• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jesper

Cartier
2-Faktor
Strandhäng 🏝
95182492-89FE-4320-BDF4-4E53C915C92F.jpeg
Duktigt cool bild👌
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
+1 på den!
Tänker att om den ser så bra ut på Beckham, så lär den ju se ännu bättre ut på mig! ;)

Tyckte den såg väldigt bra ut på mattgröna bandet! 👍
Haha 😂 Ja smaken är bekant som röven (klöven)
Men jag är benägen att hålla med. Beckham är inte ful men George Clooney är både snyggare och har med pondus så jag tror absolut klockan klär sig bättre än Becks😬
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Efter ett dygn med 925 får jag säga att den är snygg och allt men lite….tråkig?

Jag gillar iofs när klockor sticker ut och har lite färg så jag kanske borde fattat att jag skulle känna så om denna 😅

Nåväl, bandtest:

70CA35C7-6064-46CC-89D3-DBA4D8815E13.jpeg
014EDD4F-2C24-420B-90E3-C17394D3468A.jpeg
60323530-7254-46CD-B39B-55E3F4F344A6.jpeg
44080AD6-70BE-49AC-8AD8-11F321AAE2F7.jpeg
80B3589E-9FC5-40A1-A54E-2C1BBB1F1A6E.jpeg
F6CC5CDD-37C2-4D91-BF04-49522A4C4BFC.jpeg
3981D36A-2381-4A6D-A896-8DFAA12382A4.jpeg
034B0C18-1D71-4701-9945-F644C41E0FC3.jpeg


Trots att den blir mest monoton så gillar jag nog de gråa alternativen bäst. Frågan är om inte mocka tar hem kampen?
vad tror vi om patina på denna, tydligen har de blandat i någon metall för att motverka detta, men något måste ju hända tycker man ju
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Sitter och överväger om de är dags att testa något annat än länk…. Men den gör sig ju väldigt bra på länk!!

För övrigt i närhet till samtalet om gångavvikelse, börjar fundera på om jag ska lämna in min ändå. Om jag har den varje dag tappar den flera sekunder per dag (-9 på handleden). Men om jag lägger den face up och lämnar den varannan dag typ så går den -2 i snitt. Vad hade ni gjort? Det är absolut på gränsen mot vad den ska göra enligt spec…

0D03236B-6B2C-43DE-80ED-EFF6BBE44E0F.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det ligger en GMT på marknaden nu, varför den inte är såld är jag lite frågande över, den är väl en superdinka? :O
Förmodligen för att den kommer utan länk? Att komplettera med org.länk från AD kostar väl närmare 10k.
Tittar man på ks så såldes senaste GMT utan länk (i dec 2021) för 26,5k (och då inkl. ett Tudor nato.)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Det ligger en GMT på marknaden nu, varför den inte är såld är jag lite frågande över, den är väl en superdinka? :O

Menar du den utan länk så är det väl kanske just det som är grejen? Brukar vara betydligt segare att sälja utan länk om det finns till modellen.

Och ang patina - Tudor säger ju att den inte ska påverkas men det finns de på youtube som säger annorlunda. Å andra sidan verkar det gå att återställa med sudd och/eller tandkräm.

Jag själv är så sinnessjukt rastlös så jag tvivlar att den stannar tillräckligt länge k min låda för att jag ska kunna besvara frågan 🙃

Edit: tvåa på bollen ang gmt
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Sitter och överväger om de är dags att testa något annat än länk…. Men den gör sig ju väldigt bra på länk!!

För övrigt i närhet till samtalet om gångavvikelse, börjar fundera på om jag ska lämna in min ändå. Om jag har den varje dag tappar den flera sekunder per dag (-9 på handleden). Men om jag lägger den face up och lämnar den varannan dag typ så går den -2 i snitt. Vad hade ni gjort? Det är absolut på gränsen mot vad den ska göra enligt spec…

0D03236B-6B2C-43DE-80ED-EFF6BBE44E0F.jpeg
Iom att den ska vara COSCad så hade jag lämnat in den. Ev. är det något en ruckning kan lösa.
Vad gäller band så tycker jag Vanguard är riktigt bra (eller någon av de dyrare curved band-tillverkarna)

Ex på min blåa
233665D3-00EA-4AED-A37B-7250B08FE02D.jpeg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Iom att den ska vara COSCad så hade jag lämnat in den. Ev. är det något en ruckning kan lösa.
Vad gäller band så tycker jag Vanguard är riktigt bra (eller någon av de dyrare curved band-tillverkarna)

Ex på min blåa
233665D3-00EA-4AED-A37B-7250B08FE02D.jpeg

Vanguard är intressant då de faktiskt erbjuder en kortareversion av deras band. De är inte alla som gör!

