• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,
Scrolla Instagram precis och såg en Royal i blå 41mm som jag blev väldigt sugen på. Den poppa väldigt fint i solen :)

Hur ser väntetiden ut på en ny sådan?

Uppdatering:
Nymans kontakta mig i DM om att den fanns inne väldigt kort efter, verkligen tumme upp till dom! Vilket bra bemötande!

Men då jag befinner mig i Göteborg och inte klarade vänta över helgen så sprang jag in på Bergströms som också hade den inne.. Vipps så blev det ett köp där 2 dagar senare.
Otroligt nöjd.
737FFEF3-2C3B-481F-AFFE-501F81F8B8BE.jpeg

Hade precis en diskussion med en kollega som var sugen på en BB58 med svart urtavla & bezel varpå han nämner att väntetiden är 6-12 månader.

Det kan väl inte stämma, eller?

Jag kan gå i god för @galácticon om han vill ha en ny. Annars finns det en begagnad ute nu om han kan tänka sig det:

Jag kan gå i god för @galácticon om han vill ha en ny. Annars finns det en begagnad ute nu om han kan tänka sig det:

Om det bara är ett köp för att testa, klämma och känna är det ett bra pris.

Det kan nog stämma tyvärr (6mån). Best bet är nog att hugga här på K&S när sommar feelingen lagt sig. Blå är det generellt kortare tid på.
Edit: nu på sommaren när många är borta kan det vara en del som inte plockar ut så kolla med AD återkommande.
Oj, det var verkligen någonting nytt för mig! Trodde verkligen att man kunde knalla in på en AD och plocka hem en.

Utomlands går det att få tag i utan väntetid. Dra ett PM om du vill ha hjälp.
Uppskattar din erbjudna hjälp, jag ska ha det i åtanke och nämna det för kollegan nu i veckan.

Tvekar inte en sekund på att han är en GG. Och stort tack för tipset!

Om det bara är ett köp för att testa, klämma och känna är det ett bra pris.
Ja, efter att ha kikat runt verkar det vara ett helt OK pris. Får nämna det för kollegan.

Hade precis en diskussion med en kollega som var sugen på en BB58 med svart urtavla & bezel varpå han nämner att väntetiden är 6-12 månader.

Det kan väl inte stämma, eller?
Köpte min helt ny av svensk gråhandlare på 3 minuter. De dyker upp lite då och då, hos AD blir det svårare.

Vem hade väntat 12mnd på leverans om priset var samma och leverans direkt för samma pris?
Jag hade iag köpt av gråhandlare för att slippa vänta även om det var några tusenlappar extra.
12mån är ju oftast en uppskattning. Och som @galácticon nämner så finns det andra alternativ.
Each his own men om man hänger på KS så borde man väl kolla runt här innan man drar till gråhandlare.

Alltså Tudor Royal. Vilken positiv överraskning, så nöjd med denna. Alltid varit sugen på blackbayen men efter testat denna så skiftade intresset, kul hur bilder och irl kan skilja sig så mycket.

8C4F07A0-53C0-485E-96B8-8A746E75F924.jpeg

2A0BB494-7964-4741-9B7D-D282BBDB8CB5.jpeg

CE849EA6-4DA6-400A-9E34-C3181DD4CFFE.jpeg

Bilagor

• 8CA7B407-DA49-4BBF-8CD6-2A5DC3154E3A.jpeg
    8CA7B407-DA49-4BBF-8CD6-2A5DC3154E3A.jpeg
    288 KB · Visningar: 9
Haha! Jo det hade ju varit det normala. Men följ läsningen från sidan ca.400 i denna tråden så inser man att det aldrig varit så i sverige för BB58 på länk.
Köpte min helt ny av svensk gråhandlare på 3 minuter. De dyker upp lite då och då, hos AD blir det svårare.
Oj 12 månaders väntetid? Låter sjukt.
Man lär sig något nytt varje dag!

12 månaders väntetid för en BB58 låter verkligen galet.

Men jag är tacksam för svaren!

