Ville ju testa och se ifall jag klarar mig utan datum.Tack!
Juli ut är mer rimligt
Seikoz sålde ju sin för att han helt plötsligt kom på att den inte hade datum![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ville ju testa och se ifall jag klarar mig utan datum.Tack!
Juli ut är mer rimligt
Seikoz sålde ju sin för att han helt plötsligt kom på att den inte hade datum![]()
Samma här, en ’76 som ovan hade varit grym. Och kalla mig feg men att dra iväg den summan och känna sig ”harig” över vattentätheten förtar en del av poängen med en sub. Visst kan man testa, byta packningar etc. men 100k är mycket att chansa med.Jag är sjukt svag för äldre Tudor Sub. Typ 79090 och 79190. Dom är för jäkla fina, ligger lite över min budget bara![]()
Att bada med vintage har jag inga problem med så länge den har färska packningar och är tryckt.Samma här, en ’76 som ovan hade varit grym. Och kalla mig feg men att dra iväg den summan och känna sig ”harig” över vattentätheten förtar en del av poängen med en sub. Visst kan man testa, byta packningar etc. men 100k är mycket att chansa med.
Men grymt fin!
Grattis till en fin klocka.Sådär ja!
Första intrycket är grymt bra! Riktigt fräsch.
Känns som en modern dykare som flörtar med vintage på en precis lagom nivå
![]()
Tack!Grattis till en fin klocka.
Jag har haft den svarta och har den blåa nu och tycker att den blå är något ljusare.Tack!
Jag blev positivt överraskad. Är det någon här som äger både svart och blå? Är det tydligt i jämförelse med den svarta att blå har ljusare stål?
Svårt att minnas hur mina svarta har upplevts..
Drunkningsmod?Nytt från Tudor, tyckte den såg frän ut faktiskt!
Edit: Förstod nu att den bara kommer i 1 exemplar, så ingen idé att bli sugen på den
![]()
Fler som suktar efter en OnlyFans
Får starta en gofundme.com![]()
Får starta en gofundme.com![]()
79090 började tillverkas år 1989 och 79190 år 1995 så om du vill ha en från ’76 med datum får du kolla på t ex 9411.Samma här, en ’76 som ovan hade varit grym. Och kalla mig feg men att dra iväg den summan och känna sig ”harig” över vattentätheten förtar en del av poängen med en sub. Visst kan man testa, byta packningar etc. men 100k är mycket att chansa med.
Men grymt fin!

Du sitter på riktigt grymma klockor. Byt din 79090 mot min blå 58a!79090 började tillverkas år 1989 och 79190 år 1995 så om du vill ha en från ’76 med datum får du kolla på t ex 9411.
Är klockan servad så ser jag inga problem med att ha de i vatten. Jag badar med både min Tudor 79090 likväl som min Rolex 1680. De är ju dykarklockor ffs…![]()
Tack!Du sitter på riktigt grymma klockor. Byt din 79090 mot min blå 58a!
Samma här. Jag köper väldigt sällan så här nya klockor, den här är ett undantag.Tack!
Nej tack, även om det är en kanonfin klocka så är är lite för ny för min smak…![]()
Brukade bada med såväl mina 70- som 80-talsklockor tills ”min” urmakare, med enorma mängder Rolex och Tudor under luppen, sa ”men varför chansar du, det KAN gå fel och då står du där med en förstörd urtavla eller värre”.79090 började tillverkas år 1989 och 79190 år 1995 så om du vill ha en från ’76 med datum får du kolla på t ex 9411.
Är klockan servad så ser jag inga problem med att ha de i vatten. Jag badar med både min Tudor 79090 likväl som min Rolex 1680. De är ju dykarklockor ffs…![]()
Rolex är definitivt inte "roligare"Att bada med vintage har jag inga problem med så länge den har färska packningar och är tryckt.
Men som du säger kommer man upp runt 100k så finns det ju en viss annan tillverkare som har en del kul modeller...
Nä, det håller jag med om.Rolex är definitivt inte "roligare"
![]()
Beror på om du vill ha box, papper mm men enbart klocka ca 65’ och fullset ca 80’ förutsatt att de är i bra skick. Har sett vissa uppåt 85-90’ så visst, de har rört sig en del på sistone och det är numera inte så ofta bra ex dyker (!) upp…Samma här. Jag köper väldigt sällan så här nya klockor, den här är ett undantag.
Vad är egentligen rimligt att ge för en 79090/79190? Ett fint ex med tillbehör.
