• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fantastiskt släpp tycker jag!

Någon som lyckats lokalisera huruvida baksidan är öppen eller sluten? Kan man gissa på öppen då brons har en tendens att färga av sig mot hud?

Edit: Teorin om att undvika brons mot huden faller ju helt med tanke på länken, haha!
Undrar hur grön man blir på handleden om det är brons runt om, även armbandet...
Vet ju hur det kan bli ibland i värme och svett av min bronzo 😊

Den svarta, blåa är fin men jag har en känsla av att jag skulle tröttna på den. Den svarta är möjligtvis lite tråkigare men jag tror jag kommer uppskatta det om några år. :)
Kul! Har ägt båda och imo vinner den svarta i längden som du säger. Tycker att den passar bättre oavsett årstid och på olika band. Men som sagt båda är bra och min motivation är nog mer att den kommer se grym ut efter några decenniers slitage (iom att den är i stål kommer den kunna bli vansinnigt snygg).

Har f ö inte sett någon bild på en riktigt sliten någon som har en och vill dela? :)

Bronsen var riktigt snygg! Har någon koll på hur tudors tidigare bronsklockor oxiderats/patinerats? Grön efter en sommar eller behandlar dom materialet? :)

Edit: Missade att fler frågat!

Väldigt cool modell men helbrons känns som ett riktigt stort commitment. Halva grejen är ju patinan och då vill man väl ha den med sig under riktigt lång tid?

image.jpg

Glad torsdag!

Pella beställd! 🍾

Någon som sitter och trycker på tips om bra (gärna billiga) gummiband eller rent av har bildexempel att dela med sig av? Helst curved ends!

Testa typ feskarns gummi. Brukar funka på många olika modeller och kostar typ 200 spänn så inte hela världen om det inte går.
Feskarns gummi tror jag inte funkar. Funkar inte på BB58.

Om man ska leta curved ends till Tudor så ska det stå T300 på baksidan av gummit. Då är det tjockt nog för att täcka tjockleken på boetten och det passar perfekt med springbars. Gäller i alla fall Chrono Heritage och BB.

Kolla ebay. Vettiga priser om än lite lång transport från tex USA

Senast ändrad:
Feskarns gummi tror jag inte funkar. Funkar inte på BB58.

Om man ska leta curved ends till Tudor så ska det stå T300 på baksidan av gummit. Då är det tjockt nog för att täcka tjockleken på boetten och det passar perfekt med springbars. Gäller i alla fall Chrono Heritage och BB.

Kolla ebay. Vettiga priser om än lite lång transport från tex USA

Gå via hemsidan för att beställa. Ebay och Etsy tillåter inte honom att skicka till Sverige. Konstigt men men.

Har tre stycken därifrån och alla i superbra kvalité. Jag kan inte se skillnad på banden från Everest och banden från 02straps förutom Everest-loggan… 🤔

Gå via hemsidan för att beställa. Ebay och Etsy tillåter inte honom att skicka till Sverige. Konstigt men men.

Har tre stycken därifrån och alla i superbra kvalité. Jag kan inte se skillnad på banden från Everest och banden från 02straps förutom Everest-loggan… 🤔
Intressant, är de lika sköna som vanguard och Everest? (Vet att det kan vara högst subjektivt känslan, men ändå! :).

Någon med en Monaco heritage och berätta lite hur den bärs?
Jämförelsebilder med en BB58 eller Seiko skx? :)

Edit: Eller den kanske kallas Monte Carlo?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp