 76100, finns det några andra Tudor Sub på 40 mm? Bortsett från de med snowflakevisare.

Visserligen OT, men med handen på hjärtat så skall det nämnas att jag står på listan för en Expy 36mm. Visserligen svart den med men just som ni nämnder ang "mer punch" så upplever jag att i det fallet att 3,6,9 kombinationen gör att den skiljer sig från mängden.
Där jag ser ett klart användningsområde för den svarta BB36 är att det är en schysst klocka så som en alternativ reseklocka så är det en grym klocka som är lika tålig som diskret men samtidigt är det ingen klocka i 70-100kSEK klassen.
Ska vi vara så brutalt uppriktiga så står även jag på kö för nya Explorern 😁
Men tycker fortfarande att BB36an är ruskigt bra och den fyller helt klart funktionen som en snygg och diskret gada klocka som funkar till det mesta :)

39AC83BA-24B1-4213-A0B2-9EDC08DD9878.jpeg

Svart, blå eller silver BB36?

Blå på sommaren 👌🏻

Tillbaka
Topp