Yey!! Ser fram emot bilder när den landat! Köpte du på läder eller textil?1 vecka kvar sedan kommer min.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yey!! Ser fram emot bilder när den landat! Köpte du på läder eller textil?1 vecka kvar sedan kommer min.![]()
Jag har också haft en blå 58 och en GMT. Håller med om att GMTn är för tjock, eller iaf upplevs för tjock. 58an kändes lite för "fashion", alltså att den designats för att passa in och se cool ut, speciellt med fakenitarna.Haft 2 svarta samt 1 blå 58. 1 GMt. Fina men nåt klickade inte hos mig oklart vad egentligen när det gäller BB58. GMT är way to high imho så den lämnade typ direkt .
Har faktiskt beställt så jag får båda banden och funderar på att beställa ett gummi från Vanguard.Yey!! Ser fram emot bilder när den landat! Köpte du på läder eller textil?
Kul!! Jag är lite nyfiken på att se den på textil. Rubber B och Vanguard är väl rent kvalitativt samma. Jag fick med mitt när jag köpte min svarta BB58 men skulle jag köpt ett själv hade jag nog valt Vanguard. Tror dessutom att ett 18mm viklås från Tudor kan passa på detHar faktiskt beställt så jag får båda banden och funderar på att beställa ett gummi från Vanguard.
Tack så mycket!! Jag är faktiskt så pass nöjd att jag med störta säkerhet kommer att behålla den länge. Har även en svart som också har plats som keeper. Tror jag snart måste gå utanför boxen liteInte ofta man blir så imponerad av en klocka. Grattis!!! Har inte sett någon live ännu, men är väldigt sugen på den.
Wow! Fin samling!! Den där Monte Carlon är helt fantastisk på sommaren
TackWow! Fin samling!! Den där Monte Carlon är helt fantastisk på sommaren![]()
Du vet hur du hittar mig..... och exakt den känslan som får mig att börja tänka så också![]()
Har faktiskt beställt så jag får båda banden och funderar på att beställa ett gummi från VanguardYey!! Ser fram emot bilder när den landat! Köpte du på läder eller textil?
Tack! Bilden är riktigt bra, men homeplate ser ganska mindre ut än montecarlon.
Troligtvis tavlans färg som gör att man tycker att den ser mindre ut (kan också vara kamerans vinkel).Tack! Bilden är riktigt bra, men homeplate ser ganska mindre ut än montecarlon.
Svårt att säga när bilden är tagen så nära. Testa och ta en bild med klockan på från 0,5m. Det brukar kunna ge en rätt bra uppfattning. IMO är det en vanesak.Tycker den känns liten på armen men ser bra ut på bild. Vad tycker ni?
![]()
Tror mer än en person har lurats av bilder på bb36. På armen är det en mycket liten klocka, även på tunna armar. Inget fel med det dock om man gillar't.Tycker den känns liten på armen men ser bra ut på bild. Vad tycker ni?
![]()
Det här är dock BB32Tror mer än en person har lurats av bilder på bb36. På armen är det en mycket liten klocka, även på tunna armar. Inget fel med det dock om man gillar't.
Imho är den för liten men om du tycker att det flyger så körTycker den känns liten på armen men ser bra ut på bild. Vad tycker ni?
![]()
Instämmer. Sjukt läcker i YouTubeklippet ovan och har suttit och stirrat på handleden funderandes på ifall jag skulle kunna bära upp den. Vilket är en högst hypotetisk fråga eftersom den hade blivit svår att få tag i
Men på den här bilden såg den mkt ”gulare” ut och då är svaret definitivt nej. Har tudor sagt någonting om legeringen? Den kanske mörknar med tiden?
@Aqua_dreamer Brons innan det börjat ärga brukar se väldigt gult ut. Tycker färgen påminner om gammalt guld. Låter man den ligga i saltvatten 6 mån så kommer den förhoppningsvis få en lika fin yta som @MortenH OBJag hoppas att det är ljuset som spökar för det är annars ett riktigt fint släpp, kan bli min första Tudor.
Tycker BB36 är rätt stor för att vara en 36mm. Ser och känns mycket större än t.ex DJ36, OP36 och Exp36.Tror mer än en person har lurats av bilder på bb36. På armen är det en mycket liten klocka, även på tunna armar. Inget fel med det dock om man gillar't.
Kanske en jämförelsebild med en skx också?Tack! Bilden är riktigt bra, men homeplate ser ganska mindre ut än montecarlon.

Bror ❤Kanske en jämförelsebild med en skx också?![]()
![]()
Tycker den känns liten på armen men ser bra ut på bild. Vad tycker ni?
![]()
Intressant! Har du några referrnsbilder med andra klockor? Hur känns den på armen rent konkret? (Ser grymt bra ut!)Det här är dock BB32![]()
Är datumhjulet fortfarande ett problem med dessa? Står i valet och kvalet, och har inte lust med att behöva skicka iväg en dyr klocka för reparationLika glad varje gång jag tar fram denna pjäs![]()