• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Många verkar tveka inför framtiden med ev patina.
Tror även att brist på länk är en orsak. Kan bara tala för mig själv, men just bristen på länk känns som en deal breaker. Min första BB 58 OG var på läder och det var delvis det dom gjorde att den såldes av senare. Kunde givetvis kompletterar men 10k för en OEM blir lite mkt.

Vad ska du säga till urmakaren då. Min klocka går +0 på timegraphen och den bör gå +2. Tvivlar på att någon urmakare kan lova bättre tidshållning än du har nu. Du kommer bara slänga pengar i sjön.
Om han vill lägga den energin så ”fine by me”. Så länge vi kan prata vidare om andra viktiga ämnen som när @Staafen ska slå till på en BB58, eller när @Hans B 1955 kommer posta sin första bild på sin ’925 så känns det bättre(?). :cool: Sjäv blir det nog att se över prioriteringar och hoppas kunna skaffa en Tudor TT D+D den närmsta månaden eller två.

Senast ändrad:
Tror även att brist på länk är en orsak. Kan bara tala för mig själv, men just bristen på länk känns som en deal breaker. Min första BB 58 OG var på läder och det var delvis det dom gjorde att den såldes av senare. Kunde givetvis kompletterar men 10k för en OEM blir lite mkt.
Har ju alltid också tänkt så, köpet av min 925:a var nästan den första klocka utan länk jag har. Jag beställde först den på läder men då det kom in en på tyg först så köpte jag den och beställde lädret som jag hämtade igår.
Måste säga att jag var glatt överraskad av tygbandet , har funkat kanon nu i sommar, lädret sitter på nu och kommer att sitta på i höst.
Har även kompletterat med två Vanguardgummin ett grått och ett svart .
Skulle ju också gärna haft länk men jag tycker den funkar kanon utan också.

Måste säga att jag var glatt överraskad av tygbandet , har funkat kanon nu i sommar, lädret sitter på nu och kommer att sitta på i höst.
Har även kompletterat med två Vanguardgummin ett grått och ett svart .
Skulle ju också gärna haft länk men jag tycker den funkar kanon utan också.
Möjligt att jag skulle uppleva det annorlunda nu när jag redan har en Tudor på länk att växla mellan. När jag testade den hos AD var lädret som sagt imponerande. Lustigt imo stt lädret inte ingick med NATO’t (vilket jag tycker borde vara standard på alla BB/58 modeller).
Jag har inte ögonen riktigt men tyckte det såg ut som 41mm. Men det finns nog någon här som bättre kan avgöra.
Ser ut som en 41mm. Däremot tycker jag att taggarna på vridringen ser snarlika ut mot en sub (men resten av klockan är mer enl BB designen).

Då får du väl titta på min postar en bild till dig😁
image.jpg
Vad tycker du om lädret än så länge?

Om han vill lägga den energin så ”fine by me”. Så länge vi kan prata vidare om andra viktiga ämnen som när @Staafen ska slå till på en BB58, eller när @Hans B 1955 kommer posta sin första bild på sin ’925 så känns det bättre(?). :cool: Sjäv blir det nog att se över prioriteringar och hoppas kunna skaffa en Tudor TT D+D den närmsta månaden eller två.
Jag ger @Hans B 1955 max September ut. Innan dess kommer första bilden ;) @Staafen känns lite svårare. Chansar på två veckor:cool:

Vad ska du säga till urmakaren då. Min klocka går +0 på timegraphen och den bör gå +2. Tvivlar på att någon urmakare kan lova bättre tidshållning än du har nu. Du kommer bara slänga pengar i sjön.
Redan pratat med AD och dom sa att dom gör det på garantin. Sa att jag stör mig på att den går minus, om dom kunde rucka så den går plus? Inga problem sa dom. Bara komma in med klockan..