Det känns som att man är uppe på 16610-pengar![]()
Ja, det kanske är dumdristigt att bada med dem men jag kan inte leva med tanken att ta av mig ett dykarur bara för att jag hoppar i plurret.Brukade bada med såväl mina 70- som 80-talsklockor tills ”min” urmakare, med enorma mängder Rolex och Tudor under luppen, sa ”men varför chansar du, det KAN gå fel och då står du där med en förstörd urtavla eller värre”.
När HAN sa det så kändes det plötsligt korkat att chansa (jag har dessurom valet att bada med safirvarianter) så numera åker vintage-uren av när det är dags att hoppa bomb.
Mm, låter som de priser jag har sett.Beror på om du vill ha box, papper mm men enbart klocka ca 65’ och fullset ca 80’ förutsatt att de är i bra skick. Har sett vissa uppåt 85-90’ så visst, de har rört sig en del på sistone och det är numera inte så ofta bra ex dyker (!) upp…
Gällande att jämföra Rolex och Tudor Subbar så är det ibland lite konstigt att jämföra då vissa eftertraktade Tudor vintage subbar kan vara listade för flera hundra tusen. Man får många nya stålrollar för det priset…
Där har vi lite olika synsätt.Brukade bada med såväl mina 70- som 80-talsklockor tills ”min” urmakare, med enorma mängder Rolex och Tudor under luppen, sa ”men varför chansar du, det KAN gå fel och då står du där med en förstörd urtavla eller värre”.
När HAN sa det så kändes det plötsligt korkat att chansa (jag har dessurom valet att bada med safirvarianter) så numera åker vintage-uren av när det är dags att hoppa bomb.
Visst är det så och poängen är ju att de ska användas. Och skulle jag tilldelas en utan att behöva skyffla ut pengarna själv skulle jag säkert vara beredd att ta ett dopp eller två.Ja, det kanske är dumdristigt att bada med dem men jag kan inte leva med tanken att ta av mig ett dykarur bara för att jag hoppar i plurret.
Tänk om du var aktiv militär på 60-70 talet och blev tilldelad en Tudor Sub, skulle man då ta av den 2021 när man badar för att den helt plötsligt blev klassad som vintage och stigit i pris? Ja vissa kanske hade slängt in den i ett kassaskåp men jag tror många hade fortsatt ha dem på armen oavsett.
Båda märkena har sin charm men det beror ju innerst inne på vad man vill ha och är villig att betala för.Mm, låter som de priser jag har sett.
Jo, det kan väl tyckas som en trött jämförelse men man hamnar lätt där![]()
Lite så jag känner också. Finns alltid en risk men vafan, man lever bara en gång…Där har vi lite olika synsätt.
Jag känner att det är lite som att ha en fin veteranbil som du inte vågar köra med förutom när det är torrt och fritt från andra trafikanter
Ja alltså jag har aldrig köpt en klocka för att det skulle vara en bra investering. Jag har snarare köpt lite för dyrt, för att sedan vilja kunna sälja snabbt för att finansiera en annan klocka.Båda märkena har sin charm men det beror ju innerst inne på vad man vill ha och är villig att betala för.
Jag tyckte min 79090 var för dyr när jag köpte den men jag gillade den så mycket att jag då bet i det sura äpplet och det är jag glad för idag om man ser till dagens marknadsvärde.
Jag förespråkar att man köper det man vill ha och har råd med och att inte jämföra så mycket så man istället råkar köpa en klocka man egentligen kanske inte vill ha för att det kanske är en bättre ”investering”.
36k känns högt, eller?För den som är sugen att testa en BB58 blå. Ligger en ute:
Avslutad - Tudor Black Bay 58 - Blå - BB58 Blue *PRISBUMPAD IGEN EN SISTA GÅNG*
Testar att lägga ut en Tudor Black Bay 58 i blått då den inte kommer till användning. Klockan i sig behöver väl ingen större presentation men uppkommer frågor om modellen specifik kan jag försöka svara på dem. Klockan är i bra skick med lite drygt 4 års garanti kvar från Tudor då den är såld i...klocksnack.se
Skulle nog begära in lite mer bilder iof är priset under list, men 36k känns lite optimistiskt.
Japp, för en 12mån gammal klocka (iof verkar varit en safe queen) kan jag tycka att 31 max 32 känns rimligt. Visserligen marknadspriser men tror att gråhandlare och andra vägar kan ge en ny till ungefär samma pris.36k känns högt, eller?
Jälmers har iofs en ute för 40900uttagen 2020