• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hmm har jag blivit knäpp? Kan man inte bära sin Tudor ele andra klockor för den delen på nato längre? Läst men aldrig upplevt (det än iallafall) att bär man klockor på nato en längre tid kan det bli spår av natot på baksidan som inte går bort...Här är en bild på spåren på baksidan. Ingen tudor men har väl samma effekt..?!?
15032021_Nato_02.jpg

Hmm har jag blivit knäpp? Kan man inte bära sin Tudor ele andra klockor för den delen på nato längre? Läst men aldrig upplevt (det än iallafall) att bär man klockor på nato en längre tid kan det bli spår av natot på baksidan som inte går bort...Här är en bild på spåren på baksidan. Ingen tudor men har väl samma effekt..?!?
15032021_Nato_02.jpg
Smuts och annat som lägger sig mellan nato/klocka och sliter på materialet. Vissa mer än andra, perlon är möjligtvis värst.

15032021_Nato_02.jpg
Jag har alltid älskat nato och använt det på väldigt många klockor genom åren. Kan inte säga att jag haft några direkta problem med slitage, men visst kan man ana en mindre nötning i vissa fall. Tror dock mestadels det är orsakat av smuts som kommer mellan bandet och klockan och inte natobandet i sig. Jag ser slitaget tydligare på klockor som jag haft som beater och inte varit lika noga med att hålla rena och fina.

Jag har alltid älskat nato och använt det på väldigt många klockor genom åren. Kan inte säga att jag haft några direkta problem med slitage, men visst kan man ana en mindre nötning i vissa fall. Tror dock mestadels det är orsakat av smuts som kommer mellan bandet och klockan och inte natobandet i sig. Jag ser slitaget tydligare på klockor som jag haft som beater och inte varit lika noga med att hålla rena och fina.
Tror du tejp på baksidan förebygger märken? 🤣🤣
20210806_194734.jpg

Jag köpte ett skärmskydd till en mobiltelefon. Skar ut med en fin kniv. Man varken ser eller känner det. Inga slitnigar på det från länken, inga kanter som fransar och inga bubblor.

Kört med det i 6månader och skäms nästan ingenting :D
Nice..😁 så kan man också göra men tänkte att det är på baksidan, alltså vanlig tejp. Syns ändå inte plus att natot är över..😁

Ska nog ta och kolla med AD. Lär väl kosta omkring 10 kkr. Dock ovärd med 10kkr för en länk.
På din tidigare fråga så är lysmassan grön. Min lur ger den ett blått sken.
Länk har jag sett några gånger för 6-7k på Ebay och chrono.
Har för mig att du kollat upp om man kan köpa tavla till dessa? Stämmer det?

På din tidigare fråga så är lysmassan grön. Min lur ger den ett blått sken.
Länk har jag sett några gånger för 6-7k på Ebay och chrono.
Har för mig att du kollat upp om man kan köpa tavla till dessa? Stämmer det?
Aa det går att byta. Jag hade dock i ditt fall enbart bytt bezelinsert, tavlan är grym på din!

Tillbaka
Topp