Får se om jag lämnar in den, känns så jäkla struligt men kanske är bäst! Vet inte hur Nymans brukar hantera sånt här då jag aldrig behövt.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vanguard är intressant då de faktiskt erbjuder en kortareversion av deras band. De är inte alla som gör!

Får se om jag lämnar in den, känns så jäkla struligt men kanske är bäst! Vet inte hur Nymans brukar hantera sånt här då jag aldrig behövt.
Det var största anledningen till att jag beställde från Vanguard. Har du större än 16,5 cm handled så skulle jag rekommendera normala längden. Jag hamnar på nästa sista hålet. Dock så slippper man flärpen :)

Vad gäller Nymans så är jag väldigt nöjd. En stor fördel är att de har en egen verkstad så de flesta reparationerna kan göras hos dem utan att klockan behöver skickas ner till Tudor.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Härlig bild, men tycker du inte att klockan hänger lite föööör långt ut på pinnen? 😜
Menar du den utan länk så är det väl kanske just det som är grejen? Brukar vara betydligt segare att sälja utan länk om det finns till modellen.
Just läderband känns sådär, rätt svårt att få rent. Och som någon annan nämnde 28k + 12k för en länk (som för den modellen inte har T-fit) . Då känns en ny över disk smidigare. Även om just pepsi modellen är den snyggaste av deras GMT modeller 🙂
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Det här med nyheter från Tudor i september som det ryktas om, någon som hört mer specifika rykten kring vad det skulle kunna vara? Eller som kan komma med en utbildad killgissning?
Står just i begrepp till (Tudor-)köp men vill ju inte bränna höstens klockbudget redan i augusti om det vaknas godis i september… 😬
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det här med nyheter från Tudor i september som det ryktas om, någon som hört mer specifika rykten kring vad det skulle kunna vara? Eller som kan komma med en utbildad killgissning?
Står just i begrepp till (Tudor-)köp men vill ju inte bränna höstens klockbudget redan i augusti om det vaknas godis i september… 😬
Jag skulle vänta och se, om det är ngn modell du är sugen på nu, lär den ju finnas inne då också.
Den ”vita valen” för alla är ju en GMT i fullt BB58 format. 😅
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Efter ett dygn med 925 får jag säga att den är snygg och allt men lite….tråkig?

Jag gillar iofs när klockor sticker ut och har lite färg så jag kanske borde fattat att jag skulle känna så om denna 😅

Nåväl, bandtest:

70CA35C7-6064-46CC-89D3-DBA4D8815E13.jpeg
014EDD4F-2C24-420B-90E3-C17394D3468A.jpeg
60323530-7254-46CD-B39B-55E3F4F344A6.jpeg
44080AD6-70BE-49AC-8AD8-11F321AAE2F7.jpeg
80B3589E-9FC5-40A1-A54E-2C1BBB1F1A6E.jpeg
F6CC5CDD-37C2-4D91-BF04-49522A4C4BFC.jpeg
3981D36A-2381-4A6D-A896-8DFAA12382A4.jpeg
034B0C18-1D71-4701-9945-F644C41E0FC3.jpeg


Trots att den blir mest monoton så gillar jag nog de gråa alternativen bäst. Frågan är om inte mocka tar hem kampen?
Model J från Forstner?
 

Robbanc76

Cartier
-Jag har varit ute efter en klocka som är allround. En klocka som kan bäras till vardags, på jobbet, på stranden, vid finare tillfällen, vid vandring med WR minst 100m och skruvad krona.

Jag känner att BB36 tickar alla mina boxar.

