• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Burnman

Audemars
2-Faktor
Absolut hämtar på fredag i Västerås åker direkt till Stugan sedan, kanske en fika på lördag?
Skulle vara skittrevligt! Vi får hålla det lite öppet då det är avhängt på vädret! Är det uppehåll så kommer polarn över hela helgen för att svetsa poolinern! Men regnar det så kan vi inte köra och då vore det asnajs med en kaffe!
Blir ju kanon för mig, win-win oavsett vädret 🤣
Dåligt väder = kaffe och tudorsnack
Bra väder = Snart en badklar pool 😬
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Läste jag precis att det bor fler runt Västerås än i och runt Göteborg? Göteborg må vara smått, det medger jag som 08:a, men den beräkningen måste vara en rejäl glädjekalkyl😎
Ifall man räknar in Stockholm som en del av Mälardalen, så står området för hälften av Sveriges BNP, man exporterar varor för över 500 miljarder kronor och det bor ca 40% av befolkningen i området.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Ifall man räknar in Stockholm som en del av Mälardalen, så står området för hälften av Sveriges BNP, man exporterar varor för över 500 miljarder kronor och det bor ca 40% av befolkningen i området.
Sedan finns det väl fem gånger så många Tudor-AD i området 😉 Men förstår även jag att Nymans får större tilldelning. Bergströms i Gbg är ju pyttelitet med en Tudor-monter stor som en minibar.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Sedan finns det väl fem gånger så många Tudor-AD i området 😉 Men förstår även jag att Nymans får större tilldelning. Bergströms i Gbg är ju pyttelitet med en Tudor-monter stor som en minibar.
Det riktiga svaret är väl egentligen ovhängigt till befolkning med omnjed. Nymans Västerås är en av Sveriges och Nordens äldsta klockbutiker och med en historik och relation till Rolex. Om man ska tyda NYT artikeln om Charlotta Eriksson (VD Nymans) korrekt så är Nymans en av Rolex viktigaste AD i Norden. Nymans Västerås förlorade ju dessutom rättigheten att sälja Rolex för ett par år sedan (iom att Rolex endast tillåter försäljning i större städer). Så en trade-off blev ju Tudor Corner i Västerås. VIlket i sig ger dem en högre tilldelning av Tudor. Även ijmf med systerbutikerna i Stockholm.

"The company has a store in Vasteras to this day and two in Stockholm, one of which operates under the name Krons. The company said it does a robust trade in Rolex models as an official dealer of the brand, and Rolex considers it “one of the most important and historic Rolex retailers in Northern Europe,” the head of public relations for Rolex, Virginie Chevailler-de Meuron, wrote in an email."
(...)
"Also in Vasteras is the main Nymans Ur service facility, which employs 13 full-time watchmakers and is regarded as the most state-of-the-art in Scandinavia, Kristian Haagen, a watch consultant and writer who covers the industry for Vogue Scandinavia, said in an email.

“Nymans Ur is indeed a highly important player in the region,” he wrote. “Being an official Rolex retailer, you have to be up-to-date, which could indeed justify the service center being the most extensive and modern of its kind.”
"

 

DRW

Panerai
2-Faktor
Är det Tudortorsdag så är det.
20220602_110958.JPG
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll i fall gamla oysterlänken till bb passar på bb58?
 

Bilagor

  • 507C5C5B-95BC-4C7E-AE10-BC85F05F81AC.jpeg
    507C5C5B-95BC-4C7E-AE10-BC85F05F81AC.jpeg
    889.7 KB · Visningar: 16

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har lagt märke till att ”haglar” med bb58or på sälj&köp…. Mer än vanligt iaf. 🤔 vill alla byta upp sig nu??
Ser det som ett vårtecken. Det brukar komma ut lite så här års sedan brukar alla gnälla i juli över att det är väntetid hos AD…och sedan ramlar det in en drös i Oktober igen
Säsongstecken m a o 😝
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Äh, jag tycker faux rivet-gnölet är lite överdrivet. Hade jag hellre varit utan dem? Ja! Men de stör inte IRL tycker jag!
Får lov att instämma. Jag kan förstå att det kan tyckas löjligt att man har en detalj utan egentlig nytta. Men å andra sidan så är det få som använder sig av vridringen på en BB58 när de dyker. Så stör man sig på nitarna så borde vridringen vara minst lika irriterande. Eller så kan man skaffa sig en BB36/41 😅
.....men antar att det kommer att vara en vattendelare. 🙂
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Får lov att instämma. Jag kan förstå att det kan tyckas löjligt att man har en detalj utan egentlig nytta. Men å andra sidan så är det få som använder sig av vridringen på en BB58 när de dyker. Så stör man sig på nitarna så borde vridringen vara minst lika irriterande. Eller så kan man skaffa sig en BB36/41 😅
.....men antar att det kommer att vara en vattendelare. 🙂
Bryt mig inte så mycket om funktionen men det är jäkligt fult!
 
Topp