• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Återigen inte min men mina bilder. Jag är lite tveksam till denna måste jag säga, vad tycker ni?

2021_0623_22232500-01-01.jpeg
2021_0623_22245900-01-01.jpeg

Är lite i valet och kvalet om denna ska få lämna…
(Får egentligen för lite handledstid för att behålla.)

Hade ju varit tråkigt att inte kunna posta i denna tråd dock. Fan va svårt val. Vad ska jag göra?

60CF473E-57F4-4572-81D7-737E517FDC9A.jpeg
Har de inte blivit svåra att sälja med tanke på att dom är uppe i Rolex Subpriser? Då kan man lika gärna köpa the real deal tänker jag?

Lite stor kanske men bars ganska skönt ändå tycker jag.
Njae. Jag är inte lika övertygad om storleken. En klocka av den här ”typen” föredrar jag något mindre och smidigare. Möjligt att jag kunnat leva med storleken om det andra klickade till 100%. Men i den här storleken och med indexen passar jag. Förhoppningvis kanske den kommer ut i nya versioner framöver.

Njae. Jag är inte lika övertygad om storleken. En klocka av den här ”typen” föredrar jag något mindre och smidigare. Möjligt att jag kunnat leva med storleken om det andra klickade till 100%. Men i den här storleken och med indexen passar jag. Förhoppningvis kanske den kommer ut i nya versioner framöver.
Jag håller med dig helt, ingen klocka jag personligen skulle köpa.

Har de inte blivit svåra att sälja med tanke på att dom är uppe i Rolex Subpriser? Då kan man lika gärna köpa the real deal tänker jag?
Jo de har stuckit en del på senaste men det har ju även andra äldre Tudor Subbar såsom t ex 7928, 9411/0, 7021/0 mfl.

Man får ju i dagsläget en Rolex 1680 för samma pris som en Tudor 7928 och frågan är vad som är ”the real deal” undrar jag då? De som köper en femsiffrig Rolex Sub för att vara med i ”Rolexklubben” är nog inte den primära köparen av en äldre Tudor Sub gissar jag.

-Ej längre aktuellt-

Hallå i Tudortråden!
Om det är någon som letar efter ett svart vanguard till sin BB58 så har jag ett över.
Lägger ut den på köp&sälj i veckan, men tänkte ge er i tråden heads-up. Dra ett mess om intresse finns :)
D02A65B3-4A6E-4BB0-94F2-6E55CAF7081C.jpeg

Senast ändrad:
Hade ju varit tråkigt att inte kunna posta i denna tråd dock. Fan va svårt val. Vad ska jag göra?
Sälj inte, tror du kommer att ångra dig strax efter. Men frågan är ju vad du brukar köra istället för den idag? On det är en Rolex sub så känns det väl kanske rimligt att avyttra den.
Återigen inte min men mina bilder. Jag är lite tveksam till denna måste jag säga, vad tycker ni?
Snygga bilder. Inte my cup of tea. Så mycket på den som imho känns förhastat. Speciellt hur man placerat veckodagen.
Man får ju i dagsläget en Rolex 1680 för samma pris som en Tudor 7928 och frågan är vad som är ”the real deal” undrar jag då? De som köper en femsiffrig Rolex Sub för att vara med i ”Rolexklubben” är nog inte den primära köparen av en äldre Tudor Sub gissar jag.
👍
Börjar bli trött på Nymans, och ADs överlag för den delen.
Instämmer med att det var ett konstigt svar. Men jag tror att det är en strategi för att bli av med mycket engångsförfrågningar. 🤷🏻‍♂️

Tillbaka
Topp