Vad är det som jag sagt nu så var så extremt eller vågat som ingen annan på KS har sagt förut? 🙂
Jag bara dummar mig.. Helt onödigt, ber om ursäkt.
Jag har sagt det förut men säger det igen.. BB36 är nog mitt val om jag någon gång skulle bli OWG
 
Senast ändrad:

olarsson

Cartier
2-Faktor
Jag skulle vänta och se, om det är ngn modell du är sugen på nu, lär den ju finnas inne då också.
Den ”vita valen” för alla är ju en GMT i fullt BB58 format. 😅
Mitt namn har dragits i Tombolan (eller så har turen på listan kommit till mig 🙄) och det ligger en Ranger och väntar hos min AD. Men inte till i september… Och vem vet när man får chansen på en sån igen. Å andra sidan är ju den just vad jag gått och väntat på. Det enda som skulle skava (kanske) är om det kommer en BB36 med manufakturkalibern.
(GMT är inte min kopp te.)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Mitt namn har dragits i Tombolan (eller så har turen på listan kommit till mig 🙄) och det ligger en Ranger och väntar hos min AD. Men inte till i september… Och vem vet när man får chansen på en sån igen. Å andra sidan är ju den just vad jag gått och väntat på. Det enda som skulle skava (kanske) är om det kommer en BB36 med manufakturkalibern.
(GMT är inte min kopp te.)
Men är du sugen är det ju bara handla!! Och skulle det mot förmodan komma något i september som du inte kan vara utan är det ju bara kränga Rangern. I värsta fall kanske du torskar någon tusenlapp men det får det väl vara värt om du fått prova en så ny fin modell ett tag?!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Tack för ett härligt snack @FilPro! Riktigt kul att kunna ses nere på soliga Österlen och snacka lite klockor med dig!

20220803_174749.jpg


Din BB36 är ruskigt fin!
20220803_170138.jpg

@iko , tack själv för att du hörde av dig när du såg att jag är nere på Österlen. Jag är mycket glad att vi kunde träffas och snacka klockor så här spontant på semestern!

Tack🙏🏼 Jag måste också säga att du äger den bästa klocka av alla 🧑🏼‍🚀🚀🌗

6F9187E3-BBC8-42F2-81B7-6205213EDF67.jpeg
5A4E29DD-3AED-4D2F-A643-6B78417A7C7C.jpeg
166E7CBF-6BA2-4A29-9E0E-DCF32A8D42B1.jpeg
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det enda som skulle skava (kanske) är om det kommer en BB36 med manufakturkalibern.
Min (kill)gissning är att det blir något helt nytt. En uppdaterad BB36 känns imho mer som ngt de skulle släppa antingen i tysthet eller i samband med W&W. Av ren nyfikenhet vad är det du upplever skulle vara så mkt bättre med manufakturkalibern?
Men är du sugen är det ju bara handla!! Och skulle det mot förmodan komma något i september som du inte kan vara utan är det ju bara kränga Rangern. I värsta fall kanske du torskar någon tusenlapp men det får det väl vara värt om du fått prova en så ny fin modell ett tag?!
Instämmer, om du vill ha Rangern så ska du ju köpa den! Men vill du ha en BB36 köp då den. Köp aldrig nästan klockor 😉
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Min (kill)gissning är att det blir något helt nytt. En uppdaterad BB36 känns imho mer som ngt de skulle släppa antingen i tysthet eller i samband med W&W. Av ren nyfikenhet vad är det du upplever skulle vara så mkt bättre med manufakturkalibern?
Ffa gångreserven.

Instämmer, om du vill ha Rangern så ska du ju köpa den! Men vill du ha en BB36 köp då den. Köp aldrig nästan klockor 😉
Haken är väl att jag inte vet riktigt vilken jag föredrar av dem. Men det väger helt klart över för Rangern.

Men är du sugen är det ju bara handla!! Och skulle det mot förmodan komma något i september som du inte kan vara utan är det ju bara kränga Rangern. I värsta fall kanske du torskar någon tusenlapp men det får det väl vara värt om du fått prova en så ny fin modell ett tag?!
Tack för klok input. Tänker likadant. : )
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kollade vad ett kortare band till FXD skulle kosta ligger på ca 2000 sek @rambo_amadeus
Tack för att du kikade. Är inte så farligt. Ungefär samma pris som vanliga natot. Synd att det inte finns i 20mm. Hade gärna skaffat det till BB58an :)
Sorry för övrigt att jag inte kunde ta mig in till butiken. Vi får styra ihop något snart. Vet att @Burnman vill in till stan så fort S&G finns att testa :D
 
Topp