Satans röv!! Vilken jävla skitdag rent ut sagt!! Dels har jag betalat räkningarna (vilket suger varje månad) värst av allt är att jag tvingades ta bort min hund, älskade fina K. Alldeles för ung, skulle fyllt 5år nu på lördag. Och som lök på laxen verkar jag ha lyckats magnetisera min BB58:a 🤬
Det enda jag kan tänka mig är att jag lyckades vid kvällens matlagning?! Fortar sig ganska rejält tror jag… Har kalibrerat den nu och stämmer av imorrn bitti. Men nu till frågan. Har förstått att det är ganska lätt att få den avmagnetiserad hos AD och liknande. Men hur blir gången efteråt? Kan det skiljas mot hur den gick innan själva magnetiseringen?? Har varit så nöjd över tidshållningen då den legat på ca +-0 - -0,7spd. Är det rimligt att anta att den återgår till samma tidshållning eller är det mer ett lotteri efteråt??

Oj 12 månaders väntetid? Låter sjukt.
Vart faktiskt lite chockad, iof så var det över telefon.
Kan vara skillnad som återkommande kund att besöka butiken o fråga dock.
Damn! Gick in där i Jan och (spontan) köpte en blå i brist på att det inte fanns någon svart.
Kändes inte så engagerat när jag frågade om klockan, fick bara ett snabbt svar tillbaka om att det är 12 mån väntetid.

Vart faktiskt lite chockad, iof så var det över telefon.
Kan vara skillnad som återkommande kund att besöka butiken o fråga dock.

Kändes inte så engagerat när jag frågade om klockan, fick bara ett snabbt svar tillbaka om att det är 12 mån väntetid.
Givetvis förstår jag att alla inte bor närheten av en ad och kan kika in. Men mitt tips är att alltid kika förbi, bäst är off peak typ en tisdag eftermiddag alt. tidig lördag vid öppning om helger är ett problem.

Satans röv!! Vilken jävla skitdag rent ut sagt!! Dels har jag betalat räkningarna (vilket suger varje månad) värst av allt är att jag tvingades ta bort min hund, älskade fina K. Alldeles för ung, skulle fyllt 5år nu på lördag. Och som lök på laxen verkar jag ha lyckats magnetisera min BB58:a 🤬
Det enda jag kan tänka mig är att jag lyckades vid kvällens matlagning?! Fortar sig ganska rejält tror jag… Har kalibrerat den nu och stämmer av imorrn bitti. Men nu till frågan. Har förstått att det är ganska lätt att få den avmagnetiserad hos AD och liknande. Men hur blir gången efteråt? Kan det skiljas mot hur den gick innan själva magnetiseringen?? Har varit så nöjd över tidshållningen då den legat på ca +-0 - -0,7spd. Är det rimligt att anta att den återgår till samma tidshållning eller är det mer ett lotteri efteråt??
Har inget svar på din fråga men beklagar förlusten av din hund:(

Riktigt trist med hunden, beklagar verkligen!
Verkar konstigt (men givetvis inte omöjligt) med avmagnetiseringen, den ska ju som COSC certifierad klara en del(?).

Har för mig att Urbildningsradion (eller om det var ngn annan svensk pod och TGN snackat lite om avmagnetisering och det ska fungera bra efteråt så länge man gör det korrekt. Tror inte du behöver vara orolig). Hoppas det ordnar sig.

Kan inte hjälpa dig med din fråga men vill trots det skicka några styrkekramar för förlorad hund. Vidrigt när det där händer!

Riktigt trist med hunden, beklagar verkligen!
Verkar konstigt (men givetvis inte omöjligt) med avmagnetiseringen, den ska ju som COSC certifierad klara en del(?).

Har för mig att Urbildningsradion (eller om det var ngn annan svensk pod och TGN snackat lite om avmagnetisering och det ska fungera bra efteråt så länge man gör det korrekt. Tror inte du behöver vara orolig). Hoppas det ordnar sig.

Vill minnas att det var i @yonsson & Co's Pod, 2 watch guys, för några avsnitt sedan.

Lite kvällslektyr! 😃

2021_0628_02051600-01.jpeg

2021_0628_02152100-01-01.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp