• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snygga bilder och kul att läsa dina intryck!
Har inte följt den här tråden så vet inte vad som sagts om klockan men jag gillar den! Har alltid gillat BB58 men blev besviken när Tudor valde att släppa guld och silvervarianterna utan länk (och på läder!!). Glad att vi slipper detta på bronsversionen. Gillar också att de gjort den patineringsfri, sjölik är inte min grej. Enda minuset är 369 tavlan, tycker den vanliga är bättre.

Denna kan mycket väl hamna i min låda någon gång framöver :)
Vart har du läst om ”pateneringsfri”?

''The bronze Tudor uses ages but doesn’t stain and oxidize as some other bronze watches do. What Tudor’s bronze alloy still does, though, is smell a certain way. Bronze has a distinct scent that makes me think of the old Dutch five-cent coin that contained 95% copper. Bronze, of course, is an alloy of copper and tin. The aluminum in Tudor’s special alloy doesn’t have an odor, but what it does is control the amount of patina.''

Patineringsfri var nog att ta i lite men i @Staafen 's text på eqotime står att den är behandlad på något sätt som inte gör den lika känslig för patinering.

"Vad som möjligen skiljer ut bronsmaterialet är sammansättningen och ytbehandlingen som gör att boetten och länken inte kommer att ärjas riktigt lika snabbt som många andra bronsklockor."

''The bronze Tudor uses ages but doesn’t stain and oxidize as some other bronze watches do. What Tudor’s bronze alloy still does, though, is smell a certain way. Bronze has a distinct scent that makes me think of the old Dutch five-cent coin that contained 95% copper. Bronze, of course, is an alloy of copper and tin. The aluminum in Tudor’s special alloy doesn’t have an odor, but what it does is control the amount of patina.''

Patineringsfri var nog att ta i lite men i @Staafen 's text på eqotime står att den är behandlad på något sätt som inte gör den lika känslig för patinering.

"Vad som möjligen skiljer ut bronsmaterialet är sammansättningen och ytbehandlingen som gör att boetten och länken inte kommer att ärjas riktigt lika snabbt som många andra bronsklockor."
Interesting... Tackar 👍

Jag är lite sugen faktisk men den kommer ju inte gå att köpa här tyvärr. ☹

2021_0628_02273100-01-01.jpeg

Jag är lite sugen faktisk men den kommer ju inte gå att köpa här tyvärr. ☹

2021_0628_02273100-01-01.jpeg
SEK 399 t/r måste ändå kännas som ett OK påslag för att få tag på en. ;)

SEK 399 t/r måste ändå kännas som ett OK påslag för att få tag på en. ;)

Den butiken tog jag kontakt med på releasedagen och satte mig på listan. Får se hur det löser sig med flyg och semester från både jobb och familj när det väl kommer till kritan 😬

:)

Vad är dina tankar om blå vs svart?

Älskar den svarta men det är något med gilt och faux-lume som gjorde att jag tröttnade snabbt
Jag älskade den svarta när jag hade den. Den har en mycket varmare vintagekänsla än den blåa. Däremot känns den blå ny och fräsh på ett sätt som inte den svarta gör. Kanske ett bra komplement till mitt mögel. Hade jag köpt igen så hade jag valt blå, fast båda är bra!

Jag älskade den svarta när jag hade den. Den har en mycket varmare vintagekänsla än den blåa. Däremot känns den blå ny och fräsh på ett sätt som inte den svarta gör. Kanske ett bra komplement till mitt mögel. Hade jag köpt igen så hade jag valt blå, fast båda är bra!
Förstår vad du menar med den blå. Även om den i rätt ljus gav ett mer gräddvitt intryck. Det jag gillade med den blå är skiftningarna som tavlan gav.
Utöver den röda triangeln gillar jag att den svarta känns mer ”toolig”. Även om jag inte skulle kalla den GADA så är det en klocka och färgkombo som känns som den kan utstå det mesta.
906C5560-03B2-4F4F-A44A-5262859EE546.jpeg

Den är krispig! Speciellt i solljus
Äger både den blåa och den svarta.
Den blåa är finast på sommaren och den svarta på vintern.
D8E1C1CB-C95B-4602-AC51-53EB06643D26.jpeg
Härligt med båda!
Smaken är ju olika, men för egen del är den svarta mer varma sommardagar.

Man kan säga vad man vill om Hodinkee men tycker att de illustrerat det i lifestyle form rätt bra i sin promotion med Tudor, utan att överdriva dyk och tool aspekten (som är rätt vanligt annars). Mycket av det svarta finns på
Men givetvis fungerar den blå lika bra på sommaren. De har lagt upp samma typ av promo här men med den blå

Tillbaka
Topp