Känns bra är lite stelt men blir nog kanon satte på mitt viklås på det så det blev 👍
Grymt! Tror det formar sig ganska snabbt. Jag kör också med viklåset nu och är riktigt nöjd!

Blev dock inget Vanguard för mig. Fick avvakta lite efter att jag köpte den nya klockan. Är riktigt spänd på att se hur det gråa blir!

Nu måste jag börja spara till nästa klocka, en Hydronaut PÅ LÄNK ;)

Grymt! Tror det formar sig ganska snabbt. Jag kör också med viklåset nu och är riktigt nöjd!

Blev dock inget Vanguard för mig. Fick avvakta lite efter att jag köpte den nya klockan. Är riktigt spänd på att se hur det gråa blir!

Nu måste jag börja spara till nästa klocka, en Hydronaut PÅ LÄNK ;)
Ja gör det jag kollade lite i går på Nymans när vi hämtade frugan klocka men det blev inget för mig men fyller ju år snart och sa till fugan att jag önskade mig en , håll idag nu , Panerai , så får väl se🤔🤔

Det var min första tanke när jag köpte klockan att jag ville ha den på länk.
Kanske den kommer på länk!
Köpte ändå för jag är tveksam att de släpper den på silverlänk..

Det var min första tanke när jag köpte klockan att jag ville ha den på länk.
Kanske den kommer på länk!
Köpte ändå för jag är tveksam att de släpper den på silverlänk..
Vore häftigt att se silvern på länk, då lystret är så fantastiskt i verkligheten. Men tror som du, att det inte blir så. Gissar att priset springer över 55 och att det då blir få som är sugna

Ja gör det jag kollade lite i går på Nymans när vi hämtade frugan klocka men det blev inget för mig men fyller ju år snart och sa till fugan att jag önskade mig en , håll idag nu , Panerai , så får väl se🤔🤔
Oj! Spännande :) Har själv aldrig testat Panerai men dom är ständigt återkommande i min Googlehistorik. Är osäker på om jag kan bära upp en bara..

Bjuder på en bild för att slippa OT;)

20210807_232932.jpg

Oj! Spännande :) Har själv aldrig testat Panerai men dom är ständigt återkommande i min Googlehistorik. Är osäker på om jag kan bära upp en bara..

Bjuder på en bild för att slippa OT;)

20210807_232932.jpg

Klart ni ska ha en varsin panna! Alla är vi ju väldigt olika men jag är sjukt nöjd med variationen jag tycker man får när man varvar panna och tudor! Allt beror ju självfallet på vilka modeller man väljer men jag själv tycker en 58:a och en 44mm bettarini kompletterar varandra perfekt. Svårt att se att jag kommer byta ut någon av dessa.
C11C12E2-8CAA-4504-B93F-6A1F1B989D06.jpeg
72241E01-EE24-44EC-9C97-07BF1DC8C170.jpeg
2D50DE6A-1925-4A4E-8835-071D21E3AEA4.jpeg

Här är några alternativ från hans video
2C8DA4CD-BB75-430F-930D-F480D6667449.jpeg

Såg detta nu. Antar att det var försnack inför releasen av silver, bronz m.m. Men hur går tankarna kring en svart/stål BB58? Är det något man tror kommer dyka upp?

Är intresserad av en svart/stål. Den nuvarande förgyllda BB58 som ger ett varmare intryck väcker inte mycket hos mig, även om resten av klockan gör det

Såg detta nu. Antar att det var försnack inför releasen av silver, bronz m.m. Men hur går tankarna kring en svart/stål BB58? Är det något man tror kommer dyka upp?

Är intresserad av en svart/stål. Den nuvarande förgyllda BB58 som ger ett varmare intryck väcker inte mycket hos mig, även om resten av klockan gör det
Det låter som att du mao vill ha en sub…
Äldre Tudor/Rolex eller modern Rolex har nog det du letar

Ligger en 79090 ute på K&S

Tillbaka
Topp